"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

fredag 13. august 2010

Mitt hjem: Spisestue, kontor og kjøkken

Først vil jeg bare si takk for den gode responsen i forrige innlegg. Setter virkelig pris på hver og en kommentar!! :D Og det gjør det jo også MYE mer enkelt å vise dere resten av huset. Håper dere liker det dere ser...

Og jeg må jo selvfølgelig nevne at:

1. Dette er semi-realitets blogging dvs. at jeg har ryddet litt opp, men ikke stæsjet noe ekstra. Vil jo gjerne vise dere det huset fra sin beste side.
2. Det er alltid litt "skummelt" og vise hele huset på en gang så håper dere er snille mot meg ;).

Denne gangen så er dere så heldige at dere skal få se spisestuen, kjærestens kontor og kjøkkenet.
I siste innlegg så så vi stua med mini-biblioteket våres. På andre siden av den så er spisestua og kontoret.

Kan jo nevne at jeg ønsker meg SKIKKELIG et rundt bord med et bein og stoler med armelener. Har sett meg ut Liatorp bordet på Ikea, MEN kunne også gjerne tenkt meg et gammelt bord fra loppa. Så jeg smører meg med tålmodighet på dette hjørnet også ;). Skattene kommer gjerne når du minst aner det.


Som dere ser så er skapene er fulle av glass og serviser (som vi aldri bruker). Og på spisebordet er duken som jeg fant på loppa tidligere i år. Den kommer virkelig til å passe perfekt inn til jul.


Her ser vi da inngangen til kjøkkenet, Donald-hylla til kjæresten og kontoret (det står til om med kontor der slik at vi ikke glemmer det ;P). Kontoret er virkelig blitt et blikkfang i spisestua og det angrer jeg heller ikke på. Plasseringen gjør det også slik at jeg kan sitte i soffan og vinke til min kjære bak pc skjermen *lykke*.

Her er da kjøkkenet vårt (slet litt med å få fine bilder her inne fordi solen sto på for fullt inn vinduet).
Ja, hva skal jeg si om det?! Et fint, rustikk kjøkken, men dessverre litte granne for lite for alt stæsjet jeg har ;). Hadde tidligere lyst til å male hele kjøkkenet hvitt, men har bestemt meg for å vente med det en god stund. Jeg er rett og slett nedstemt fra alle kanter så da tenker jeg at kanskje det er noe jeg har gått glipp av. Er det virkelig så fint? ... (kjæresten: JAA!) Ok.. da ;P.


Har i allefall fått fjernet den stygge hjørnesoffan som var her og fått inn de flotte hyllene. Ohhhh jeg elsker dem!!
Under benken så venter jeg fremdeles på å få et søppelsystem. Min bror er blikkenslager og sa han kunne hjelpe meg med å lage noen hvite spann med lokk.. "PERFEKT" sa jeg da...  Så jeg venter virkelig på noe godt.
Der hvor kista står så skal jeg ha et lite bord med 2 stoler og gulvteppet vil jeg gjerne bytte ut med noe lysere (dette også etterhvert ;P). Så det er stadig noe jeg har lyst til å gjøre her i huset.. og godt er det! Hadde vel vært litt kjedelig hvis alt var ferdig.. eller?


Sist men ikke minst så ser vi det siste hjørnet på kjøkkenet og gangen som fører ut til entreen igjen. Digger dette hjørnet! :) Elsker den herlige lille ovnen (som kan brukes, men som vi aldri gjør) og den lille hylla på veggen (den er kjøpt på loppa i fjor). Kunne jo tenkt meg og byttet ut den lille med en større tallerkenhylle her etterhvert... men det blir også etterhvert..

SLIK.. da har dere sett hele første etasje. Mitt mål med dette er at når jeg nå fortsetter med bloggingen min  så har leserne littegranne mer peil på hvor ting skjer her. Er dere enige?

Håper dere har det kjempe flott der hjemme!! Jeg har endelig FERIE (!!!!!!!) og skal i bryllup i morra :D:D. Dere skal få se bilde av meg i mine nye sko og med min nye frisyre.. :D, men etter det så blir det nok litt stille fra meg. Skal jo på hytta! So long..

Klem Madelén

20 koselige kommentarer:

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Du har det så fint!!:) Kjenner til den der med at det og det skal byttast ut..sånn er det her og..men det er jo det som er moro! Om alt er perfekt har vi jo ikkje noko å holde på med;P Eg digger kontoret og hyllene på kjøkenet ditt:)) Du er så flink!!!:)
Takk for titten:) og kooos deg masse i bryllup!
Klem:)

Home By Virginia sa...

Hei på deg ☺

Fine bilder du viser av ditt hjem... Skjønner godt at du elsker de hyllen på kjøkkenet ja... ♥ De er jo rå flotte...!!!

