"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

fredag 18. februar 2011

En liten kjærlighetstur på Color Line Magic

Da var vi hjemme igjen.... Utrolig deilig egentlig.
Hjem kjære Hjem.
Meg og min kjære har tilbringt de siste dagene på mini-cruise på Color Line Magic.
Romantisk og avslappende?... Åh jada!
Men som de sier: "Ingen steder er som hjemme". 

Vi spiste god mat, drakk litte granne (strawberrie daiquiri) og shoppet i tax-free'en. Kunne jo ikke blitt bedre ;).
Og lugaren var virkelig flott. Dobbelseng, minibar og et lite, men flott, bad. Ingen ting å utsette på det altså.

(Bilder av båten og det store senteret i Kiel) 

Og siden min stebror jobber ombord så fikk vi en omvisning både på broen (vinket til kapteinen) og i maskinen. Kunne dessverre ikke ta noen bilder noen av de stedene, men tro meg det var en opplevelse.
Maskinene var store som såååå I--------------I
Og vi var til og med så "heldige" at vi fikk se hvor all bæsjen tok veien henn. Ikke særlig snacks kan du tro.. med tamponger, bind og hundrevis av kondomer som henger og slenger. "Deilig" og minneverdig. Rart hva folk kan få seg til å kaste i do.
He he. 

 (Bilder fra Kiel)

Jeg gikk i land i Kiel for å leke litt turist og jeg må vel innrømme at det ikke var mye å rope hurra for der. Et par gamle bygg som skilte seg ut, men ellers så var det bare nye, stygge bygg og et koloss av et senter.
Så siden jeg var alene (min kjære sov litt) og uten særlig mer kjennskap om byen enn det jeg kunne se så bar det i vei til senteret.

Først og fremst.. tyskerne som var i de butikkene jeg besøkte kunne nesten ikke engelsk... herlig. Godt at jeg kan bittelitt tysk og smiler mye eller så kunne sikkert noen av handelene gått litt dårlig (for meg). Og visste lille Madelén hvor mye en euro var...ehh.. nei.
Hadde kanskje vært en god ide å sjekke det FØR jeg gikk ut, men det medførte heller til at jeg shoppet så lite som mulig.. i redsel for å bruke for mye.

(Bilde fra a la carte restauranten) 

Så.. dere lurer kanskje på hva jeg fant.. ikke noe særlig spennende egentlig. Fant en rullesaks (er det det det heter?) og en slik til å ta opp tråden med når en syr feil.
Og så fant jeg også en bok: "The Demi-Mode", skikkelig sci-fi greier. Har stor tro på at den er spennende, men den får vente, for akkurat nå holder jeg på med "Den Digitale Festning" av Dan Brown. 
Olala, den er skikkelig fengende altså.


Ja, da fikk dere en liten resyme av turen våres.
Anbefaler alle som har mulighet til å ta en tur på Color Line Magic. 
Det er magisk!

Klem Madelén

PS: Snart er det jubileum her inne på Bettum Villa.


13 koselige kommentarer:

Roka Design sa...

God kveld:)

Så kjekt med en kose tur:)
Høres ut som dere har hatt det kjekt:)

Ønsker deg en strålende flott helg:)
Klem fra Kari:)

Hjertedamas blogg sa...

Heisan!! Joda, jeg har vært på den båten, (eh ikke på det unevnelige stedet, takk og pris!!!), Kiel er vell kanskje ikke så veldig spennende, egentlig. Husker da jeg var i Kiel for ca 29 år siden, så var vi en tur på et friluftsmuseum med masse gamle hus. Ligger utenfor Kile. Fantastisk sted). Og boka til Dan Brown har jeg lest flere ganger. Kjempe bra!!!!! Håper du får en flott helg!! Klemz

Miss Mette sa...

Hei Madelén
Hørtes veldig koselig ut. Kjekt å dra på en liten tur sammen med sin kjære ♥ og shopping og god mat er både koselig og deilig avslappende :) Jeg har aldri vært i Kiel, kunne godt tenkt meg en slik tur og særlig på en slik flott båt… men det blir vel ikke med det første, litt i lengste laget å kjøre så langt for vår del som bor så langt unna :) Ønsker deg en fortsatt flott kveld og ha en super helg… Klem fra Mette

LYKKELIG SOM LITEN sa...

Det høres jo kjempe deilig ut :)
Spurte mannen om vi også kunne det, og han sa ja;) Så blir kanskje tur på oss også :) hihi

Ha en nydelig helg :) Klem Tina

Fossestua sa...

Deilig å komme seg litt bort hjemmefra av og til :)
Er stor fan av Dan Brown jeg også, og holder nå på med "iskaldt bedrag". Den er så spennende at jeg ikke klarer å legge den fra meg før det begynner å svi i øynene, hihi ;)
Ha en god helg!
Klem fra Lise

Vintage Charm sa...

Minneverdig tur ihvertfall!! :)

Ha en kjempefin kveld, vennen!!

Klemmer

hobbyvimsa sa...

Hei høpp!!

Hørtes ut som en herlig kjærlighets tur!!

Vi har vært der tre ganger,og stor trives:)

Kommer til å dra igjen:)

Ha en fin helg,og velkommen hjem:)

Klem linda:)

No.15 sa...

Så koselig med en liten kjærlighetstur da. Fornuftig! :)

Gooood helg!

Klem, Lise

HANNES DAGBOK sa...

Så herlig!
Deilig å komme seg vekk litt innimellom...trenger det selv snart kjenner jeg!

Godt å ha deg hjemme igjen da snuppa!

Toooor elgeklem;)

Maias Lille Verden sa...

Hei på deg!
Sånne turer er såå koselig, men det er sant som du sier, det er ingen steder som hjemme...


klem

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Så godt å komme seg vekk litt!
Høres ut som dere har hatt en koselig tur, og at dere har fått sett mye fint (foruten om dritten da, hehe) ;)

Ha en god helg! Klem;)

Trine sa...

Hørtes ut som en superherlig tur :)
Deili å komme sæ litt bort av å til.. men som sagt, ingenting e bedre enn å komme hjem igjen.. til egen seng ♥

Tusen takk førr kjempeflott tilbakemelding! Trine liker..
Å sia æ ikke kan, men bare trøkk mæ frem, så klarte æ å knote headern i riktig str.. Ikke spør mæ korsn æ klarte det :P hehe..

Stor klæm

Anne Sudmann sa...

Vi feiret faktisk bryllup ombord og det var en utrolig flott opplevelse!
Klem ~

Related Posts with Thumbnails