"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

mandag 4. oktober 2010

DIY: Dvd-hylle.

Ja, plutselig kom det en ånd over meg (igjen) her om dagen som sa til meg at jeg måtte slutte å lete etter rimlige dvd-hylle løsninger, for de fantes ikke. Hver gang jeg fant noe som var stilig så viste det seg å koste ALT for mye. Typisk ikke sant?!

Så jeg kjørte en tur på Monter for å "se" litt.
Jeg fortalte mannen hva jeg var på jakt etter (å snekre sammen en eller annen form for dvd-hylle eller bokser)... og mannen så litt rart på meg. Jeg prøvde å forklare han hva en potetkasse var og at jeg kunne kanskje tenkt meg noe slikt.. Jeg ble møtt med spørsmålstegn.
(hvorfor skal det alltid være slik når kvinnfolk er i en slik butikk? men men ;P)

Vi pratet lenge om en rekke mulige løsninger, men jeg måtte stadig minne han på at det faktisk var jeg som skulle lage dette her så vansklighetsgraden måtte være lav.
Mannen smiler, humrer litt.. deretter peker han meg i riktig retning og sier at jeg får rope hvis det er noe.
(hihi..smart mann!)
Så tilslutt dro jeg fra Monter med 3 lange og 3 korte hylleplater.... og med en plan.

Dette ble resultatet:
En hylle stor nok til å romme ca. 200-300 dvder.
For den nette pris av 350 kroner.


Skal jo selvfølgelig nevnes at dette, for meg, ikke er den mest estetiske løsningen, MEN det var ikke et alternativ å sette vekk noen dvder...så da må man jobbe med det man har. Og med denne hylla har vi jo faktisk plass til å vokse litt (vi elsker film!).

Men misforstå meg rett.. sluttresultatet er jeg jo faktisk ganske fornøyd med, med tanke på at det er jeg som har snekret og beiset. Hadde vel aldri trudd at jeg kom til å få det til..;) men da vet jeg det. Stikksagen er ikke noe å være redd for.. hehe.
Fikk faktisk lyst til å lage enda flere hyller rundt om i huset..

Så vi får vel se om snekker-Madelen skal ut på nye eventyr snart..


Stoooor klem Madelén

16 koselige kommentarer:

Martemora sa...

Synes det ble utrolig bra jeg!! Grunn til å være stolt av seg selv :) Det virker som du har det så koselig hjemme hos deg... me like :)
-Martemora-

Hjertedamas blogg sa...

Stilig hylle:DDD Kan jeg spørre om hva slags beis og farge du brukte??? Den var berre lekker:DDD Klemz

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Vart kjempefin den der☺ Og koffor skulle ikkje vi jenter få det til!!??!!☺
Kan jo evt sy ei gardin til...viss du syns det ikkje vart so fint at DVDane visste...☺

Klem M♥

atinybitofheaven sa...

oi- har du gjort det selv??? WOW- DIY dronningen!!!!!

Hadde det vært meg hadde hylla garantert vært skjev og rar!! Flinkesen ♥

Ha en nydelig mandag videre:) klemmer

Kali- sa...

Jøye, den ble kul!
Her står DVD'er i to rekker i to hyller i Billy'en i stua... En Billyhylle rommer akkurat to rekker DVD'er i dybden. Ikke særlig estetisk pent det heller, men det funker. Og vi (les: jeg) har sortert filmene alfabetisk etter tittel, så det er forholdsvis lett å finne den filmen vi vil se også ;)
Men jeg har vært innom tanken på en eller to Benno-hyller til DVD'er og CD'er etterhvert... Tror jeg. Men nå skal jeg ikke ha flere møbler inn i huset på en god stund. Tror jeg... ;)
Gratulerer med ny, schtili' hylle! :D Jeg syns du har vært superdyktig!
Ha en fortsatt god mandag!

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Steike meg! Snekker -Madelen:) Alt du får til;) Eg syns det vart fint og kjempesmart! Film er ein hit her i huset og!:)
Lykke til med kjempeflott bidrag til NIB under her. Du er jo kjempeflink med lopper:)
Ha ein strålande dag!
Klem:)

Yvonnes Ymserier sa...

Flott og rustikk dvd-hylle! Det ble et røft og kult innslag i stuen din :) Deg skal jeg følge videre! Klem

Jennys fire vegger sa...

Oj, oj, den ble jo kjempetøff! Så flink du er! :o) Den gjorde seg jo fantastisk bra! :o) Jeg er imponert...

Ha en fin dag videre!
Klem Jenny

trine sa...

Du fikk til dette også du snuppa med GLANS:):)

Kjempetøff ble den!

Det lille huset med druehagen sa...

Regner med at "sinnasnekkeren" på TVN hadde blitt kjempe stolt. Kvinnfolk kan også snekre!!!! Ble kjempe fin. Slå deg løs med sag og hammer du!!
Klem Gro-Beate

Randi sa...

Herlig innlegg og kjempefin hylle! Så flink du har vært da:) Jeg må jo si at jeg fikk (og får vel enda) noen nysgjerrige og litt spørrende blikk når vi er på trelasten i høgget her, for å få tak i materialer til jobb. De blir vel kanskje ikke ikke akkurat nedrent av jenter der i løpet av en dag:)
Håper du har hatt en flott start på uka, nyt kvelden!
Klem, Randi

Maias Lille Verden sa...

Jeg synes det ble både funksjonelt og pent :-) Herlig at du tar tak i alle sånne utfordringer med strak arm.

Fantastisk morsomt innlegg du hadde skrevet. Jeg kjente meg igjen, hahaha!

Håper produktene du har fått i goodiebagen din kom til nytte og at du liker de :-)


Ha en riktig fin kveld.

Maia

Katharina sa...

Flott da:) Liten vits i å vente...det er bare å begynne.
Mange fine lopper å inne hos deg:) Jeg liker det veldig godt...
Klem fra Katharina

Jijji sa...

Wow, du imponerer - igjen!
Hylla ble veldig bra! (Litt av en samling dere har;)
Flink du, Madelén;)

Klem fra Jijji

Kardemomme sa...

Selvgjort er velgjort! Dette ble jo kjempebra! Jeg har gjort meg den samme erfaringen som deg. Vanskelig å finne noe passende til alt som har med tv og musikk å gjøre..Kjempefine loppefunn du vider på NIB-siden forresten.Veldig moro å se hva folk der ute har funnet. Klem fra Kardemomme :))

tove sa...

Hei hei
Så flink du er. Den ble jo kjempestilig. Skal se du blir møbel snekker nå. Vi bruker og mye hobbyplater. Kjøper de ofte på Biltema, litt billigere der.
tusen takk for tipset ang opplasting. Skal se om jeg får det til. Hvis ikke kan jeg vel kanskje spørre deg?
Ha en fin dag
Klem Tove

Related Posts with Thumbnails