"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

lørdag 26. februar 2011

Mitt første strikkeforsøk

Dere får stadig ta del i mine første forsøk på ting.
Siden jeg startet bloggen min så har jeg sydd for hånd og på maskin, decoupaget litt, scrappet og snekret sammen mine egene møbler.
Og siste man på lista er strikking.

Jeg tok med meg strikkesakene mine og oppsøkte kyndig hjelp.
Et eller annet skulle jeg lage!!
Så etter drøye 4 timer hadde jeg strikket (og tatt opp igjen) 2 små rektangler. Tanken bak dem var vel at jeg kanskje skulle lappe den ene buksen min eller kanskje lage en gryteklut, men slik ble det ikke.


Når jeg kom hjem så hentet jeg frem sysakene og sydde sammen sidene. Et bånd fikk jeg fisket opp fra undergrunden (skuffen) og satt på. Noen knapper fikk sin plass og så var det bare å håndhekle (eller hva det heter) noen hemper.
Absolutt ikke vanskelig.... til og med jeg klarte det ;).

Så da har jeg fått prøvd dette også.. og håper på at kunnskapen kommer etterhvert slik at også jeg kan lage noen nydelig kreasjoner som jeg ser rundt på alle de fine bloggene for tiden.


Klem Madelén

PS: Har du husket å trekke lodd i min give away! 
ALLE kan være med.

12 koselige kommentarer:

Anne Sudmann sa...

Hei!
Så fine de ble!
Hilsen Nanni :)

HANNES DAGBOK sa...

Du imponerer meg med måten du gladelig kaster deg ut i ting du angivelig "ikke kan"....men det er jo bare tull for disse ble nydelige Madelén!

Nyt lørdagskvelden!
Jeg har hjemmealenefest med meg selv og på menyen,...en haug med snop! jei<3

Stooor klem!

trine sa...

Ja disse to kreasjonene kan du være fornøyd meg!

Knapper ,hemper og bånd var det som skulle til og jeg mener at det er bare du som kunne kommet på å få noe fint ut av to brune firkanter:):):)
Brukes kan de jo også!

Go klem til helgen fra meg.

Maias Lille Verden sa...

Du er en inspirasjon i deg selv, vi burde sett deg på senkveld i en føljetong kalt : Madelén gjør ting hun ikke kan. hihi!

Jeg synes du er flink jeg :-)

Ønsker deg en fin helg!
Klem

tove sa...

Morsom. Så flink du er...
Klem Tove

Kristine sa...

Så fine!! :-) Du kan bare starte på et større prosjekt - det fikser du! :-)

Utrolig kreativt å lage noe ut av lappene, hos meg ville de bare blitt liggende...

Ha en fin kveld!

Klem Kristine :-)

Marita (ensmakavhonning.com) sa...

Så fine de ble:D Så innmari flott blogg du hadde, her var det masse inspirasjon å hente:) Du har nettopp fått deg en ny følger;)

Go helg:)

igi sa...

Så fine de ble! Tror du har en flott strikke karriere foran deg :-)
Klem

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Du imponerer Madelen:)
No vart eg inspirert til å prøve meg på strikking eg og..har gjort nokre forsøk med hekling, men det fekk eg rett og slett ikkje til!!:S
Håper du har ein super søndag!
Klem:)

Fru Andersen sa...

Det ble jo virkelig bra! Synes du er skikkelig flink:-)

Likte godt forhenget ditt til kjøkkenet også!

Ønsker deg en god kommende uke!

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Så flink du er :) Diise ble jo nydelige!! :)

Ha en flott Søndag!
Her er det avslappingssøndag! Og deilig er det !

Klem fra Solveig

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Du imponerer stadig!! Ser jo ut som du har strikket i årevis! :)
Kjempefine ble de!

Gratulerer med ny sofa! Alltid hyggelig når det drypper litt fra andre;)

Related Posts with Thumbnails