"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

mandag 30. august 2010

DIY: Bille i ramme.

Du trenger:

1stk plastikk bille
1 stk ramme (her har du valgmuligheter ettersom hva du liker)
Svart spraylakk
Superlim
Egen-printet bakgrunnsark


Først så tok jeg med meg billa ut, la den på en stein og sprayet den så godt jeg kunne. Lot den tørke i noen timer.

















Så gikk jeg (kjæresten min) på photoshop og fikset denne stilige bakgrunnen.
Så kunne jeg skrive no morsom skrift med typewriter fonten jeg hadde lastet ned.
Fant ut at kvasi latin var best ;P.

Deretter puttet jeg bildet i rammen og limte fast billa med superlim.

Dette ble resultatet:

Ooohhh... så stilig!
Det står også handmade by LMS og Norvegus 2010 på bildet men dette ble borte bak rammekanten... jaja.. pytt pytt.

Jeg skal nok lage fler etterhvert... Jeg trenger bare flere insekter.


Så lagde kjæresten min et stilleben med fokus på reise og eventyr.
Flinkingen!

Da bærer det avsted til første arbeidsdag etter ferien for meg. Håper det blir en fin dag! Sola skinner så mulighetene er jo store for det.

Stooor Klem fra Madelén

21 koselige kommentarer:

Roka Design sa...

God morgen:)

Knall stili:):)

Ha en fin dag:)
Klem fra kari:)

nr14 sa...

Nå ble jeg imponert:)) Innmari kult og kreativt:)

Ha ei fin fin uke:)

Anno1925 sa...

Hahaha!
Utrolig artig! Så kreativt!

Jeg grøsser av innsekter og slikt, så jeg kunne absolutt IKKE hatt noe slikt hos meg, men det kunne jo vært en super gaveidé til rette person :-)

Havus en fantasticus dagus!

Klem fra Linda

Hannes dagbok sa...

Iiiiiiikkkk! Insekter;=)

Klem...

Ps!
Utrlig stilig!

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Dritkult! Tenk å lage flott kunst som ser lekker ut av noke så ekkelt som insekter!! Du er flink!!:) Og kjæresten din tar nydelege bilder, som vanleg;)
Ha ein fin mandag!
Klem:)

tove sa...

Hei hei
Stilig, men jeg tror jeg står over. Hater innsekter...men kult da.
Ha en fin kveld
Klem Tove

Maias Lille Verden sa...

Så koselig at du tok deg turen innom meg :-) Morro at du ble med på konkurransen også...

Så utrolig koselig blogg du hadde, jeg har latt meg fascinere og inspirere :-)

Nå er ikke jeg noe fan av insekter, men jeg må innrømme at den du lagde faktisk ble ganske stilig.

Ha en fin ettermiddag :-)

Jannes lille sted sa...

Hei:)
Hehe, så stilig!
Så kreativ du er da!

Ha en flott uke
Klemmer Janne Merethe

Martemora sa...

Herlig prosjekt - god idè :)
Hvor kommer all kreativiteten fra.. ;)

Anken sa...

Hahaha - billus plasticus. Den var morsom! Og så flott det ble!
Jeg må vel si meg enig at insekter kanskje ikke er det første som kommer opp på veggen min, men jeg fikk en liten brainstorming nå på andre småting en kan gjøre det samme med.

Tusen takk for tilbakemelding på innlegget mitt vedr skap/skjenk. Jeg er nok fortsatt litt i tenkeboksen, for jeg har slettes ikke lyst til å kvitte meg med de. I hvertfall ikke til en veldig lav pris. Men dere som har svart er jo enige, så da vet jeg hva jeg gjør hvis jeg selger.

Barbro sa...

SUPERkult!
Du er jammen meg fantastisk kreativ :)
Ha en fin dag!
Klem fra Barbro

* Hege`s Cute N Cool Blog * sa...

Hei :))

Gud så flink du er :))) Kjempetøft ♥ Ja jeg tenkte på det att det kansje har stått en stund..jeg er jo så flink til å legge merke til noe nytt....men dette har jeg ikke sett ;p

Ha en fin kveld ♥

Prinsessen paa erten sa...

Ingen tvil om at det er du som er den kreative av oss! KNALLstilig :)

Klem

Lille Liljehvit sa...

Hey babe :)

Dette var et suupert tips!!! Det der må jeg prøve!! :)

Så gøy at du vil være med på give-away'en min!!! Hvis du vinner, så skal jeg lage en grå til deg vet du :o)

Klemmer!!

hjertero.com sa...

Hahaha, fantastisk festlig!
-Og så kreativt da! Et tips jeg tar med meg videre på min vei!

Klem Silje

NIB sa...

Hihi - dette var morsomt og stilig!

lillelaila sa...

Noe så morsomt som dette tror jeg man bare finner her inne hos deg Madelèn! Herlig kreativt:D
Og enda et lekkert silleben fra kjæresten din! Utrolig bra!!
klem Laila

Kari sa...

Takk for at du tok deg tid til å komme med råd ang, fugleburet mitt:-)
jeg tror nok at jeg må tenke meg godt om før jeg evt, går i gang med å male.....
Stilig bilde du har laget! Veldig kreativt!
Klem Kari

lisje astrid's husblogg sa...

Woooow!
Du er berre super kreativ!

Så stilig:)

Takk for alltid så fine ord og koselege helsingar frå deg♥

God 1.septemder:)

Klem frå Astrid♥

Jennys fire vegger sa...

Hei, hei! =) For et tøft insekt da (hmm.. har jeg noengang sagt det der før...?) ! Det ble jo rett og slett kjempefint! Og så flink mannen din er til å style da, heldiggris. :-D

Hit kommer jeg gjerne på besøk igjen!
Mvh Jenny

Drømme ♥ Christina sa...

Så flott da! å TUSEN takk for alle spor du legge igjen etter deg,så koselig!Ser du har lagt ut masse fint siden sist jeg var innom her (hektisk for tiden),men i kveld skal jeg kikke innom deg.
Ha en super dag vidre!
Klem Christina

Related Posts with Thumbnails