"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

fredag 6. august 2010

Før-Etter: Gammel vindusrute blir "kunst".

Da ble jeg endelig ferdig med denne ukens "prosjekt". For jeg må jo tydeligvis alltid ha noe å henge fingrene mine i ellers blir jeg litt smågal.. *hehe* (sitat: min kjære).
Men som dere sikkert skjønner av overskriften så har jeg forsøkt meg på litt gjenbruk av et gammelt vindu som jeg fikk av pappa for en tid tilbake.

Her er FØR bilde:


Prosessen var VELDIG tidkrevende. Det vil si 3 timer med intenst arbeid etterfulgt av flere timers soffaligging pga. vond rygg (les: ønsker meg et skikkelig arbeidsbord og stol, ikke stuebordet).

Jeg tegnet først opp det diktet som jeg ønsket ved å bruke en alfabet sjablong som jeg handlet inn her om dagen. Deretter kuttet jeg ut hver og en bokstav med kniv... *puh*.

Det var litt gøy.... og samtidig litte granne kjedelig.. ;P


Diktet som jeg valgte er en gammel klassiker av forfatteren William Blake som lyder:

"To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower
hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour"

Resultatet som dere ser under ble jeg VELDIG fornøyd med!! :D:D, men må bare si at det var ikke så enkelt å få tatt noe skikkelig bilde pga. glass og at skriften lyste igjennom på veggen bak. Men håper dere ser det greit nok ;).


Så nå kan jeg igjen senke skuldrene for noen dager før neste basill/prosjekt kommer over meg.. *hehe*

I dag er det 7 dager igjen til ferie og 8 dager igjen til bryllup. Gleder meg!

Klem Madelén

22 koselige kommentarer:

trine sa...

Jammen det der ble vel bra?!

Det synes jeg hvertfall:)

Åh kunne jeg bare skjønt mere Engelsk
sukk...

God bedring med ryggen og ha en flott helg alle tre:-D

tove sa...

Hei hei
WOW. Stilig. Men for en jobb. Men det er vel verdt det når du ser resultatet.
Ha en fin kveld
Klem Tove

Hvit Villa sa...

Gamle vinduer er så vakre! Har et liggende jeg også, tror det snart må opp på veggen ;-)

Martemora sa...

Det der var utrolig stilig!!
Kjempefint - den der kan du være fornøyd med :)
God fredagskveld!!
Klem Martemora

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Så flott det vart!!:) Og for ein herleg vri med dikt på. Det har eg ikkje sett før:) Nydeleg dikt du har valgt! Kan tenke meg det var tidkrevande ja..men verdt strevet? Det er eg sikker på:)
Ha ein fin kveld!
Klem:)

Beate sa...

så fiiint! skikkelig god idé!

klem beate

Daisys home sa...

Dette var en Ny Vri for bruk av Gammel VinduSramme..Og det ble jo superfint,og vel verdt jobben!Ha en flotters helg,klem sissel

hjertero.com sa...

Oi oi oi !!! Knallfint! Det er et tips jeg skal ta med meg videre! Hva brukte du til å farge bokstavene?

Takk og tusen takk for gaven. Klart jeg har fått den! Har bare ikke funnet ut hva jeg vil kjøpe fra Lobelia enda, men når jeg får bestemt meg og bestilt noe skal jeg lage et innlegg! Fine former enten til muffins eller småpaier. Gleder meg til å fylle dem med noe godt!

Takk for god bedring-ønsker :) Har dyttet i oss vitaminer og andre vidundermidler idag, så jeg håper at vi fikk knertet det værste!

Ha en super helg!

Klem Silje

Kimmern sa...

Vannvittig rått :) You have a gift

Hilde sa...

Utrolig stilig! :-)

Har en drøm... sa...

Kjempe stilig:) Så flink du er...:)

Klem Line

Katharina sa...

Dette var virkelig en ny vri på bruk av gamle vinduer...men UTROLIG STILIG da:)
Flink er du:)

Klem:)

Moski sa...

Jammen litt av en jobb å skjære ut alle de bokstavene og sette dem så flott sammen. Dette ble jo kjempefint!! God ide å bruke et gammelt vindu som ramme. God helg!

Miss Mette sa...

Hei Madelén
Det ble utrolig stilig!!! – og så artig med glassmaling… En kjempeflott ide :) Nydelige bilder din kjære har tatt – virkelig nydelige ♥ hils han å si at han er virkelig talentfull… Ønsker deg en flott helg, klem fra Mette

Lotta sa...

SUPERSTILIG!

Innom med en klem og ønske deg god helg:)

Klem til deg:)

lisje astrid's husblogg sa...

Å WOOOOOW!!!
Er det muleg?....
LEKKERT!LEKKERT!LEKKERT!

Du er utruleg flink og veldig kreativ!

Kvil deg no litt (før neste prosjekt;)

Ønskar gode deg ei herleg helg♥

Klem frå Astrid:)

Hannes favoritter sa...

Wow!!! Det ble helt utrolig fint! Så flink du er!!!

Ha ei fortsatt fin (rygghvilende) helg!!!

Klem fra Hanne

Prinsesse Elin sa...

Det ble utrolig vakker.
Gamle vinduer er rett og slett digg.

Ha en nydelig lørdag ♥

Christina Mari Paulsen sa...

Så fint det ble! Nydelig.
Takk for lykke til hilsen. Vi fant til slutt ut at det var sikringen som var gått,æsj!
Ha en vidre fin kveld.
Klem Christina

åshilds villa sa...

hei..vinduet ble jo kjempe lekkert.,du er flink..ønsker deg en fin søndag.klemmer fra åshild

Hannes dagbok sa...

Dette var utrolig kreativt og nydelig Madelen! Du er så flink!!

Stoor klem..

Glassveranda sa...

Oj kjempestilig!! Jeg med kjelleren min full av gamle rustikke vinduer kan nesten ikke finne nok idéer til hva i all verden jeg skal bruke dem til. Dette må prøves! :))

Ha en riktig fin helg! :)

Klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.

Related Posts with Thumbnails