"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

søndag 30. mai 2010

Loppemarkedfunn.

Jeg var på 2 loppemarkeder i går :D:D:D:D Og det var kjempe morro! Fint vær var det også (for en gangs skyld).
Så jeg hoppet ut av sengen og fikk på meg skoa. Her skulle det loppes! Kjæresten ble hjemme (han har funnet ut at det egentlig er best, for på loppa er jeg ikke helt meg selv :P).


Det første loppemarkedet var i Åsgårdstrand. En liten "by" som ikke egner seg for loppemarked kaos :D. Parkering var nærmest umulig, men ikke for meg. Jeg kom tidlig å parkerte et stykke unna (ville ikke ta sjangsen på å bli "stengt inne"). Dette var derimot ikke fullt så morsomt når jeg måtte bære stolen (40 kr) og de to kleshengerstativene (50 kr) ned igjen til bilen.
Fikk flere lattermilde blikk på veien ned og et par "Lykke til"-kommentarer. Skulle nesten bedt noen av dem om å ha tatt bilde av meg for det må ha sett skikkelig komisk ut.



Så etter kun 20 min. kjørte jeg videre til Nauen Klokkemuseum. Der skulle det starte et litt mer intimt loppemarked 1 time senere *flaks*.
Her var det ikke fullt så mange folk, og vi kunne til og med titte litt på loppene som sto ute før de "åpnet". Det var morro, for da var det plutselig ikke så mye stress. Jeg tok meg en pølse i lompe til frokost og slo av en prat med mine medloppere.
Her fant jeg i allefall 2 sjarmerende gamle bøker (til 15 kr stk.) og en flott hvit mugge (5 kr) som jeg skal bruke til blomster så fort "syrin" (eller en annen lik type) busk/treet mitt blomstrer.





Så alt i alt en meget vellykket morgen! Stolen var mitt favorittkjøp. Så massiv og fin!!! Og så god å sitte i! :D:D Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med finishen på den da, for den er ganske slitt. Vil ikke male den hvit, for den har jo så utrolig sjarmerendes tredetaljer (som jeg elsker!!), men kanskje jeg kan beise den i en grå/drivved-farge eller en mørk beis? Vi får se hva jeg finner ut etterhvert.. Kanskje jeg lar den være naturlig også. *spennende*


Håper alle hadde en fin gårsdag.. og ønsker dere en flott søndag!

Vil også si hei til mine nye følgere

"Hei og velkommen til meg!!"

og takke for alle kommentarene på mine siste innlegg. Det gjør det bare enda mer morsomt å blogge når jeg vet at dere liker det dere ser.


STOOOOR klem Madelén

14 koselige kommentarer:

Veronica sa...

Oi, det gikk raskt! :P
Tja, en header.. Hmm, den må jo være hvit da!(hehe) gjerne med fargene som går igjen på bloggen min, en katt, blomster, tja. Du kan jo bare lage noe som du synes hadde passet? Så får vi se om den blir brukt. Blir iallefall og blogge den:)

trine sa...

Jøss hvilken loppekløpper du er!!

Helt praktfulle funn etter mitt skjønn:=)

Mugga var helt super og vil bli et familimedlem du blir ekte glad i.

Du verden, du verden dette blir bare mer og mer spennende å følge med på!

Ha en deilig søndag videre alle 3:=)

Romantikk-takk. sa...

Så heldig du er som fant disse tingene. Mugga blir flott med blomster. :)Klem og fortsatt god Søndag.

Hvit Villa sa...

Så moro! Herlige loppekupp :-)

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Åh, fallt heilt for stolen og muggen!:) Gode loppefunn!:)
Ha ein nydeleg dag!
Klem:)

Randi sa...

Jeg synes jeg ser deg, slepende på stolen og de to stativene;) Men flotte funn da!
Ha en strålende, ny uke:)
Klem

Anns draum sa...

Så heldig du var;)) Likte kjempegodt muggen:) Ha ein fin kveld:)

Jijji sa...

Wow, for noen loppekupp!!!
Likte spesielt stolen og mugga:)
Tipper du var litt av et syn ja, på vei til bilen:D

Ha en herlig uke!

Klem fra Jijji

Martilie sa...

Sååå herlige kupp! Er så tilfredstillende når man finner slike lekre ting!

ha en flott ny uke!

Klem fra Tove

Kardemomme sa...

Hei Madelen :))) Takk for koselige kommentarer på innlegget mitt på NIB i helgen! Så koselig å se et nytt navn :)) Ser jo at du også har gjort noen virkelige kupp i helgen! Herlig stol!! Nydelig mugge og fin-fine hengerstativ! Er det ikke moro å gjøre sånne kupp??
Det er jo det reneste adrenalinkicket å entre et loppemarked og få øye på noen man har ønsket seg! Ha en fin uke videre! Klemmer fra Kardemomme :)))

Elin med Draumesidene sa...

Hei! Så fine ting! Eg er heller ikkje meg sjølv på slike tilstellingar... ;) Likar best å vere sikker på at eg får akkurat det eg har tenkt å ha!!! Lykke til med stolen; bruk litt tid på å tenke...

Ha ein vakker kveld!
Klem frå Elin :)

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så härliga fynd! Stolen är verkligen jättefin.

Hoppas du har haft en riktigt fin måndag!

Lise ♥ sa...

Så flotte loppefunn du har gjort! Heldiggris! :))

Linn Veronica sa...

Så utrolig fin og sjarmerende den stolen var! Det er akkurat sånne ting jeg er på jakt etter på loppis, men jeg kommer alltid for sent! Må ta meg sammen til høstens loppemarkeder, da er det bare å sette på vekkerklokka :) Klem fra Linn

Related Posts with Thumbnails