"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

onsdag 3. mars 2010

Shopping.... Farlig.

Har funnet ut at det kanskje er best at kjæresten min er med når jeg skal ut å shoppe. For i hans nærvær så blir jeg alltid veldig fornuftig og økonomisk.

MEN i går så var ikke det tilfellet. Jeg var tidlig ferdig på jobben og tenkte at jeg skulle ta meg en skikkelig runde. Første stoppested var rett borti gangen på senteret, Dinas Hus (i Stokke). Der hadde jeg sett meg ut en helt nydelig svart globus. Den ville passe perfekt inn i bokhylla mi, tenkte jeg. Så den gikk rett i handlekurven. 449,- fattigere.



Det neste stoppestedet var Kirkens Bymisjon på Sem. der selger de brukte gjenstander og bøker. Jeg gikk vel rundt der i over en halvtime, men fant ingen skatter som ville være med meg hjem.

Så var det Sofies Villa på Teie. WOW, for en butikk! Det var virkelig den fineste butikken jeg noen gang har sett. Hvit og delikat. Jeg gikk vel rundt der også i over en halvtime. Rundt hver sving tenkte jeg, "Den vil jeg ha, den vil jeg også ha" he he. Men jeg dro bare med noen nye stearinlys (3 hvite og 3 turkise, tok ikke no bilde). 60,- fattigere.

Så tenkte jeg at siden jeg liksesågodt var i Tønsberg så kunne jeg stikke innom Farmandstredet for å prøve å finne meg noen nye kroker til soverommet. Det fant jeg på salg på Moers, men det ble fremdeles dyrt da :P. 6 hvite knagger = 440,- (iiik).



Og litt lenger borte i gangen var Kremmerhuset. Elsker den butikken! Der fant jeg 2 stk. duftlys som lukter herlig sjokolade og 2 bokser til farget/hvitt vaskepulver. Måtte også gjøpe en liten gave til ei venninne som har bursdag til helg. Så i denne butikken ble jeg 560,- fattigere. Ville veldig gjerne ha en sånn stor fin boks til rengjøring også, men der satt jeg foten ned. Kan heller vente til sommeren å finne meg en fin boks på loppa.




Så da var shoppingturen over. Jeg kom hjem med det største smilet om munnen og kjæresten sa "Har du vært flink eller?" som selvfølgelig betyr "Har du vært flink å shoppa mye?".
"JAAA, jeg har vært kjempe flink!!"

Ha en fin dag folkens!

Ps: Her er en boks som jeg kjøpte til bikkja i fjor. ELSKER DEN!

4 koselige kommentarer:

Hanne sa...

Shopping er farlig ja, hehe. Men flotte ting da! Jeg har sånn boks selv, bare i hvit, med CAT FOOD som tekst.

Kaoskontroll sa...

Huff! :) Og gjett om jeg kjenner meg igjen! ;) Jeg er absolutt fattigrotte denne måneden, men jeg tror nesten jeg må tømme sparekontoen også, for så lenge det er noe på den "skal jeg bare", og vips kommer jeg hjem med en pose eller to. Lurer dog på hva min fornuftige far sier om jeg tømmer sparekontoen og forsvarer meg med at "Jeg fant ut at det var best å ikke ha noe penger på bok, for da er jeg så mye flinkere til å spare". Hehe :))
Men fine ting du har fått deg, så ja du var flink!

Klem

Aqua-lady - interiør og hverdagsglimt sa...

Hei og god kveld i stua :)

Takk for besøket på bloggen min. Koselig med hilsen.

Du, den boksen for "rengjøring" hørtes interessant ut, gitt ;) Jeg får se etter den neste gang jeg får muligheten... (he-he)

For en tøff globus du har fått deg! Vi har en sånn en i hus, vi også. Stilig samtidig som den kan brukes til læring. ;)

Ha en flott kveld videre.
:)

trine sa...

Det er bare å konkludere med en gang.Det er ved en sånne "is i magen" metode at en får seg mye lekkert:=).

Related Posts with Thumbnails