"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

mandag 7. februar 2011

NIB-utfordring: Oppbevaring

Hiver meg på enda en utfordring jeg vettu...
denne gangen utfordrer NIB (Norske Interiør Blogger)
oss til å vise våres oppbevaringstips.

"I februar gleder vi oss rett og slett til å se gode tips til oppbevaring. Hvordan holder du gangen ryddig? Og hva med kontoret? Eller hva med det vanligvis lite bloggbare vaskerommet? Vi vil se dine beste ideer."

Morsomt og vanskelig tema på samme gangen. Kanskje fordi jeg ikke tenker så mye på det i det daglige.
Men når jeg tok kameraet fatt så fant jeg sannelig noen artige objekter rundt omkring.

SØPPELHJØRNET:



*Her har jeg brukt gamle kjøleskapsskuffer og en vinballongkurv til å ha et gjennvinningssystem. Også har jeg pyntet opp med fine merkelapper. En av planene er jo å kjøpe inn striesekkstoff for å gjøre det enda litt finere.


PATENTGLASS:


*Som så mange andre så bruker jeg patentglass til å oppbevare tørrvarene. Lett å se hva man har og dekorativt (synes jeg).
KAFFE/TE/KAKAO STASJON
+
MATAVFALL:


*Mitt nye flueskap har blitt morgenstasjonen. Her finner vi alt vi trenger til å komme igang om morgenen (og om kvelden).
Kaffe, te, kakao, kopper, sukker etc.

*Og rett ved siden så ser du matavfallsbøtta. Dette er en gammel askebøtte som har fått nytt liv. Passer perfekt på benken og har gjort matavfallssortering til en litt lettere ting.

 BOKHYLLA:


*Her hos oss er bøker VELDIG viktig!! Og vi har mange.
Hvor skal vi få plass til alle?
Vi har brukt Ikea sin Markør-bokhylle og vi bruker begge sider slik at vi får plass til dobbelt så mange bøker, samtidig som den fungerer ypperlig som en romdeler. ELSKER DEN!


Her var da mine løsninger/tips.. håper de kommer noen tilgode.
Ta også en titt på alle de andre gode tipsene HER.

Klem Madelén

10 koselige kommentarer:

Maias Lille Verden sa...

Hei snupp!
Så koselig å se hvordan du har det. Likte spesielt kjøkkenløsningene jeg da :)

Ønsker deg en fortsatt fin dag!
Klem

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Å so herleg med system!☺
Likte avis og boks/flaske løysinga di!!☺
Står den inni skap eller ute i rommet??

Klem M♥

Bettum Villa sa...

Den står under den hjemmelagde kjøkkenbenken min.. så det er ganske åpent og ikke alltid like pent, men jeg har planer om å sy en forheng etterhvert.

Klem Madelén

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Alltid like inspirerende å lese bloggen din! Nyttige tips til orden.
Ha en fin uke!
Klem fra Hjørdis

Heims lille verdenshjørne sa...

Mange gode oppbevaringstips her:D Genialt å bruke ikeabokhylle som romdeler da og sette inn bøker på hver side, ikke det at jeg har nok bøker til det da:P hehe

Ønsker deg en fin kveld!

Spire sa...

Mange fine tips og løsninger. Lykke til i NIB-utfordringen! :)
Hilsen fra
LenaE

igi sa...

Så fine tips! Mange flotte bøker i bokhylla di! :-)
Klem fra Igi

Villevinkel sa...

Så mange smarte løsninger du viser!
Lykke til med utfordringen :-) (jeg står over denne gang.....føler ikke at jeg har noen bloggbare oppbevaringssystemer - selv om de er aldri så praktiske hihi).

Klem

Livet er heeerlig sa...

Takk for mange flotte tips til oppbevaring, de tar jeg med meg videre :)
Ha en strålende flott kveld
*Siv*

SsSsS sa...

Lekkert - og fargerikt! Nydelige smådetaljer <3 Lykke til i utfordringen :)

Related Posts with Thumbnails