* God Helg *

Klemmer fra MV ♥

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kjempekoseleg☺
Veldig bra organisert☺ God utnyttelse av plassen, uten at det ser trangt ut!☺

Kos deg i bryllup☺

Klem M♥

lisje astrid's husblogg sa...

Hei♥

Kjempe fint har du det!
Dei hyllene på kjøkenet...I LIKE!
Kvar har du kjøpt hyllene?Likte så godt knektane på dei!

Kjempe lur kontor løysing:)

Ein flott og gjennomført heim!

God helg ønskast♥

Klem frå Astrid:)

Drømme ♥ Christina sa...

Takk for at jeg får titte innom å se,du har det kjempe fint.
Ha en vidre fin fredag.
Klem Christina

Prinsessen paa erten sa...

Hehe, vi må være ganske like, du og jeg. for her sitter jeg også å koser meg med nøyaktig samme film. har sett den før, men synes den er så bra :)

Ps: nydelig koselig hjem dere har.

Klem

Hannes dagbok sa...

hei snuppa:)

Jeg synes det er så kult at du viser fram hjemet ditt på denne måten og det er både persomlig og VELDIG koselig! Skjønner hva du mener med kroken på kjøkkenet med ovnen..ren idyll:) Klokken over ovnen er en fantastisk prikk over ien!

Du er så kreativ og flink og du bruker de midlene du har tilgjengelig og da blir det masse spennende løsninger:)

TAKK FOR TITTEN!!HÅPER PÅ ENDA MERE:)

Tooor elgeklem fra meg!

Hannes dagbok sa...

hahaha...tastauret mitt er ødelagt. Det skal selvfølgelig stå "Stooor helgeklem"

Anno1925 sa...

Så fint og gjennomført du har det!
Gøy å få en omvisning som dette - gleder meg til å se mer :-)

Ha en god natt!
Klem fra Linda

Trine sa...

Tusen takk førr titten :)
Dokker har det kjempekoseli!
Å JA kjøkkenet va RÅSTILI!!! :D

Jijji sa...

Takk for titten! Moro å se hvordan du har det:) Liker spesielt hyllene dine på kjøkkenet:)

Kos deg masse i bryllup! -Og nyyyyyt ferien!

Klem fra Jijji

Heims lille verdenshjørne sa...

Kosli hjem du har:D:D:D

Ha en nydelig helg videre:D

nr14 sa...

Takk for rundturen i flere bloggposter nedover her:) Koselig hjemme hos deg og mosomt å lese at du har planer her og der siden du selv ikke er fornøyd....akkurat som det er hos meg og sikkert hos flere. Jeg har en del hjørner og plasser jeg ikke er helt fornøyd med selv men dytter det foran meg;) "planer" er sunt å ha:) Ekstra morsomt med "kontoret" og den lille ovnen var kjempesøt. Ønsker deg fin ferie:)

Hannes dagbok sa...

Forresten...hvor kommer armaturet på kjøkkenet ditt fra?

H

Villevinkel sa...

Så koselig å se hvordan du har det! Kjempefint og personlig!! Syns også at kjøkkenet ditt er stilig!!

Kjøkken-hyllene er det flere enn meg som liker ser jeg!! Nydelige!

Får mere og mere dilla på hyller!!

Stor klem!

Tyra sa...

Heia, Madelèn!
Så hyggelig dere har det! Og jeg syntes din kjære tar fantastiske og personlige bilder....Liker at man finner sin egen måte å fotografere på, slik at det ikke blir som alle andre..

Takk for hyggelig hilsen på bloggen min, NÅ har jeg fått lagt til "følger"funksjon...Takk for påminnelsen,har rett og slett ikke tenkt på det:0))

Ha en super helg videre!!

Hilsen Cathrine, Lunehjem.no

Idas-lilleverden sa...

Hei:) Så koselig å se hvordan du har det :) jeg liker veldig godt stilen, og at alt ikke er hvitt :)
ååå ikke minst for et HÆÆRLIG kjøkken :)

ha en fin søndagskveld :)

klem Ida

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Hei igjen!
Takk for gode forslag ang blogshopen min;) Er ikkje lett å finne noko fengande..;)
Kunne gjerne ha starta butikk ilag med deg..men det blir vel dessverre litt tungvint når vi bur så langt frå kvarandre. Tenk om vi hadde vore naboar då, det hadde vore kjekt!!:)
Kos deg!
Klem:)

Daisys home sa...

Så morro å se ifra det superkoselige hjemmet ditt!Syntest kjøkkenet ditt var veldig fint ,og det Kontoret,helt Topp!Koselig det var med den lille vedovnen...Så takk for Titten,klem Sissel

Christine sa...

Kjempe fint kjøkken:)

klem christine

Related Posts with Thumbnails