"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

mandag 11. april 2011

Årets første loppemarked

Ja, søndagen ble den store loppemarked dagen for meg.
Meg og ei venninne (Olea fra Oleas Lille Verden) satt oss i bilen og durte avgårde til loppemarkedene på Linnestad og på Slagenhallen.


Siden vi var sent ute så var det i allefall ingen grunn til å stresse. Så vi spiste kake, drakk kaffe og pludra litt med de som sto bak "disken". Kjempe koselig!


Denne blomsterduken tok jeg selvfølgelig ikke med meg hjem... angrer litt på det nå selvfølgelig. Ser for meg at den kunne blitt stilig på uteplassen min. Ja ja, neste gang jeg er i tvil så tar jeg den heller med hjem. 


Det var mange møbler, men ingen som passet inn hos meg. Jeg er på jakt etter et robust spisestuebord med 1 bein, et lite rundt salongbord og andre kule møbler. Optimistisk?... ja!


Denne flotte kista sto på auksjon på Slagenhallen. Nydelig!!

Dette var også på auksjon på Slagenhallen. Kan tenke meg det var ei lykkelig dame som fikk disse med seg hjem.


Vi ble også "lurt" til å kjøre en tur til Eikhallen for der skulle det liksom være et loppemarked (var det noen som sa). Vi kom ditt og så en antikk messe. Inngangspenger: 70,- pr. stk. Jeg klarte jo selvfølgelig ikke å la være så jeg betalte, mens venninna ble sittende i bilen.
Angrer jeg på de 70,-.... JA!
Alt var jo så utrolig dyrt og det var ingen ting som ropte ut til meg. Skikkelig skuffa! De pengene kunne jo virkelig blitt brukt på noe mer fornuftig. Ja ja, da lærte jeg en liten lekse.


Så lurer du sikkert på om jeg fant meg noe?
Svaret er JADA!.... ca 2 poser med stæsj og en skatt.
Dere skal få se så fort jeg får rota meg til å tatt noen bilder av det.

Klem Madelén

14 koselige kommentarer:

Camilla`s Castle sa...

Så koselig med loppemarked:) Gleder meg til de kommer for fullt her også!
Selv om man ikke får de helt store skattene, er det ihvertfall veldig koselig!:)

tove sa...

Så moro med loppis. Håper det blir noe her snart og.
Ønsker deg en fin dag
Klem Tove

Alexia sa...

Loppemarked er gøy. Men tør ikke dra dit....nå skal det minimalisme inn i heimen her!

Ha en fin mandag!

Spire sa...

Åh! Loppisfoten er skikkelig urolig for tida. Var opptatt hele helgen og da var det selvfølgelig masse loppiser i området.. Men,men dukker sikkert opp nye sjanser. :) Gleder meg til å se skatten du fant! :)
Ha en fin uke
LenaE

Hagen i Grubba sa...

Ja, her var det jo litt av hvert. Spennende med slike dager!

Kristoffa sa...

Jeg kjenner det kribler.... Jeg vil også på loppemarked snart!!! Tenk så mye spennende vi har i vente utove våren :))))
Lykke til i jakten på de artige kuppene!

Maias Lille Verden sa...

Loppis er såå underholdende :-) Herlige bilder!

70,- for inngang?! Det er det verste jeg har hørt! Ja, ja, man lærer jo av sine feil!

Ønsker deg en finfin uke!
Klem

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Aaaah, hvorfor er det ikke loppis her oppe?!?!? Jeg får jo helt abstinenser...;)

Spent på hva du har funnet:)

Lillelaila sa...

Ja nå er vi i gang igjen Madelèn ;)
Skal se etter et spisebord til jeg når jeg er på mine runder så hyler jeg ut hvis jeg finner et ;)
Det er på Skoppum Gjenvinningsstasjon jeg har vært. Bare følg nye veien ut av Horten mot Skoppum til du ser skiltet på høyre side. Vet at det har åpnet på Taranrød også, men der har jeg ikke vært ...ennå ;)
klem fra Laila

Familien Furu sa...

Å så gøy med loppis! Har ikke vært noen i nærheten av meg, men med bildene dine så kjente jeg iveren og gleden :))

Håper du finner noe en annen gang :)
Klem klem

Ida sa...

Vi var på samme loppemarked - på Linnestad!:)
Vi må nok ha gått forbi hverandre.. hehe..
Det var utrolig hyggelige folk der, og ja posesalg var det.. Men, jeg ville bare ha 2 heklabrikker :)

Det er så gøy med loppemarkeder, gleder meg til det blir flere!:)
Blir spennende å se hva du fikk med deg hjem..

KLEM

Li/Småtingene sa...

Hørtes ut som en hyggelig dag, da - åkkesom :-)
Artig med loppis når man finner noe :-)

Ha en finfin onsdag!
:-)

Kaspara sa...

Hei Madelen`
Takk for tapetinnspill!
Det kan jo være trivelig på loppis uten å handle også. Det er noe med miljøet rundt det hele og kaffe og vaffel er ikke å forakte det heller.
Fin dag til deg!
Klem fra kaspara

Perlehuset Oslo sa...

Så en del gode ting der da? Fine vesker også.

Related Posts with Thumbnails