"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

mandag 26. juli 2010

Vårt hjem.

I dag skal dere få se et bilde av "herligheten" våres ;). Fortsatt endel å gjøre her (vegger+vinduer+grunnmur), men det kommer seg etterhvert. Kan jo ikke få alt en ønsker seg med en gang heller... eller hva? Inni er det i allefall kjempe fint (eller så fint som vi har råd til).



(Øverst til høyre: vårt soverom, øverst til venstre: et annet soverom, nederst til høyre: spisestue/kontor, nederst til venstre: kjøkken. Helt til venstre kan dere også se inngangen)
Vi har i allefall et hus som vi kan bo og trives i.. og ingen naboer..
Hvem vet.. kanskje vi vinner på lotto!?! Slik at ALT blir nytt. *krysser fingrene*

Vi har også fått rydda opp etter hekken som vi kutta ned for nesten 1 mnd siden. Herlig å endelig ha hagen tilbake til tilnærmet normalen. Har funnet ut at jeg ønsker meg et lysthus/paviljong/utestue med tak... Får bli til neste år ;).

Klem Madelén

PS: Jeg kjøpte huset alene når jeg var 21, så det er snart 4 år siden. Gud så fort tiden går.

14 koselige kommentarer:

Randi sa...

Ser jo stort og fint ut det huset der då. Minne meg faktisk om huset til mine foreldre, dei har også sånne plater på veggene.
Nei, ein kan vel ikkje få alt på ein gang. Ein må jo ha noko å gleda seg til også... ;-)
Klems

Villevinkel sa...

Så tøff dame du er! Ikke mange som kjøper hus i en alder av 21!

Er spennende å følge med deg, og dine prosjekter :-)

Klem

Hannes dagbok sa...

For et nydelig bilde av et hus med et fantastisk potensiale!! Kos deg med oppussingen og husk å beskytte deg godt når hvis du skal ta ned asbest-platene...

Gleder meg til fortsettelsen!

Hanne

lisje astrid's husblogg sa...

Hei du gode:)
Wooow!Du er jammen ei tøff dame!
Eg likar huset kjempe godt!

Herleg lekkert bilde!

Ønskar deg ein god mandagskveld♥
Klem frå Astrid:)

Hannes dagbok sa...

Hei igjen snupp:)

Jeg har vært igjennom noen prosjekter de siste årene og det jeg har lært er at Rom faktisk ikke var bygget på en dag(selv om jeg gjerne ville det)..men det å lage seg små oaser på de stedene man liker aller best i huset eller i hagen gjorde i allefall at jeg glemte bort kaoset inneimellom. Så flink som du er til å lage god stemning blir huset ditt vakkert uansett kledning ,vinduer og grunnmur!

Stor klem!

lillelaila sa...

Oi så stort det så ut! Kommer til å bli kjempefint med ny kledning og vinduer!
Tøft gjort av deg å kjøpe hus alene i så ung alder!
Hadde det gjort seg med en lotto gevinst ja. Da hadde vi fått realisert mange drømmer ;)
klem Laila

Randi sa...

Ja, tiden flyyyyr!!! Jeg har sagt det før og jeg sier det gjerne igjen; synes bare det er så utrolig kult at du kjøpte huset da du var bare 21:) Knallstilig!! Tror det var mye annet enn huskjøp som surra i huet på meg da jeg var 21, er heldigvis blitt klokere med årene;) Massevis av potensiale i huset deres da, og med din stå-på-vilje og kreativitet, vet jeg at du kommer til å komme i mål:)
Klem fra meg:)

Bare Mio sa...

Synes du var kjempetøff som kjøpte hus som 21-åring.
Mye potensiale i huset.
Liker huset ditt.
Ønsker deg en fortsatt fin tirsdag :o)

Anno1925 sa...

Stilig!

Innmari kult å ha kjøpt seg hus allerede i en alder av 21 år. Og så ingen naboer da... herlig!
Vi har noen naboer i området her, men foreløpig bare én grensenabo (som ligger delvis skjult bak uthuset) - herlig det også ;-)

Ha en strålende dag!
Lind

fryd&forandring sa...

Imponerende å være huseier i en alder av 21 altså! Jeg kan virkelig anbefale utestue med tak over.. vi angrer ikke et sekund på vår!
For å svare på spørsmålet ditt ang. pris på isolasjon/panel, så har vi brukt ca 12-13.000 pr. husvegg. Dette er uten vinduer/dører og materialer til det. Vi har gått for billigste leverandør på trevirke som for vår del ble Dahlen sag & høvleri. Det lønner seg å sjekke flere steder! Disse kunne levere i porsjonsvis, slik at vi ikke måtte ha alt av materialer liggende fra begynnelse til slutt. Billigst på transport var de og! Men det er MYE jobb..
Bare spør om det er noe mer jeg kan være behjelpelig med!

Ha en fin dag!

Fossestua sa...

Nei rom er ikke bygget på en dag :) Og hvis man fikk alt man ville på en gang, så hadde man jo ikke hatt noe å drømme om :)
Tøft av deg å kjøpe hus i så ung alder!

Hasigamas mamma sa...

Lett å bli utålmodig, men du får heller nyte det som er gjort og ta en ting om gangen... Flott blir det sikkert!
Ha ei god natt!

Klem fra
Lise

Grankongla - Livet på Bostad sa...

Så koselig - er alltid MASSE å gjøre med gamle hus. Min sambo kjøpte huset vårt for 8 år siden og nå først har vi ordentlig kjøkken og bad!! Førstepri har vært vinduer, tak islasjon osv :)

Fra gammelt til nytt av Jorunn sa...

Det bilde av huset, minnet meg om vært eget når vi kjøpte det. Med plater på veggene og greier. Vet hvor mye jobb det kan være å renovere et helt hus, lykke til videre. Det blir spennede å titte innom igjen.

Jorunn

Related Posts with Thumbnails