"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

torsdag 2. desember 2010

Pepperkake inspirasjon

Sakte men sikkert så smyger julestemningen ser over Bettum Villa.
I går fikk jeg hengt opp julegardinene og byttet til juleduker... og skal si det ble rødt her... nesten litt for rødt ;P.

Samtidig drømmer jeg om hvordan pepperkakebaksten skal gå.
Kan ikke huske sist gang jeg lagde/pyntet pepperkaker så regner med at det blir en prøvelse.
Men i løpet av en uke så skal jeg få "tatt tyren ved hornene".
Resultatet kommer selvfølgelig på bloggen etterhvert.
Under så ser dere inspirasjonsbilder av pepperkaker som jeg fant på google images her om dagen.

(bildene funnet på google images, pictures found at google images)

Var det ikke nydelige pepperkaker?
Huset var genialt gjennomført spørr du meg.. så jeg er på jakt etter lik takstein til mitt hus.
 Og kjæresten kommer sikkert til å elske skjelett figurer... :P

Og bli gjerne med på min give away! ;)

Klem Madelén

7 koselige kommentarer:

Prikkeline sa...

mmm... pepperkaker... :) Pleier alltid å lage min egen variant, har til og med hatt pepperkakebåt ;) Er litt treg i år, men kjenner inspirasjonen komme når jeg ser slike bilder!!!!
:)

tove sa...

En ting er ihvertfall sikkert. Pepperkake baksten vår vil ikke se sånn ut. Kjempefint...
Klem Tove

HANNES DAGBOK sa...

Hei snuppa!

Utrolig fin pepperkake inspirasjon! Jeg og minstemann har allerede tatt en runde på pepperkakene men det blir nok en til for de er allerede spist opp;)
Eller bare ELSKER jeg de små trommene du har laget under her!!!! helt fantastiske!

tooor elgeklem;)

Jennys fire vegger sa...

Åh! Stilige pepperkaker, huset var jo såå søtt da! :o) Skal ikke bli for vrient å finne sånn takstein, mener de fins i mange forskjellige farger i enhver godtebutikk, ihvertfall her hos oss. :o)

Og skjelettfigurene hadde falt veldig i smak hos 6-åringen min, det er det kuleste han vet! "Mamma, inni meg er jeg såå skummel vøttø, men ingen kan se det med alt det kjøttet uttapå!" :-D

Lykke til med bakingen!

Ønsker deg og dine en riktig god helg!
Klem Jenny

LykkeLise sa...

Så nydelig:)
Jeg har store planer om å få lagd et pepperkakehus jeg også, det er så moro å designe sitt eget hus:) Bare å finne den rette godisen;)

Nyt helga:)

Klem Lise

Thone Louise sa...

Hei, ja det er så utrolig gøy med pepperkakebaking. Jeg og min kjære har laget en liten mini kopi av mitt hus, se på bloggen min for bilder av våres flotte pepperkakehus :)

Ha en fin adventstid.
Klemmer fra Thone

Huldra sa...

Så fine! Jeg likte også spesielt skjelettene. Knalltøffe! =D

Related Posts with Thumbnails