"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

tirsdag 30. november 2010

Hjemmelaget julepynt: Del 5

Jeg syr og jeg syr. Har ikke blitt lei enda!
(men kjøkkenvasken begynner å nå uante høyder)

Var innom en av mine lokale interiørbutikker her for noen dager siden og da ble jeg inspirert av noen søte tøyjulekuler som hun solgte for 69.- stk (?!). De var jo veldig fine, men jeg tenkte at dette må jeg vel få til å sy selv? Optimistisk som jeg var (og er) så tok det ikke lang tid før jeg fant frem sysakene. 


Jeg fant ut at jeg trengte:
*Kartong... for å klippe ut malen.
*2 forskjellige stoffer.
*Og litt bånd.


Og resten kan vi si var magi ;P.
(Samme fremgangsmåte som med pepperkakemennene, men littegranne mer vrient)

Disse fire kulene er i allefall resultatet... foreløpig.
Ser nok for meg at jeg skal sy endel til.. eller til jeg går lei.
Var jo i Sverige her om dagen og da fikk jeg vært på Panduro. Da fikk jeg handlet inn litt bånd og pjus. Fikk også kjøpt 24 sikkerhetsnåler på Søstrene Grene for 2 kr. God deal!


Har også sydd et juletre (m/pynt). Det skal dere få se den dagen juletreet kommer i hus (og det er nok ikke mange ukene til).
Får nok smøre dere med litt juletålmodighet ;P.


Sånn ellers så har jeg en give away gåendes som det er mange "lodd" igjen på :D. Linken ser dere øverst til høyre.
Lykke til!

Klem Madelén

13 koselige kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

Kule kuler, he-he. eller trommer? Stilig, var de ihvertfall. Klemz

Anno1925 sa...

Sabla stilig!
Dette må jeg prøve :)

Takk for tips!
Klem fra Linda

Lottemora sa...

Så smart! Har aldri tenkt på at det går an å sy kuler. Det skal jeg sannelig prøve når jeg blir lei av linhjerter....

Landlige Hjem sa...

Så flotte kuler!! ;))
Skikkelig stilig ;)
Flinkis!!♥
Nyt dagen, tenk 1 desember *yesss*♥
Nisseklem Anki

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kjempefine og tøffe!
DU er also so flink og kreativ!☺

Klem M♥

Jennys fire vegger sa...

Stili`! Rene trommene jo! :o) Så flink du er! De ble kjempeflotte på greinen din!

Ha en fin dag videre.
Klem Jenny

Camilla sa...

Du de var stilige! Alltid artig med ting som er hjemmelagd.

Klem, Camilla.

Villa von Krogh sa...

Hei M!

Du... Jeg har fått en mail fra en som spør etter en rosetapet som hun visstnok skal ha sett her inne hos deg. Har du noen peiling på hvilken det kan være? Evt hva den heter?

Ha en fin kveld. :) Klem Anine

Martemora sa...

Så mange fine julepynt-prosjekt du har da... kommer jo den ene fine tingen etter den andre herfra jo :) Moro!! Ha en flott desemberkveld!!
-Klem-

Maias Lille Verden sa...

Skal si du er flittig, kreativ og ikke minst superflink!
Blir i så god julestemnig av de fine kulene dine.

Klem klem

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

SÅ fine,du er så flink!:)
Eg ser at vi har same smak når det gjeld julestemning under her!:)
Og moro å sjå hjertet i ny heim;)
Ha ein fin kveld!
Klem:)

Anne sa...

du er så flink!

Anne sa...

hei igjen Madelén! tror faktisk du har vært innom min før, for jeg la deg til på linkelista mi etter at jeg oppdaget deg via en kommentar på min blogg! men det er jo et hav av blogger her ute;)

skiltet er nydelig, ja. Det er fra IB Laursen. Løp og kjøp:) Ønsker deg en flott adventstid;)

Related Posts with Thumbnails