"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

tirsdag 13. april 2010

Kiste og hekk: Del 1

Her har det stoppet opp i noen dager med alle oppussings-prosjektene mine. Vi har ikke heftgrunn, og i steden for å kjøpe så venter vi heller til helgen for da kanskje vi kan få litt gratis maling. Og når det er gratis så får en bare smøre seg med tålmodighet selv om jeg veldig gjerne skulle ønsket at alt var "ferdig".

"Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves..", sier min samvittighet til meg.
"Vel, vel", sier jeg tilbake.

Men siden alt annet har stått stille og malingen var fremme så begynte jeg å male kista mi (glemte å ta før bilder). Den fikk jeg på min 15 års dag og er laget av min onkel. Den var orginalt ubehandlet med svarte beslag. Nå er den empire-grønn. Lys og herlig (Jeg vet den ser helt hvit ut, men den grønnfargen er VELDIG lys).



Ser for meg at jeg skal ha det litt morro med decoupage på den etterhvert og no skrift som det kanskje står "Min hemmelige skattekiste", men da må jeg først skaffe meg noe utstyr. Så fremtidige før/etter bilder er i annmarsj (må bare bli ferdig... mitt evige problem).

Har også gått berserk på hekken (stakkar hekk). Den skal bli mindre har vi bestemt, men GUD for et såre strev. Kanskje jeg burde ha dugnad?! Tror ikke jeg vet om noen som ville vært med på no sånt, og det skjønner jeg godt. Tungvint og slitsomt. Hva jeg hadde gjort for å hatt en laser sverd akkurat nå :P.



Håper dere har hatt det fint i sola? Og forresten... grillinga her om dagen var utrolig fabelaktig. "Takk, Olea!" Tenker fremdeles på de gode grillribbene og potetsalaten. Nam nam.

Klem Madelen

6 koselige kommentarer:

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Eg og Ariel har storkost oss i sola idag!:) Kista di blir kjempefin!!! Blir moro å sjå det ferdige resultatet;)
Klem:)

Anonym sa...

hei :)
bare hyggekig med grilling, det blir ikke siste gang!
du skal få grill ribbe neste gang også ;)
klem fra olea :)

Grankongla - Livet på Bostad sa...

En litt stor kiste er jeg på utkikk etter - så må si jeg misunner deg den du har :) Vi skal rett nok bare ha noe så kjedelig som ved i den da jeg er drittlei stygge vedposer....noe mannen synes er helt greit - også så praktisk da gitt :) hehe!! Lykke til med videre prosjekt :)

Christine sa...

Kista di var veldig fin. Glede meg te å sjå da endelige resultatet :)

Ligg ein award til deg på bloggen min, håpe du plukker den opp :)

Klem frå Christine

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Hei Madelen
Takk for hyggelig kommentar fra deg...du er som jeg ser i bokbransjen og har kanbskje sett boken vår der.
Så hyggelig blogg du har...kisten kommer til å bli fin.
Klem...Ellen

Randi sa...

Ser for meg at kisten kommer til å bli kjempefin:)

Jeg hadde glatt stilt opp på "hekke-dugnad", skulle bare ha bodd litt nærmere, så... :)

Ha en fortreffelig aften:)

Klem, Randi

- Og du, hvis du tar en liten tur innom bloggen min, så har jeg en liten ting til deg der:)

Related Posts with Thumbnails