"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

onsdag 11. august 2010

Mitt hjem: Entreen og stua.

Først og fremst så må jeg jo selvfølgelig nevna at:
1. Dette er semi-realitets blogging. Dvs. at jeg har ryddet litt opp, men ikke stæsjet noe. Vil jo gjerne vise dere det beste.
2. Er alltid litt "skummelt" og vise "alt" på en gang så håper dere er snille mot meg ;).

På oversiktsbilde/paintbilde som jeg lagde et innlegg på her om dagen så ser dere at når du går inn inngangsdøren så kommer du til en bitte liten gang som det er plass til å henge fra seg et par jakker. Dette rommet hopper jeg glatt over fordi det ser rett og slett ikke ut i det HELE tatt. Håper jeg blir tilgitt ;P.

Og fra gangen så er det 3 dører. En som går til en ekkel bod som ikke blir brukt (nedgangen til kjelleren er der *skummel*). Og så er det en dør som går til entreen og en dør til vaskerommet. Vaskerommet er det jo heller ikke så lenge siden jeg viste dere så jeg hopper over det også. ;P For de av dere som ikke har sett vaskerommet så kan dere trykke HER.

Så i dag ønsket jeg å vise dere entreen min og stua.


Dette er det første du møter når du åpner døra fra gangen.

Elsker kista, men er ikke så veldig fornøyd med opplegget rundt den. Så dette er en av de uferdige hjørnene i mitt hus, men det skal få stå slik inntil videre. Dere legger vel også merke til hvor tom den markørhylla er.... det er fordi den har blitt flyttet rundt så mange ganger at jeg har ikke puttet noe i den før jeg er HELT sikker på at her skal den stå. Kan ta litt tid skjønner jeg nå.


Og her har vi den nymalte trappen i all sin prakt ;). Angrer ikke et øyeblikk på det prosjektet selv om det var en prøvelse.

Under trappen har jeg bestemt meg for å lage en hobby krok. Slik at jeg kan ta ned symaskinen fra lageret og kanskje få brukt den igjen. Gleder meg allerede. MEN inntil videre så må jeg vente litt, for jeg har ingen passende pult enda. "Tålmodighet er en dyd", har jeg hørt. Er dessverre dårlig med det her på gården ;P.


Her er da en av de to kommodene jeg fant på loppa i fjor som jeg betalte 50,- for. Synes absolutt det var et kupp. Den andre er på bildet under. 
Det var jo ikke så lenge siden jeg blogget om dette "hjørnet" heller så jeg har ikke så mye nytt å komme med annet enn at jeg er kjempe fornøyd med plasseringen. Tror ikke den blir flyttet med det første. Til høyre for kandelaberen så ser dere såvidt minigangen til kjøkkenet. Dette skal dere få se mer av i morgen.


Her ser dere et lite glimt av mini-biblioteket vårt. En markør (ikea) bokhylle som blir brukt som romdeler. Digger denne løsningen!! Gleder meg til å få byttet ut det gamle vinduet til neste sommer. Dere ser sikkert ikke hvor skittent det er, men tro meg. Det er ille!! Får ikke vasket det innvendig lenger så da kan dere tenke dere hvor mange fluer som har startet en koloni inni der.. pokker altså :).


Her ser dere da tv-benken med alle hobbytingene mine i... er vel ikke akkurat her de hører hjemme vel?
Ikea posen er full av stoffer som jeg har fått av min tante. De stilig stoffene skal jeg vise dere en annen dag.


Som dere ser så er dette min blogg krok. Her sitter jeg som regel med teppe over meg, en stor kopp kakao og med tv på *kos*. Hjørnet bak soffaen er jeg absolutt ikke fornøyd med, men siden jeg ikke har noen ideer så står den tom for øyeblikket. Dvd-løsninga er heller ikke bra. Jeg har planer om at alle disse dvdene skal opp i bokser på veggen over O'store Tv. Kommer også etterhvert ;).

Dette var da del 1 av 2 deler... håper dere fikk et litt bedre innblikk i hvordan vi har det her hjemme. Setter gjerne også pris på tips og kommentarer som dere har. :D

STOOOR Klem fra Madelén

PS: 3 dager til ferie :D:D. Skoene mine passer også :D

18 koselige kommentarer:

tove sa...

Hei hei
Syns du har det veldig så koselig jeg.
Ha en fin dag
Klem Tove

Drømme ♥ Christina sa...

