"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

lørdag 21. august 2010

Før-Etter: Hobbypulten.

Ja, her har det jo egentlig gått fort i svingene. På tirsdag så var jeg på den lokale bruktbutikken, men jeg kom ditt tilfeldighvis 10 min før stengetid. Jeg ser to mannfolk som bærer en stilig pult inni garasjen og låser.

Jeg spørr om den er til salgs og de nikker og smiler. Flott tenker jeg. Jeg takker for meg og sier at jeg heller kommer tilbake neste dag for å se på den. Og det gjorde jeg!

Onsdag morgen trapper jeg opp med målebånd og penger. Fant fort ut at den var perfekt så da var det bare å få plass til den i bilen. Men jeg tror ikke gudene var helt enig med meg om det.  Min bil var og ble for liten.
Men hjelpen var ikke langt unna. Jeg kjørte til min far som bodde rett borti gata og stjelte arbeidsbilen hans ;). Så da fikk pulten være med meg hjem :).

Jeg spurte dere om tips og fikk mange.. Fargen ble lys hvit, siden den skulle stå under trappa. MEN så måtte jeg jo finne på noe mer syntes jeg.



Så da var det frem med pensel og grønn maling og male "litt" eføy. Var ikke så vanskelig som jeg hadde fryktet og det tok meg kun en times tid.


Her ser dere meg i full gang ;P. Helt til venstre så kan dere kanskje se at jeg brukte en hjemmelaget sjablong, men jeg fant ut at det tok alt for lang tid + at jeg synes det ble litt mer spennendes når du ser penselstrøkene.


Jeg måtte jo selvfølgelig ha nummererte skuffer. 1-5. Var skikkelig nervøs for at jeg skulle male noen av tallene feil, men også det gikk kjempe greit :).


Så nå står hobbypulten, tørr og god, under trappa i gangen. Under trappa skal det også bli hengt opp en hylle og litt andre duppedingser (til uka en gang). Så da er det ikke lenge til hobbyplass-drømmen er oppfylt.

Øverst i vestre hjørne så kan dere til og med se at jeg har skrevet 2010.

Så da var enda et bettum villa-prosjekt ferdig. Hva synes dere??

 Jeg er i allefall VELDIG fornøyd. Så da kan jeg sette meg ned i soffan igjen og nyte resten av ferien min :). 8 1/2 dager igjen ;P.

Jeg må jo også nevne igjen at jeg var på høstmarked i dag og GJETT om jeg gjorde noen kupp!! Gleder meg til å vise dere. :D En av tingene har jeg ønsket meg i lang tid og endelig stod den der :).

Ønsker dere alle en fin-fin dag!

Klem Madelén

24 koselige kommentarer:

Hannes dagbok sa...

Ååååååååå...den ble bare fantastisk! Så utrolig kreativ og flink du er!!
Gleder med til å se kuppet ditt;=)

Hanne

Marianne sa...

wow, dette ble jo super dupert flott! Nydelig eføy du har håndmalt. Så flink du er:)

gleder meg til å se nyvinningen fra markedet.

Ha en fin dag:)

Barbro sa...

oioioioioi!!! den ble KNALLfin! Det får'n si - jeg er STORimponert over frihåndsmalingen!!
Denne har du all grunn til å være stolt av altså, jeg tar av meg hatten for deg :)
God helg!
Klem fra Barbro

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Wow!! Kjempefin!! SO flink du er☺

Klem M♥

Hasigamas mamma sa...

Du skulle sett fjeset mitt da jeg scrollet nedover og fikk øye på DEN FANTASTISKE PULTEN DIN!!! Nydelig!!!!!
Klem

trine sa...

Ja det må jeg bare si jeg også WOW!!

Du åpenbarer sider ved deg selv som er inspirerende for flere enn deg.

Jeg er jo mamman din og ville vært stolt av deg uansett men DU IMPONERER meg stadig:=)!

nr14 sa...

Flinkis:)Tøft å male på frihånd og det ble absolutt flott:)

Ha ei fin helg da:)

alottes verden sa...

oiii så flink du er...den pulten ble jo utrolig fin..:)

Randi sa...

