"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

onsdag 16. mars 2011

O' morgenrutinen

Hver dag starter som regel likt.

Jeg står opp og starter med å grave meg igjennom haugen på gulvet. 
(Der hvor de rene klærna ligger)
"Finner jeg noe å ha på meg i dag tru?".
Som regel ender dette svaret med nei og jeg daffer ned i stua med en gammel jobb t-skjorte og en joggebukse.
Alt for å se vakker ut for min kjære vettu!


Jeg slentrer inn på kjøkkenet for å lage meg frokost.
Frokost består nesten alltid av en plett med havregryn.
Det er liksom hardwired i hjernen min at hvis jeg ikke får den pletten med gryn om morgenen så kommer alt til å gå i dass.
Så bare prøv å stjel den siste resten av melk en morra!!...
da blir det hell to pay ;P.


Bikkja står jo som regel alltid å tripper etter en tur og må alltid vente til mor har spist ferdig. For før det er jeg ikke menneske.
Og mens jeg spiser så skal jeg jo gjerne inn på dataen for å se hva dere herlige bloggdamer har funnet på det siste døgnet.

Og på kvelden må jeg uten unntak ha en kopp med kakao eller te for å roe meg helt ned.

Hvordan er det med deg... har du noen faste rutiner?


Klem Madelén

13 koselige kommentarer:

Lillekatt sa...

Hehe, GID jeg hadde så god tid om morgenen!

Takk for hilsen på bloggen, og lykke til med boka hvis du skal lese den ;-)

Fin blogg du har, slang meg med som følger jeg!

trine sa...

He he morsomt innlegg Madèlen.Du er deg selv lik du:):)

Vaner og rutiner har jeg temmelig mange av og nåde den som lager alt for mye tull i disse uten at jeg er "VARSLET" på forhånd.
Jeg tror at de skal bli en godt bevart hemmelighet hehehe...

Men står det om livet eller noe annet viktig så stiller jeg opp som en tiger for alle:D-unntak her gjelder bare for erfarte drittsekker-de må smake sin egen medisin,basta:):)

For å si det sånn så har jeg alltid hatt mottoet " en er ikke skikkelig glad i hverandre før en har stått opp sammen og godtatt det en ser og hører"!

Du er en forfatter av blogginnlegg etter mitt hjerte.

Takk for en kjempekoselig kveld i går.
Mamman klemmer:o)

Olea sa...

hehe, ja deter rart når en tenger over det med rutiner..
jeg må ha kaffe jeg, da er min dag reddet:)
de dagene jeg har fri, drikker jeg kaffe og spiser frokost forran dataen, men godmorgen Norge surrer på¨tven i bakgrunn ;)

Elin sa...

Ja visse rutiner har man jo..hihi...Jeg MÅ ha kaffe når jeg står opp, trakteren blir gjort klar før leggetid så det er bare å trykke på knappen når man står opp:)
Så er det bare å starte med å orden matpakker og frokost, før vi skysser ungene på skolen og vi reiser på jobb;)

Ønsker deg en flott dag:)

Klemmer Ea

Hjertedamas blogg sa...

Javist, rutiner må til!!!! Jeg hiver min Gubbe ut av senga, snur meg rundt og fortsetter å sove noen timer til. Så må jeg ha en kopp med kaffe, to biter sjokolade og en bok, kryper opp i senga og blir der en stund:DDD Og så må jeg ta meg et varmt karbad, både for kropp og sjel. Når mitt lille barnebarn overnatter, så blir det bare tull med morgenrutinene mine, for han skal ha påfyll om natten, og er tidlig oppe. Men så fort han har sovnet igjen, så er det bad på meg!!!!! Og kaffe, selvfølgelig!!!! Ha en flott dag!! klemz

Jennys fire vegger sa...

Hehe, kjekt med rutiner. :-) Flotte bilder fra kjøkkenet!

Jeg må også ha et glass brus eller en kopp te for å lande litt på kvelden. Men fast rutine? Nja, jeg klarer ikke å sette meg ned for dagen før ALT jeg skal ha gjort den dagen er ferdig, og det irriterer meg grenseløst!

F.eks hvis et program jeg vil se begynner uten at jeg har fått ryddet i sekkene til ungene eller noe annet plukk gjenstår, ja da ser jeg ikke på det. Jeg kan ikke gjøre det ETTER programmet for da sitter jeg å irriterer meg over at jeg ikke er ferdig. Hva gir du meg, liksom? :-)

Ha en fin vårdag videre.
Klem Jenny

jeanette sa...

Ja faste rutiner her også! VELDIG rart det der! men sønnen på 5 sa til meg her og dagen! mamma, vi gjør liksom det samme hver dag vi, vi står opp kler på oss og spiser og går i barnehagen! he he måtte le!

stor klem herfra

Karma sa...

Rutiner ja... Jeg er veldig glad i å sove om morgnen, så frokosten blir med meg på jobb og blir fortært der. Kaffe i kaffetermosen min må jeg alltid ha i bilen på vei til jobb. Ikke fordi jeg trenger å våkne, tror det bare har blitt en vane å ha noe der...

Klem Kaja:)

Maias Lille Verden sa...

Jeg måtte smile litt da jeg leste dette blogginnlegget :-) Du skriver så herlig!

Morgenrutinen her i huset begynner kl0630, da kommer Nala inn på soverommet og hopper oppi senga. Her ligger bare jeg og henne fram til 0730 (samboeren drar hver eneste dag 0630). Vi tusler ut 0730 så hun får tissa. Når vi kommer inn er det frokost for begge, og jeg må ha knekkebrød med ost og paprika. Har vi ikke paprika spiser jeg ikke frokost og blir skikkelig grinete--- hihi! SÅ er det rett i dusjen, på med krigsmalinga og rundt 0830 er jeg klar for jobb.

Klem

Fossestua sa...

Hihi, herlig innlegg :) Tror ikke jeg har så veldig innbarkede rutiner som deg ;) Men MÅ kose med pusene med det samme jeg står opp :)Og det forventer de også ;) Er jeg sen å stå opp, så kommer de inn på soverommet å "henter" meg :)
Klem fra Lise

Li/Småtingene sa...

Morsom lesning! ;-)

Rutiner er fint, det; det holder orden når det er kaos...
En av mine faste rutiner er å få knekkebrød med cottage cheese og en kopp te servert på badet; så spiser jeg og sminker meg samtidig ;-). Alt for å få ti min. ekstra i senga... Mannen ordner mao mat både til ungene og meg ;-)

De gangene han er bortreist, er jeg skikkelig stressa... He, he.

:-)

No.15 sa...

Hihi, artig å lese.
Og ja, rutiner er det MYE av, og at ting skal gjøres i en bestemt rekkefølge f.eks. Hvis ikke blir det jo HELT feil alt sammen. :)

Klem

Huldra sa...

Det der hørtes ut som en deilig og god rutine. :)

Min faste er vel å knekke opp kroppen for å komme meg ut av sengen, slenge på meg morgenkåpen, slenge en kåpe over den, og sette en hund i bånd og slippe en fri så de får morgentisset. For litt siden tok jeg alltid en røky mens hundene fikk morgenluftingen, men nå trekker jeg frisk luft i dype magedrag isteden. Deilig! :)

Hmm.. Andre vaner? Må jo være til kvelden isåfall det. Pille i munnen for å få sove, og same prosedure as morningtime med hundene og pusterutinen. Ellers tror jeg faktisk jeg er temmelig urutinert. ;)

Kjempekoselige kjøkkenglimt. :)

Related Posts with Thumbnails