"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

onsdag 22. desember 2010

Sjokoladepinner.

Her om dagen så fant jeg en stilig link nederst på siden til vg.no.
Det var til denne bloggen.
Hun hadde laget kakao på pinner... Og det så jo lekendes lett ut, så da måtte jeg også prøve.


For 15 stk så blandet jeg:
4 pk med lys kokesjokolade.
30 gr kakao.
70 gr melis.

Jeg smeltet sjokoladen i et vannbad og når alt var smeltet så blandet jeg inn de andre ingrediensene.
Jeg helte all den flytende herligheten over i en plastbrødpose (ikke en god idé).
Det ble grisete for å si det sånn. Kjøp heller inn en skikkelig sprøytepose.
Og så sprøytet jeg sjokoladen i en isterningbrett.
Jeg strødde litt mandelbiter over slik at det satt seg fast i sjokoladen... og så satt jeg i en pinne.
Lett som bare det!

MEN disse pinnene funker ikke som kakao erstatning.. den ga såvidt noe smak i varm melk. Men den var veldig god i kaffen, sa min kjære. Og jeg synes de var gode å bare spise ;).


Ønsker alle som er innom en GOD JUL!!
Den er jo rett rundt hjørnet nå ;)

Klem Madelén

16 koselige kommentarer:

hjertero.com sa...

Nam nam! Det så jammen godt ut! Kreativ julesnacks! Har skrumpet inn på antall kaker og neste år tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på mer konfekt og karameller. -Denne bør jo absolutt prøves ut da!

Lykke til med siste innspurt!

Klem Silje

Romantiska Hem sa...

Jag vill bara titta in hos dig och önska dig en riktigt fröjdefull jul! KRAM Petra, Romantiskahem

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Og so såg dei jo veldig delikate ut og då☺ Søte!
Kanskje eg må prøve☺

Klem M♥

Kjempefin header forresten☺

Camilla sa...

Ønsker deg og familien en riktig god jul, håper dere får en koselig feiring.
Juleklem fra meg, Camilla.

Heims lille verdenshjørne sa...

Tusen takk for tips:D Det så godt ut!

Ønsker deg en god jul:)

igi sa...

De ser kjempe gode ut!
Klem fra Igi

Irene sa...

takk for tipset

Maias Lille Verden sa...

Så fin header du har nå, jeg kommer virkelig i julestemning når jeg ser den :-)

Herlige kakaopinner du har laget. De så riktig delikate ut...

Ønsker deg en fortryllende jul, jeg håper du har noen dager fri, så du får nytt hvert eneste øyeblikk!

Klem

Familien Furu sa...

Må julen bli fin og
gi ro i sinnet.
La alle problemer
bli små og forsvinne.
La dagene som
kommer bli gode og fine.
God jul til deg og dine.

trine sa...

Da er julegrøten til riskremen kokt og sausen til både ribba og desserten står for tur.Ribba har ligget saltet og pepret i flere dager.Medisterkakene er stekt så nå er mamma snart i mål for å feire julaften hos dere.
Jeg gleder meg som en unge til dette!Tusen takk for at dere vil ha meg he he :D

Bloggen din er dagenes lyspunk bare så du vet det....

Ho ho ho detta skal bli jul!!!

Glassveranda sa...

Ååh...sukk...sjokolade er det verste jer vet før jeg klarer bare ikke å måtstå, hi, hi! ;)) Disse så jo helt himmelske ut!
Jeg er ikke så flink til å gi lyd fra meg når jeg er innom, men jeg ville bare si takk for i år, og så ønsker jeg deg og dine en riktig fin jul og et godt nytt år! ♥ Stor juleklem, Annღ, Interiørbloggen Glassveranda.

Miss Mette sa...

Hei Madelén
Titter innom for å ønske deg en riktig GOD JUL ♥ og takk for at du deler oppskrift, disse kakaopinnene så kjempespennende ut! Nyt dagen sammen med familien, venner og de som du har rundt deg ♥ Stor klem fra Mette

Berit sa...

Mmmmm dette skulle jeg gjerne ha smakt på, fristende var det.
Ønsker deg en flott julehelg og alt godt for det nye året.
Juleklem fra Karmøy

Daisys home sa...

Ønsker deg ei riktig God Jul, juleklem Sissel

HildeM - Lykkelig med liten sa...

Ønsker deg en vakke jul!

Klem fra Hilde

Landlige Hjem sa...

Mmmm så godt dette så ut ,))
Må jo bare prøves så takk for oppskriften♥
Min kjære lagde knekk i dag, sitter her å tygger o tygger *ler* ,))
Håper du har flotte skjønne juledager!!♥
NYT av denne GODe JULen♥
Klemmer fra meg,
Anki

Related Posts with Thumbnails