"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

torsdag 27. mai 2010

Skatter: Amerikakiste.

Vet ikke om jeg har nevnt det før her på bloggen, men for noen uker siden så var vi så heldig at vi ble tilbudt å få en skikkelig gammel og flott Amerikakiste fra ei som kjæresten min kjenner. Hun skulle flytte og hadde ikke lenger plass til den. Tuller du?! Skal du ikke ha den flotte der...? Neivel.... Vi tar den!!



Men så gikk jo ukene, og jeg husket denne kista som et stort (herlig) monster og lurte fælt på hvor jeg skulle få plass til den henn, men som dere ser så er den jo ikke såååå stor. Hehe, det er lett å huske litt feil når tiden går.
Den er i allefall ca. 1 meter bred og ca. det samme høy.
Den har også noen gamle klistremerker på seg som det står "Tønsberg" på. Stilig!!


Innvendig så er den skikkelig råtten og stygg. Så jeg tenkte at den skulle bli restaurert tilbake til sin gamle stand innvendig før jeg viser bilder. Greit å ha noen før-etter prosjekter på lager :P.

Hva synes dere... har jeg vært heldig denne gangen også?

Klem Madelén

19 koselige kommentarer:

June sa...

Åj, så gøy! Blir sikkert kjempefin når du er ferdig med den innvendig også!:)
Veldig gøy at du vil være med på giveawayen min foressten!:)

-June

Romantikk-takk. sa...

Ja du har vært heldig ja,hehe,jeg er sjalu. Jeg hadde malt den hvit og pyntet med wallsticker. :)

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Kult!:) Likte kofferten ved sida av og:)Gleder meg til å sjå kva du gjer med den:)
Vi har faktisk ei sånn amerika-kiste ståande i kjelleren. Den stod i huset då vi overtok. Men har ikkje funne noken lur plass til den endå! Må visst tenke litt hardare på den saken;)
Ha ein nydeleg kveld!
Klem:)

Fro (Idyll på landet...) sa...

Hei!
Så nydelig koffert du har fått! :)

Koselig at du vil være med i give away inne hos meg!
Klem

Landcharm sa...

Kista er kjempeflott!

trine sa...

Ikke gjør noe med den utvendig please...:)

Den er er kupp Madele`n!

Skal bli spennende å få se innsiden av kisten.

De var som regel kledd med et stoff i mørke farger.

Se på innersiden av den som pappa har så ser du:).

Du er en griseheldig jente,bare så du vet det he he ...
Ha en skjønn kveld.

Hulda sa...

Så flotte disse kistene var! Kan romme mye de, og være dekorative samtidig.

Home By Virginia sa...

Heldig...??? JA...!!! ☺ ☺ ☺

Fantastisk flotte de kistene... ♥
Blir spennende å se hvordan den blir til slutt da... :)

Takk for koselig kommentar inne hos meg... :)

Klemmer fra Malin Virginia

Hannes dagbok sa...

Kisten er jo helt fantastisk og min mening er å ha den akkurat slik den er med all sin historie:)

Blir så glad når du ytrer noen meninger på bloggen min også og jeg kan fortelle at når det gjelder skapene på soverommet så har vi laget dem. Det var bare en vegg med den alkove bak og vi lagde dører av det vi skar ut så nå er det vel bare for deg å finne en passende vegg;=)

Kram..

Randi sa...

Hei på deg!
Jeg sier bare ett ord: HELDIGGRIS!!!! (føler meg plutselig 10 år igjen som bruker det ordet;) ) Utrolig sjarmerende kiste!!! Flott koffert ved siden av også:)
Kose deg ikveld:)
Klem:)

Veronica sa...

Takk takk, så den på en annen blogg her i blogglandia og falt helt pladask! Aner ikke om den er gammel eller ny, men en slik skal jeg ha en gang, om så bare til pynt!

Du har forresten vært veldig heldig med kofferten:)

Solveig sa...

Tusen takk for koselig kommentar! Så kjekt å høre fra deg og lese om ditt spennende husprosjekt!
Veldig spennede med slike oppussingsprosjekt. Er sikker på at du får det slik du vil ha det!

Ønsker deg flotte dager med sol og varme.
Klem fra Solveig

tove sa...

Wow. HELDIG GRIS. Sånn vil jeg og ha.
Forresten veldig koselig hos deg så jeg legger meg til som følger jeg.
Likte headeren din. hvor og hvordan har du laget den? Planlegger å forandre blogg utseende mitt men er redd for å gjøre feil. Din var kjempefin.
Ha en fin kveld

Klem Tove

Lindas hus sa...

Kjempe heldig har du vært! Denne er jo allerede kjempe fin slik den er! Og morsomt at den har noen gammle klistermerker på seg. Ha en fin kveld!

tove sa...

Tusen takk for tilbudet. Skal se hva jeg får til i løpet av helgen.
Ikke umulig jeg ber om hjelp. Så mange hjelpsomme her inne...
God natt

Tove

Anneli sa...

Så heldig dere er, den gamle kofferten var jo kjempe stilig!
Blir spennende å følge restaureringsprosjektet.
Så koselig at du vil delta på min lille give away :)
Klem fra Anneli <3

fryd&forandring sa...

Ja, du har gjort et kupp vil jeg nå si! Blir spennende å se hvordan den ser ut inni!
Ha en fin helg og lykke til med prosjektene!

KLem

Ruter & Hjerter sa...

Takk for hyggelig kommertar hos meg:) du har en skjønn blogg:)

Ninas Interiør sa...

Hei Madelèn! Så fin kiste! Moro å få en sånn en, da!

Takk for koselige ord på bloggen min, de varmet!

Legger meg som følger her, jeg, og gleder meg til å se mer!

God helg! Klem Nina

Related Posts with Thumbnails