"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

lørdag 29. mai 2010

Før-Etter: Den første settekassa.



Endelig ble den første settekassa ferdig. Må si at jeg prøvde og feilet endel med denne, men nå er jeg fornøyd.

Fremgangsmåte:

*Jeg startet med å vaske den (Selvfølgelig, den var jo full av edderkoppnett og døde edderkopper (IIIkkkk).
*Deretter startet jeg med å spraylakkere den hvit, men sprayen ville liksom ikke dekke skikkelig. Ble litt frustrert... men måtte gå i tenkeboksen :P.
* I går tok jeg frem malingskosten og malte hele greia med "letthet"(Jotun). Den hadde god dekkevne! Så når den ble tørr så var jeg endelig fornøyd :).
*Så var det bare å klippe ut forskjellige ruter med de papirene jeg hadde kjøpt (eller som mamma hadde kjøpt for jeg var så heldig at jeg møtte henne i hobbybutikken *Heldig* Takk mamma!!).
*Jeg har ikke festa arkene, rett og slett fordi jeg gjerne vil kunne bytte enkelt og greit hvis jeg blir lei.

Ellers så var jeg på 2 loppemarkeder i dag. Kaostilstanden rådet, men jeg fant meg noe morro denne gangen også. Innlegg om det kommer i morra.

Klem Madelén

24 koselige kommentarer:

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Den vart kjempefin!!!:)
Eg måtte spraye mi 5 ganger før eg vart fornøgd. No har eg ei stor ei som venter på litt oppussing. Trur faktisk eg skal måle, takk for tips:)
Ha ein fin dag!
Klem:)

Hilde Heimdal sa...

så stiiilig den ble :)))))

Babsy sa...

Du verden så flott den settekassen ble, Du er jo kjempeflink og kreativ !! hmmm, tror jeg har en lignenes en et sted i en bod...ja den havnet der fordi den var trehvit og stygg... men nå ble jeg veldig fristet til og ta den frem og malen den og tapetesere den...for en utrolig artig ide du hadde der :o)

God helg klem til deg og dine :o)

Martemora sa...

Den ble kjempefin!! Mitt settekasseprosjekt gikk dårlig på første forsøk, så jeg må nok trikse litt :) Gleder meg til å se hvilke funn du har gjort i dag :)

Veronica sa...

Så flott det ble:) kanksje jeg gjør noe lignende med min settekasse, som ligger i kjelleren og venter på det siste strøket med maling:P Ting tar tid her i gården! :p

Tina sa...

Kjempefin ble den, det gjorde seg virkelig med tapeten/papirene i noen felt bak! Jeg gidder ikke gå på loppis, folk er jo helt ville! Ja rett og slett kaos! Blir spennende å se hva du fant!

Hannes dagbok sa...

Hei Madelen
jeg har endret url adresse til http://www.hannesdagbok.blogspot.com/
Håper du legger meg til på nytt

tove sa...

Den ble rålekker. Ønsker meg settekasse jeg og. Den gamle jeg kjøpte i Danmark for mange år siden er sporløst forsvunnet. Men må vel gå an å få tak i en .

Så koselig at du vil følge meg...
Ha en fin kveld

Klem Tove

Hannes dagbok sa...

Så bra jeg har deg nå for jeg vet ikke helt selv hva jeg driver med nå men jeg har endret adresse så da tenkte jeg at hvis du klikker på linken til siden min fra blogglista di så ville den ikke finne frem men den gjør kanskje det?

H

Hannes dagbok sa...

Kjære snille Madelen!
Her mottaes all hjelp med stor takk:)

Randi sa...

Du er så flink, altså:) Ble kjempefin!!! Og så smart å ikke festen arkene, sånn at du kan bytte. LURING!!!
Ha en flott kveld!
Klem:)

Hannes dagbok sa...

Hei snilla:)

hanne.gran@tele2.no

Hannes dagbok sa...

Hva synes du?

Jeg ble veldig fornøyd i allefall!! Tusen takk;=)

Det lille huset med druehagen sa...

Heisann og takk for koselig kommentar! Så spennende å følge bloggen din Skal bli gøy ja!
Ha en flott kveld videre.
Hilsen Gro-Beate

Skattejeger`n sa...

den ble kjempe flott :)
jeg var så heldig å finne en som var ferdig malet :P er veeeeldig lite glad i å male :S

Frk:Twil sa...

Heihei!!

Her likte jeg meg så godt at jeg legger meg til som følger.. Sees så snart jeg er på nett igjen.. Holder akkurat på med flytting, så nettet er ikke det mest stabile..
Klemmer fra meg!

Kaoskontroll sa...

Takk for det vennen!

Må si jeg er imponert over hva du får til. Slikt orker ikke jeg, for det er så smått. Men lekkert ble det! :)

Ønsker deg en kjempefin helg!

Hannes favoritter sa...

Hei!

Det ble kjempefint! Så kreativ du er!

Ha en super søndag!

Hilsen Hanne

Elfrid Johansen sa...

Så utrolig fin den ble??

Bare Mio sa...

Så stilig settekassen ble.

Så kjekt du vil være med på min Give Away, har notert deg for lodd nr. 39. Lykke til.

Ønsker deg en fin søndag.
Klem fra Mio

Anita sa...

En sånn har jeg på loftet hjemme hos min far :) Tenkte at min eldste datter skulle få "arve" den når vi flytter i hus snart :)
Etter en liten oppussing såklart, he he :)
Så STILIG koffert du har fått!!
Etasjefatet kan jo pyntes med små kuler, små blomster, litt blonder innimellom :), event noe håndarbeid, som sydde muffinser, T-lyse staker...Og MYE MYE mere :)
Bare fantasien som setter begrensninger :)

Takk for koselig hilsen ang min nye header...
Klem Anita

lisje astrid's husblogg sa...

Hei♥
Å wooooow!
Den vart kjempe fin da!

Gledar meg til å sjå loppis funna dine:)

tusen takk for gode ord frå deg:)

Ønsker deg ein fin søndag ♥
Klem frå Astrid:)

June sa...

Så fin den ble!:)

Hvite tulipaner sa...

Åh så fin den ble! Sommerfuglene ble prikken over i´en:)
Klem

Related Posts with Thumbnails