Så stilig det vart! Råflink du er då, tøft gjort å male sånn på frihand! Vart utruleg bra, og så gøy med noko så orginalt som ingen andre har :-)
Ha ei riktig fine helg vidare.
Klems

Randi sa...

*MÅLLØS* Og det skjer ikke så ofte, skal jeg love deg:) Så utrolig flott den ble, det var jo bare kjempetøft med "litt" eføy på. Og for et rivjern du er, den ble jo ferdig i rekordfart! Gleder meg til å se hvordan du ordner det til på hobbyplassen din:)
Ha en fin lørdagskveld, det er lov å hvile litt på laubærene nå;)

Jijji sa...

Du er i alle fall kreativ - og flink! Ble kjempekult med eføyrankene. Moro å ha noe som ingen andre har. Gleder meg til å se den ferdige arbeidsplassen. Tipper blir kjempekoselig:)

Ha en fortsatt herlig helg!
Klem fra Jijji

Fargeheimen sa...

Så flott den pulten vart, og så flink du er til å male.

Ha ein strålande fin kveld. :)

hobbyvimsa sa...

Den ble kjempe fin !!klem Linda:)

Vibeke / Mammas Hus sa...

For en flott pult. Helt perfekt i from, og med hvit maling ble den utrolig lekker!!!

Heldiggrisen. :)

Godt Isolert/Victoria sa...

KJEMPEFINT! Skjønner godt at du er fornøyd ja. Veldig flott med de eføyene og morsomt at du malte for hand.

Klem

Christine sa...

Wow!!! Den blei kjempe fin! Du e berre kjempe flink og kreativ :)

Glede meg te å sjå korleis resten av hobbyplassen blir, og ikkje minst te å sjå ka funn du har fått tak i :)

Klem

tove sa...

hei hei
Den ble jo kjempe stilig. Flink til å male er du og.
Ha en riktig fin natt
Klem Tove

lillelaila sa...

Så fin den ble!
Veldig kreativt med eføy ranker, og så flink til å male da!!!
Fikk jo ikke med meg at du skulle på markedet Madelèn.. Hadde jo vært gøy å hilst på deg ;)
Blir spennende å se hva du fikk kjøpt! Fikk tak i litt av hvert jeg også, men jeg fikk jo så vondt i hodet at jeg måtte melde pass.
Veldig mye veps, og veldig, veldig bløtt på jordet :)!!!!
klem Laila

igi sa...

pulten ble kjempe fin! Veldig dekorativt med eføyene.
Hadde egentlig planlagt en tur til Vivestad i dag, men fikk det ikke til.... Hadde vært koselig å hilse på deg!
Klem Igi

Trine sa...

så flink du e :)
Bei superstili!

Klæm

Daisys home sa...

Så flink og kreativ du er! Dette var jo en superflott ide,og male disse eføyrankene på.Fint med tallene på skuffene også.Kos deg videre i ferien din,klem sissel

Kaoskontroll sa...

Takk for oppmuntrende ord angående badet mitt! :) Ja, det er utrolig så kreativ man blir når man må snu på kronene... og godt er det! ;)
Dessverre har jeg ikke noe speil å avse, eller de var for store. Gremmer meg stort over at jeg gav et passende til Fretex for ikke lenge siden. :S Trodde jeg var så fornuftig da jeg klarte å tømme huset litt. Akk ja! ;)

Får nok forsøke å finne en annen tilnærmet gratisløsning... eller klare å leve med det slik en stund. Det går jo snart mot kaldere tider og da avsluttes hageprosjektet for i år.

Herlig pult! Ble virkelig spesiell og sjarmerende med eføy på. :)

Klem

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Wow! Du er jammen effektiv! Og ikkje minst kreativ!;) No skjøner eg kva du meiner med noko annleis, og det vart det..på ein kjempefin måte! Tøfft gjort å måle for frihand, det vart lekkert! Skjønner godt at du er fornøgd!:)
Gleder meg til fleire prosjekt frå deg:)
Ha ein fin dag!
Klem:)

Andrea - KreativtAvbrekk sa...

Kjempefint! :) Inspirerende at du maler frihånd sånn... moro!

Og fin blogg! :)

Related Posts with Thumbnails