Du har det kjempe koselig! Koselig å få titte innom hos deg,selvom man ikke er det i real life.
Ha en vidre fin dag.
Klem Christina

Fiolkransen sa...

Så koselig du har det!
Likte spesielt godt den trappa, den ble bare så fin!

Håper du finner drømmebordet til å ha under trappa! Koselig med en liten hobbykrok:)

Klem fra Thea

Marianne sa...

Koselig å titte inn hos deg, så fint dere har det. Takk for titten så langt, gleder meg til imorgen :)

Marianne

Hannes dagbok sa...

DETTE LIKER JEG!! Helt herlig Madelen! Skulle ønske flere tok bilder av hele rommet så vi andre kan få ett lite innblikk...Jeg må si at jeg liker utrolig godt at du tar med noe "norskt" som skinnet på veggen og noen av maleriene dine. Dette synes jeg er litt utradisjonelt og anderledes og jeg håper du fortsetter med det!

GLEDER MEG TIL NESTE INNLEGG!
(ble litt inspirert til å lage noe liknende...)

Hasigamas mamma sa...

Veldig gøy å se helhetsbilder! Her er det støtt kaotisk, så jeg får nesten aldri muligheten... hi hi... koselig hjem har dere!
Ha en flott kveld!
Klem
Lise

Marianne sa...

kjempefine bilder, trappa ble superfin da!!

Solveig`s familie og Interiør blogg!! sa...

Kjempe herlige bilder!! :)Likte godt godt de bilden i gangen! Nydelige!

Klem S

Susanne sa...

Hei:D
Så kjekt å få se oversiktsbilder:) Jeg bare ELSKET trappa di. Min skal også males iløpet av vinteren. Kvir meg til å sette igang hehe, men tror det blir bra!!Synest du har det riktig så koselig jeg!
klemmer Susanne <3

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Så fint du har det!!!:) Eg likte godt å få ein rundtur heime hos deg, nesten som å vere på besøk;) Baker du boller til neste rundtur eller?;) Eg gleder meg uansett til å sjå meir frå huset ditt!:)
Og takk for koslege helsingar hos meg, eg set utruleg stor pris på deg Madelen:))
Godnattklem!
Ps; takk for tips om meningsmåling:)

Prinsesse Elin sa...

Dette her ser fin fin ut. Ingen tvil om det. Herlige farger og skikkelig koselig! Trappen din er nesten maken til vårs og det var akkurat det jeg trengte for å ha noe å vise til mannen som ikke er helt klar for å male trapp enda. Mens jeg derimot er utrolig klar for det!

Ha en fin fin torsdag. Klem fra Elin:O)

Godt Isolert/Victoria sa...

Koselig med en liten rundtur hjemme hos deg. :) Du har det koselig, og jeg falt spesielt for biblioteket! ;)

Mange klemmer

Ida Susanne sa...

ååå..Den kista der skjønner jeg godt du er glad i..Den var et lekkert blikkfang..Det var også trappa di..
Heeeerlig :)

Tusen tusen takk for din stemme på NIB denne måneden. TUSEN TAKK:)

Trine sa...

så koseli å se korsn dokker har det :D
Glær mæ t fortsettelsen ;)

Klæm

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Hei☺
Koseleg blogg☺
Takk for kommentar i min blogg☺

Litt morsomt at du tipsa om Bjørg si lille hylle..var faktisk eg som gav ho ideen om å bruke den til blonder og band☺☺
Har tenkt på det samme her og..☺

Klem M♥

Daisys home sa...

Utrolig morro å få se ifra hjemmet ditt,for å ta sånne bilder har ikke jeg sett så mange som har gjort før deg.Nemelig det å vise ifra hver Krok og hjørne,ifra Rom til Rom.. i hjemmet sitt,så dette var jo helt super ide for etterfølgelse for oss andre Bloggere også..Synest du har et koselig og fint hjem,med masse flotte detaljer.Tusen takk for Titten,klem sissel

Barbro sa...

Kjempeflott entre! Den trappa di var bare lekker, en sånn kunne jeg tenkt meg og ja :)
Tusen takk for koselige hilsener! Foten begynner heldigvis å bli litt mindre vond ;)
Nattaklem fra Barbro

hjertero.com sa...

Så koselig du har det hjemme hos deg! Liker veldig godt entreen din og den herlige kroken under trappen. Tøff kiste også! :)

Ha en super miniferie!

Klem Silje

Related Posts with Thumbnails