"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

lørdag 12. februar 2011

Herlig gårsdag.

Dagene flyr av sted når man har det gøy, i går var en slik dag.
Jeg var bedt til "naboen" (ei god venninne) og vi skulle lage cupcakes og negerboller.
Den gode venninnen heter Olea og hun har også et liten blogg som hun akkurat har startet opp. Der skriver hun om blomster, mat og litt av hvert.

Den heter Olea's Lille Verden.
Ta en titt HER!


Det startet med at jeg kom til henne en hel time for tidlig.. og da var hun jo ikke hjemme. Men mannfolket slapp meg inn og jeg startet med å vaske store deler av kjøkkenet hennes.
Hun lurte på om jeg ville bli vaskehjelp ;P.
Og mens jeg ventet tok jeg et bilde av den flotte orkideen hennes.



Olea kom hjem og vi startet opp med bakingen.

Pusen til Olea ville også være med å bake kan dere skjønne ;) så da fikk han lov til å sitte å se på.
Har dere noen gang sett en så flink pusekatt... sitter jo sååå stille. Flinke pus!
(skal sies at pus fikk masse kattegodt bare så jeg skulle fått tatt et bilde av hun)


Olea hadde gått til innkjøp av stive muffinsformer og da ble det skikkelige amerikanske muffins.
Og så blandet hun sammen noe sjokoladeglasur og fløte og stivpisket det. Da fikk vi noe som lignet litt på frosting. Olea dekorert muffins, mens jeg spiste dem opp ;P.


Jeg blandet sammen litt havregryn, sukker, smør, vaniljesukker, kaffe og kakao..... og da ble det negerboller. Vi satt dem i kjøleskapet og satt oss ned med en god kopp med kakao.
Så var den bakekvelden over.


Det jeg lærte av denne kvelden er at jeg må gjøre slikt mye oftere. Er jo så lett å bli sittendes i soffan når en kommer hjem etter jobb, men ingen ting gir mer energi en å stå på kjøkkenet å kokkelere litt.

Ønsker alle mine lesere en god helg... om noen dager fyker jeg og min kjære til Kiel. Gleder oss! 
♥Happy Valentines og god morsdag♥

Klem Madelén

10 koselige kommentarer:

sylvia sa...

koselig kveld dere hadde,
fine bilder,
klem fra sylvia

Maias Lille Verden sa...

Hei snupp!
Så utrolig fine bilder! Nydelige pusen...

Det er sant som du sier, noen ganger gir det mer energi å gjøre noe enn å ikke gjøre noe. Og lage mat sammen med andre er jo så koselig! Muffinsene så jo helt vidunderlige ut....

Ønsker deg en fin fin tur på sjøen, ship ohoi!

Klem

trine sa...

De muffinsene så skikkelig gode ut nam nam...:)

Pusen til Olea liker nok å følge med ja!

Selv så ser jeg fram til å få Mr Pippin i hus og gjett om vi skal kose oss glugg forderva natt og dag!

Ha en herlig lør/søn:)

Fru R. sa...

Er så enig med deg, slikt gjør vi jo aldri, så er det jo så koselig!!
Men så er det jo ikke alle som setter igang og vasker kjøkken, du er hjertelig velkommen til meg....!!!
Ha en riktig fin kveld.
Klem

Elsina sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Elsina sa...

Your cupcakes look lovely, but the most beautiful is the kitty :) Great pictures!

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Det høyrtes ut som ein herleg kveld! Og for nokre nydelege muffins! Dei ser så mykje finare ut med topping, trur eg skal teste det neste gong;)
Arbeidet utvendig kjem til å koste dyrt ja, men vi tok opp lån til det då vi kjøpte huset, så vi merker det liksom ikkje så mykje på lommeboka. Lånet er omtrent det det same som leiligheta vi hadde i meir urbane strøk ;) Også tente vi litt på salget:))
Huset vårt var ikkje isolert i det heile tatt når vi kjøpte det. Har isolert stovene, kjøken og bad innvendig, men det har vore kaldt likevel, for ikkje å snakke om strømrekninga..grøss og gru..
Vi har eit enormt stort hus med 4 etasjer.. så no gleder eg meg til at det blir varmt og godt her:)))
Ha ein fin dag!
Klem:)

Jennys fire vegger sa...

Hørtes ut som en arbeidfordeling som hadde passet meg fint også. :o) Nam-nam!

Ha en fin dag!
Klem Jenny

Olea sa...

Hehe :)takk for vaskehjelpen, du er velkommen tilbake når som helst;)

lyst å komme å bake mere en dag?
Kos dere på tur!
klem :)

Huldra sa...

Høres ut som en kjempekoselig dag, fulgt av nydelige bilder.
Hehe.. Jeg vasket også ned kjøkkenet til bestevenninnen min her forrige uke. Passet valpen hennes hjemme hos henne, og måtte ha noe å henge fingrene i da valpen sov. Jovisst ble det godt mottat. Hmm.. Tror jeg skal be henne over på bakedag selv, for dette fristet. :)

Related Posts with Thumbnails