"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

søndag 3. april 2011

Gjør det selv: Insekts bilde

NIB (Norske Interiørbloggere) har i april en utfordring som går på å vise frem ting man har laget selv.
Jeg har vel ikke så utrolig mange ting her i hjemmet som jeg har snekret/laget selv, men noe er det jo.
Blandt annet dette bille bilde som jeg absolutt ELSKER!

(Bildet er tatt av min kjære i fjor sommer)

Alt du trenger er:
 * en ramme
*plastik insekt 
*bakgrunnsark som ser gammelt ut.
*og en svart sprayflaske
*superlim
*Og hvis ønskelig kan du putte på en kreativ tekst ala min "billus latinus plasticus". Jo bedre tekst, jo stiligere helhetsintrykk.



Billen sprayes og limes direkte på glassplaten med superlim.
Ønsket bakgrunn, med tekst, puttes inn i rammen.
Voila!


Dette er et gammelt innlegg som jeg henter frem igjen i lyset.
Biller, edderkopper og sommerfugler i rammer er jo mer hot enn noen sinne. Så hvorfor ikke lage sin egen?
Billig som bare det!


Klem Madelén

PS: Ikke før jeg hadde postet det forrige innlegget mitt så kjente jeg humøret og formen lette litt etter litt.
Og i dag føler jeg meg som meg selv igjen. Så "pausen" blir nok ikke så langvarig.

13 koselige kommentarer:

Bringen Blomster sa...

Ganske enkelt genialt! :)
.synnøve.

Iselin - Heime hos Oss sa...

Digger det, helt enkelt!! ♥

...kan jeg spørre hvilket filter du har brukt under bilderedigeringen, forresten? :D

Mette sa...

I Love It ...
Herlig inspirasjon, Madelén :)
Syns den var kjempestilig!!!
Håper du ellers har det bare
fint? Ønsker deg en flott uke
som kommer... Stor klem fra Mette

Mette sa...

Sendte deg en mail på facebook ang awardfri bildet. Jeg har noe problemer ang mail på facebook, så si fra hvis du ikke får den fra meg :) Klem fra Mette

Kaoskontroll sa...

Så stilig... og godt påfunnet ikke minst! :)

Ja, det hender jeg angrer på at jeg i hele tatt begynte med den hagen. På den andre siden vet jeg jo at jeg ikke kunne leve med den slik den var. ;)
Men det er litt frustrerende med hagearbeid, for om man pusser opp noe innvendig ser man jo resultater med en gang, mens i hagen kan man grave i det "uendelige" og det ser like ille ut. Må opp en levegg her også, men det er det heldigvis ikke jeg selv som skal gjøre. Åpner heller lommeboken der! ;)

Lykke til med dine hageprosjekter!

Klem

Randi sa...

Kuleste bildet:) Fikk veldig lyst til å prøve meg på et slikt jeg også:)
Hehehe, godt å høre at humørkurven er oppadstigende. Er slettes ingen spøk med PMS, her i huset kalles jeg for "Hormonella" når det stormer som værst;)
Fin uke til deg, skjønningen♥
Klem, RM

Herman Grans ♥ sa...

Stilig! Likte teksten nede på bildet :D Ha ein fin dag! Klem fra Grete

Maias Lille Verden sa...

Det innlegget fra i fjor husker jeg faktisk. Det gjorde inntrykk, for det var så stilig og creepy på en gang :)

Koselig å høre at "formen" er stigende.

Klem

Anette Willemine sa...

Kult!

Ønsker deg en deilig start på uken!

Klem,
AW

Brocante sa...

Takk for tips om den billige bille :-) Morsomt bilde - har også sett plastdyr sprayet hvite som juletrepynt - ganske morsomt det også. Man skal ha lov å leke seg litt.

igi sa...

Så kult og kreativt!
Klem fra Igi

Daisys home sa...

Kreativt og kjempefint:)
Nå er premien din straks underveis til deg, så får håpe den faller ismak.
Håper formen er bedre:))
klem Sissel

Vintage House sa...

Hej
Kul att du hittade till mig och vilken härlig idé
kram
sandra

Related Posts with Thumbnails