"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

søndag 27. februar 2011

Den "nye" sofaen i stua.


For ikke lenge siden kom vår "nye" sofa i hus.
Vi er så heldige at foreldrene til min kjære holder på med å pusse opp hele huset sitt utvendig og innvendig. Så da drypte det litt over på oss... TJOHEI!!
Vi vinket farvel til den gamle lysegrå/beige/flekkete buesofaen og ønsket velkommen en treseter og toseter skinnsofa.
(toseteren er til og med recliner :D)

 Jeg er kjempe fornøyd med det nye uttrykket i stua, men det fulgte jo med et lite dilemma. Alle møblene vi har i huset er mørkebrune... så kom da en mørkebrun sofa! Eh.. litt mye brunt kanskje?
Så da blir neste prosjekt å lysne stuen litt med tekstiler slik at det ikke blir alt for tungt uttrykk .
(selv om jeg egentlig liker den stilen, men alt med måtehold)
For å male noen av møblene er ikke et alternativ.. jeg ELSKER mørke møbler.

Siden lommeboken er tommere enn noen sinne så må jeg bare smøre meg med tålmodighet til loppesesongen er over oss.
Det er den eneste annledningen jeg har til å "shoppe" uten å bli syk av dårlig samvittighet etterpå. Flere som kjenner seg igjen?


Så nå har dere sett min sofa... kan jeg få se din? ;P

Klem Madelén

12 koselige kommentarer:

Fiolkransen sa...

Kjekt med "arvegods". Soffaen så kjempefin ut. Sikker på at du klarer å lysne stuen med interiør hvis det trengs.

har også lyst på nye møbler, men har ikke råd nå tror jeg. Jeg må kjøpe nye garderobeskap så regner med at pengeboka blir temmelig tom etter det.. i tillegg må jeg ha ny garasjeport..kan du tenke deg noe kjedeligere å bruke penger på..:)

Ønsker deg en flott ukestart!
klem fra thea

Auroras hjem... sa...

Grattis m ny sofa. Så fin blogg du har. ligger meg til som følger jeg :) Klem merete

Auroras hjem... sa...

Hmmm.. Finner ikke ut hvor jeg skal ligge meg til som følger ? Så søt hund du har. Har også en pomeranien. Verdens fineste hunder :)

Daisys home sa...

Grattis med ny sofa.Så heldig som kan få overta en sånn lekkerbisken..Disse sofaene er jo såå behagelig å sitte i også.
Ha en fortsatt kos kveld
klem sissel

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Oi, så kjekt å få arve en sofa :) Heldige deg!! :)
Lysne med tekstiler er jo lekkert da! :)
Gleder meg til å se!!

Ha en fin ny uke!
Stor klem til deg!

Maias Lille Verden sa...

Så heldige dere er som har arvet sofa :-) Jeg kjenner meg så godt igjen i den tomme lommeboka. Jeg har så lyst på nytt konsollbord, men har bestemt meg for å finne ett lekkert bord på loppis, som jeg skal sage i to og lage konsollbord av...

Ønsker deg en fin fin uke!
Klem

Villblomsten sa...

Så heldig dere er :-)
Det var jo en kjempeflott sofa , også receliner itilegg !! :-)
Det drømmer vi om her i huset - for her sitter vi ikke i sofaen , vi ligger å ser på tv :-)
( sitter kun når vi har besøk :-)

Ha en fin dag :-)

Villblomsten sa...

Hei :-)
Bare ett lite tips :

Barneboden trekker Gavekort på 200,- kr
Ny sjangse - Hver måned
ALLE som har link til www.barneboden.no på bloggen sin er med i trekningen :-)
Se mer info : http://barneboden.blogspot.com/
eller på Facebook

Vil du være med ?

Jennys fire vegger sa...

Så utrolig kult bilde! :-D Gjorde seg med kofferter ved siden av, altså. :-)

Og jeg kjenner igjen den dårlige samvittigheten... :-(

Ha en fin dag videre.
Klem Jenny

`Hekla` sa...

Så flott en sofa, ingen ting er som en flott brukt sofa eller et annen møbel. Sjel i slikt:-)

Familien Furu sa...

Grabbis med ny sofa :)
Det er jo bare så flott å få nye ting uten å åpne lommeboken, min lommebok inneholder for det meste
bare støv :))

Elin sa...

Kjenner meg veldig godt igjen i den ja:)...Så mye man har lyst på, men ikke har råd til...derfor har jeg nå svinget malerkosten...skal blogges om litt senere:)

Ønsker deg en finfin dag:)

Klemmer Ea

Related Posts with Thumbnails