"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

tirsdag 9. november 2010

Kjøkkenbilde + julefunderinger.

Dagene går så alt for fort for tiden.. eller er det bare meg?
Jeg som startet sååå tidlig med å forbrede til jul begynner likevel å føle at den kommer litt for fort nå. *typisk*
Er jo bare 19 dager til advent nå og jeg er IKKE klar.. ;). Pepperkake-lenka har ikke vært tenkt på på over en uke nå. Det er rart hvordan slike hobbysysseler går i rykk og napp, men siden jeg har fri i dag så kanskje jeg får gjort meg ferdig.... kanskje.

 Ikke en eneste julegave er kjøpt inn heller, men noen er tenkt ut på forhånd. Kjæresten nekter å tenke på jul enda.
"Herrigud... det er jo leeeenge til jul enda da!".
 Han er den typen som reiser ut lillejulaften for å handle ferdig. Og slikt stress tåler ikke mitt hjerte, så jeg vil snart bli ferdig med "mine" gaver.

Kanskje jeg er effektiv å får gjort det til uka... who knows?!
Da må jeg i allefall belage meg på litt kø for julehandelen har startet her. Jeg jobber i en bokhandel og kan bekrefte at 80% av gavene jeg pakker inn nå er julegaver.

Og det er jo ikke lenge til 1 des. heller og da (som hvert år) kan jeg regner med at det kommer enten en kvinne eller mann dagen før med 24 kalendergaver som han/hun forlanger at jeg skal pakke inn, hver for seg, selv om det står en mil lang kø bak han/henne.
Og man kan jo ikke nekte heller, men kjenner jeg blir litt irritert.
Hvor er liksom folkeskikken for alle de andre?
Og i disse dager så er det jo ikke lite stress heller. Så kundene som står bak og venter takler ikke dette, så de klager høylydt, kaster varene rundt omkring og går.
Jaja.. julestria er snart over oss ;P.


Også driver jeg å planlegger et pepperkakehus.
MEN... jeg har aldri laget det alene før. Kan jo ikke bli bra...
Også liker jeg jo ikke engang pepperkaker, men synes de er så pene å pynte med.
Jaja.. ønsk meg lykke til. Går det bra så skal dere nok få se bilder ;P.


Og så runder jeg av med et bilde av kjøkkenet (igjen).
Håper dere ikke er alt for lei? ;)

Klem Madelén

PS: Det var faktisk et lite stusselig loppemarked her om dagen også. Jeg hadde sett riktig! Og ja, jeg fant noe denne gangen også.
Bare en ting da ;P.

10 koselige kommentarer:

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Uff...jula og advent! Elska det-men er ikkje klar! Tida går altfor fort!
Er ganske godt igang med julegåvene, bere nokre få igjen egentleg..men advenstgåver og "how to decorate" er ikkje like bra planlagt...
Blir vel både advent og jul i år og☺

Kjøkkenbilder er ikkje nåke vi blir lei av nei☺

Klem M♥

Trine sa...

Så koseli kjøkkenkrok du har :)
Bli aldri lei!
Verre me mæ, som bare har samme krokan å vise frem hver gang.. da de andre delan av huset ikke ser ut.. hehe :P

Ja jula kommer alltid førr fort.. så nu glær æ mæ til å få opp julegardinan :D *GLISE*
Åh.. som æ glær mæ til å få pynte me julepynt rundt i huset..
Bare kjipt at vi ska reise bort i år, så det bli ikke nå juletre på mæ! Æ får ikke lov av de andre å ta det frem til 1.des :/
Det syns æ e kjipt.. hehe :P

klæm

tove sa...

Hei hei
Så koselige bilder. Det går rasende fort mot advent og jul nå. Elsker denne førjulstiden. Mange planer men går alt for fort til at jeg får fullført halvparten.
Kommer det en person som skal pakke inn 24 smågaver når køen er lang kan du si at de kan få med papir og pakke inn selv. Skjønner de ikke det har de et problem. Ikke er du uhøflilg heller.
Min mening bare.
Nyt dagen
Klem Tove

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Tja...spørs jo kor tjukk vinduskarmen din er det☺
Eg prøvde, min karm er ca 1,5 cm...og det gjekk akkurat...men det blir eit lite merke i karmen etter taggane som gjer til at den held seg fast...
Lysklypene er vertfall kjempesøte!!☺

Klem M♥

igi sa...

Misunner deg ikke som jobber i butikk i julestria.... Jeg ser at du er i gang med det viktigste; planlegging. Bare en får bestemt seg for det en skal gjøre eller kjøpe så går det greit. Det er ihvertfall min erfaring...
Klem Igi

Solveig`s familie og Interiør blogg!! sa...

Enig.. tida går veldig fort for tiden! Er ikke helt klar her i huset eller!

Vakkert bilde av kjøkkenet ditt!
Herlig med loppiser! :)

Ha en NYDELIG kveld!

Klem fra Solveig

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Å herligheten kor eg kjenne meg igjen i det du skriv om å pakke inn for kunder!! Eg har jobba i butikk i sikkert 10 år tilsammen..så I know!;) No jobber eg med noko heilt anna, heldigvis for den tida vi går inn i no;) Lykke til, eg føle med deg..men det er jo litt kosleg og?
Eg blir aldri lei av kjøkenet ditt!!!:)
Kos deg ikveld!
Klem:)

Jennys fire vegger sa...

Tia`flyr ja, snart er julen OVER! :o) Flott bilde. :o)

Ha en fin kveld videre.
Klem Jenny

Jijji sa...

Jepp, tiden flyr av gårde... Jeg har alltid masse tanker, men har med årene innsett at jeg rett og slett ikke klarer å gjennomføre alt (mangler en del timer i døgnet). Da er det viktig å glede seg over alt det man faktisk rekker å gjøre - det er jo en del det også;)
Når det gjelder kunder med 24 kalendergaver, synes jeg det er helt greit å gi kunden gavepapir og bånd og be kunden om å pakke inn selv. Synes faktisk ikke kunden kan forvente noe annet... Blir for dumt å miste salg pga urimelige kundekrav.

Kos deg med alle juleforberedelser!
Klem fra Jijji

Maias Lille Verden sa...

Så koselig kjøkkenkroken din er, du tar jo så fine bilder, så man kan jo ikke bli lei :-)

Det er sant som du sier, man planlegger og planlegger også er jula brått her allikevel :-) Hihi!

Jeg har en award til deg inne hos meg, jeg vet ikke om du vil ta den eller om du har en awardfriblogg, men den er til deg for jeg synes bloggen din er så herlig!

Ønsker deg en fin fin dag.
Klem

Related Posts with Thumbnails