"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

onsdag 13. april 2011

De første loppekuppene.

Det er ikke alltid det går så fort i svingene her,
men endelig fikk jeg knipset noen bilder av loppene som ble med meg hjem på søndag.
Merk: Dette er kun noen av loppene. Alt jeg fant tror jeg ikke jeg tar bilder av... vil ikke vise frem det jeg er redd blir karakterisert som ræl ;P. 

De desidert kuleste skattene jeg fant var de svarte bøkene (20 kr), det gamle bildet (15 kr) og kammerlysestaken (del av posesalg).


ÅH, jeg bare forguder slike gamle ting!

På dette bildet ser dere manskapet på S.S. "Harald".
Bak på bildet står det et at det er fra E. Jacobsen's Rammefabrikk.
Og at du kan ringe dem på nr: 224.
(Så da må det i allefall være litt gammelt for det er jo en stund siden vi gikk over til flere siffer...eller?)
Bildet er en skikkelig skatt i mine øyne og den fant jeg gjemt i 1 av 3 kasser med ufyselige plastikkrammer.
Jeg er SÅÅ glad for at jeg bladde godt igjennom.


Ellers så har denne jenta endelig skaffet seg partytelt som har stått på ønskelista siden i fjor. Jeg var til og med så heldig at det var på tilbud. Så i løpet av et par ukers tid så håper jeg det er oppe.

Og ellers (nr.2) så måte jeg ta meg fri fra jobb i dag for å ta med min stakkars syke hund til veterinæren. Han hadde en betent analkjertel som så fæl ut. Så han ble puttet i søvn (noe jeg syns var skikkelig fælt) og så fikk de ordnet opp i det meste og klippet noen klør.
Nå skal stakkars gutten gå på antibiotika og med krave de neste 2 ukene. Huff og huff! Ser jo nå at karma har spilt meg et puss.
 For hadde jeg visst at Pippin skulle bli dårlig, så hadde jeg aldri kjøpt meg partytelt nå. Vi er jo ikke millionærer heller liksom...

Men alt ordner seg nok tilslutt ;)

Klem Madelén

15 koselige kommentarer:

Maias Lille Verden sa...

Hei Madelén!

Så masse fine lopper! Elsket de bøkene... Jeg elsker å bla i gamle bøker på loppis, man aner ikke hva man finner...

Åh... stakkar Pippin! Nala sender en godbedring nuss. Det ordner seg helt sikkert!

Ønsker deg en fin kveld!
Klem

Villa Bjørkhaug sa...

Vakkert bilete du viste meg, håper hunde din snart blr god....Trur også på karma til ein viss grad.. du kunne ikkje vite dette ergo ingen karma... Ingen meiner noe vondt..hvertfall ikkje du...

Ha ein fiin kveld..klem

Kristoffa sa...

Morsomt når man finner slikt "gull" bortgjemt i noen esker. Loppis er moro!!!!! Jeg gleder meg til sesongen for dette starter her også :))

MissMette sa...

Hei Madelén
Huff, så leit med Pippin ღ håper det går bra etterhvert. Ja det er ikke billig å gå til vetrinær, men det ordner seg nok :) Flotte lopper du har kommet over, likte alt jeg :)) Ønsker deg en flott kveld videre. Klem fra Mette

hjertero.com sa...

God bedring til vofsen!

Ååå, jeg kjenner at jeg er helt utsultet på loppis!! Med en 2-åring og en på 8 uker tror jeg at det blir dårlig med det denne våren, desverre, men jeg får håpe at jeg kan få barnevakt en gang så jeg kan ta meg en tur... Barn på loppemarked UTGÅR. Da må jeg gå alene, for jeg går helt i min egen verden den første stunden på loppis og er ikke spesielt sosial -til ejg har fått oversikten. Må ikke gå glipp av noe, vettu ;)

Så fine ting du fikk deg! Likte godt bildet. Er så tøft med gamle bilder...

God onsdagskveld til deg!

Klem :)

igi sa...

Så flotte lopper!
God bedring til hunden.
Klem fra IGi

Li/Småtingene sa...

Fine ting du fant på loppis!
Likte godt kammerstaken og bildet - masse sjarme i slike gjenstander ;-)
Håper det blir loppis på meg i helga også :-)

Ha en fin kveld videre!
:-)

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Så mye fint! Og for et fantastisk flott bilde!!

KLEM

HANNES DAGBOK sa...

Hei snuppa!
Hufff...stakkars Pippin, det hørtes ikke godt ut!

Bildet ditt er virkelig en SKATT!!! herlig å finne slike ting også så billig!
Bøkene og lysestaken også...de lager en herlig stemning!

Haha...håper på å få sett litt "ræl" også etterhvert ;)

Stooooor klem!

Ps! Gleder meg til hagebilder etterhvert!

Fossestua sa...

Stakkars lille vofsen! Betent analkjertel hørtes overhodet ikke godt ut! Får håpe det går seg til fort.

Grattis med alle de flotte skattene du har funnet på loppis! Likte spesielt godt den kammerstaken din :) Den var kjempefine. Morsomt det gamle bildet også :)
Klem fra Lise

Fiolkransen sa...

Stakkars vofsen! Ikke godt å gå med krage stakkar. Håper han fort blir bedre..

Du så mange flotte ting du fant på loppa. Enig med deg at slike gamle flotte bilder er bedårende. Likte godt den lysestaken også. Jeg var på hele 3 loppiser her i Sandefjord og fant mange flotte ting der. Elsker loppis, håper det kommer mange fremover:)
Ønsker deg en strålende Torsdag:)
Klem fra Thea

Fru Andersen sa...

Heisann!

Så deilig det er å kunne ta del i bloggverdenen igjen;-) Har jo surfet litt med mobilen, men blir så stresset med tanke på mobilregningen som kommer dettende at jeg ikke tør bruke den så mye. Har lurt meg til å bruke mannens litt (siden han får den dekket av jobben...hihi) Men får jo ikke kommentert eller gjort noe annet enn å raskt titte innom!

Likte veldig godt kammerlysestakene du har funnet. Så ut som om det var littavhvert igjen på loppisen også selv om dere kom seint. Håper du finner drømmebordet i løpet av våren!

God bedring til Pippin!

-Og kjempefin makeover av kurven;-)

Klemmer!

Home By Virginia sa...

Fine lopper... :) Gamle bøker er jo et must... ;)

Ha en fin kveld! ღ

*Klemmer*

Daisys home sa...

Så skjønne Loppisfunn :)
Slettes ikke noe særlig når det feiler de firbeinte noe, man blir så hjelpesløs. Håper det går bra:)
Får håpe at du ikke misforsto siste innlegget mitt, men jeg har lenge følt at dette kanskje burde vært tatt opp. Ikke for å henge ut noen,og jeg er selv utrolig glad og følger selvsagt med antallet besøkende på bloggen min. Men dette er ikke snakk om noen MISUNNELSE ifra min del. Men irriterende at enkelte hever seg selv på denne måten, og aldri gir noe tilbake som i form av kommentarer ol.
Skulle kanskje vært tatt med en del mere i innlegget mitt for å skjønne HVA jeg egentlig mener.
Ha ei finfin Palmehelg
klem sissel

Daisys home sa...

Hei igjen :) Alt OK Madelen
klem sissel

Related Posts with Thumbnails