"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

tirsdag 19. april 2011

Hageprosjekt: Partytelt og blomsterbed

Vi har vært priset med noen helt fantastisk solskinnsdager her i Vestfold de siste dagene. Derfor fikk meg og min kjære montert opp vårt nyinnkjøpte partytelt fra Hageland.

 (før bilde ;P)

Monteringen gikk ikke helt etter plan, la meg bare si at de som lagde bruksanvisning til dette teltet har litt å lære fra Ikea. Jeg bannet mer enn en gang for å si det sånn. Tommelen min ble også gul og blå.
Madelén + hammer = ingen god idé. 


Men etter mye prøving og feiling, og kun et raseriutbrudd fra min kjære så var teltet oppe. Og jeg er SÅÅÅ glad for at teltet kom på tilbud til 2999,- slik at det kunne bli mitt ♥.

I bildet over ser du jeg knoter med å sette på plass dukene/veggene. Det fikk jeg lov til å gjøre heeelt selv til og med ;)
Dere kan sikkert også se at jeg sitter på en grønn sengeramme. Denne skulle min svigermor kaste, så jeg tok den med meg hjem. Planen er å male den hvit og lage en daybed her ute. 
Gleder meg til å vise dere når det er litt mer ferdig. Ser for meg en nøytral hvit stil med en touch av enten blå eller grønn her inne, og  masse blomster selvfølgelig.  
 


Dette beddet er et trist syn, men det skal det bli en forandring på. Her skal gamle røtter graves opp, stygge steiner (de rundt) skal fjernes og erstattes med noen nye. Jeg skal få på litt ny jord og så plante et eller annet fint. Har ikke akkurat grønne fingre så her får jeg spørre min mor til råds.

Trollhasselen er selvfølgelig fredet! Min kjære sier jeg må gå over hans døde lik før jeg får fjerne den (men jeg kunne jo aldri drømme om det). Han tror jeg "hater" den eller noe siden jeg kutter grener av den og tar den med inn. Men jeg hater jo den ikke... jeg ELSKER den!! Men vi har inngått våpenhvile. Jeg skal slutte å kutte noe ned på et par år... god deal.

FORTSETTELSE FØLGER..


Jeg skal jobbe i påske (utenom de dagene det er stengt), hva spennende skal dere gjøre?

Klem Madelén

15 koselige kommentarer:

MissMette sa...

Hei Madelén
Kjempeflott parytelt :) Syns det er så koselig med slike... Ønsker meg et slikt jeg også, på terrassen - men vi bor så utsatt til når det gjelder vær og vind at det dessverre ikke går...Blomsterbedet ditt kommer til å bli kjempefint, likte også trollhasselen du hadde her. Jeg viste ikke at slike fantes før nå :D

Ønsker deg en fon, fin kveld videre. Stor klem fra Mette

Auroras hjem... sa...

Hei hei ! Så flott partytelt da :) Slik vil jeg også ha i min hage. Nydelig trollhasell. Er så dekorative. Ha en flott påske. Klem Merete

Fra gammelt til nytt sa...

Takk for hyggelig kommentar. Koselig med finuteplass da.

God påske til deg.

Jorunn

Romantikk-takk. sa...

Sånn ser beddene mine ut også ;)
Flott uteområde hos deg.
GOD PÅSKE!
Klem Mette.

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Så deilig å ha fått det opp, selv med noen stygge gloser og noen blåmerker.
Gleder meg til å se bedet ditt ferdig.
Kos deg i påsken
klem

Bringen Blomster sa...

Så fint telt! Skulle gjerne hatt et sånt, men det hadde nok ikke overlevd lenge her ute :) For mye ustabilt vær..
Påska for meg blir jobb, en rask hyttetur og en 40årsdag :)
Ønsker deg en flott påske :)
-synnøve-

Li/Småtingene sa...

Så kjekt med partytelt i hagen! Det blir nok herlig med daybed og flotte bed rundt... Den trollhasselen skulle jeg gjerne hatt, altså! Men det spørs om jeg ikke ville kuttet den ned for mye, ja... Veldig fristende :-)

Har en del prosjekter gående hjemme i påska; men har bestemt oss for ikke å gape over for mye. Man skal jo kose seg også! Så det blir et par middagsselskaper i tillegg til maling og maling og... ja, maling ;-)

Kos deg masse i påskehelga, Madelén!

hobbyvimsa sa...

Hei høpp!!

Flott telt,her får dere nok mange kosl.ige stunder utover.Jeg har vært på plantasjen og sett på slikt telt.men ikke kjøpt det enda:(Mannen har så mye som må gjøres før det teltet kan opp,en hel "komæsj" spør du meg:)Jeg kunne tenkt meg å bare sette det opp,og bygge rekkverk og trapper rundt teltet,så hadde det vært opp til meg hadde det skjedd ha ha:)

Gleder meg til fortsettelsen:)

Her blir til å dra på litt familie besøk,ellers være hjemme med småtrolla..Prinsessa er bare 7 uker så ikke så greit å dra med henne rundt på ferie enda.Godt å bare slappe av litt hjemme også,når alle naboene er vekk på ferie:)

Ha en fin påske!!

Klem Linda:)

igi sa...

Så flott telt! Blir veldig bra å sitte under "tak" enten det er for mye sol eller det regner. Blir et ekstra uterom. Gleder meg til å se bedet etter en makeover!
Klem fra Igi

Iselin sa...

Hei:) Tusen takk for kommentar på bloggen min:) Så fint å høre at du ble inspirert!

Tittet gjennom bloggen din også, og masse inspirasjon å finne her også!

Ønsker deg en fortsatt fin påske:)
Klem fra Iselin

Daisys home sa...

Dette blir kjempeflott.Og så flink som montør er du også:)
Desverre ingen muligheter for å kunne ha et sånt her, de i kårhuset har et men det blåser bort så bare rammen blir stående igjen..med sjøen på begge sider så blir det for mye vind. Derfor bygde vi inn til vinterhagestue, av halve balkongen vår.
Nå i påsken skal prosjekt hjemmelaget lounge på balkongen, lages.Om været blir såpass at det lar seg gjøre da...
Ha ei fortsatt fin Påske
klem sissel

Maias Lille Verden sa...

Hei på deg!
Såå koselig det blir! Jeg kan nesten se det for meg :-)

Vi skal være hjemme og stelle terrassen, beise og høytrykkspyle og rydde!

Kos deg masse i påsken!
Klem

Maias Lille Verden sa...

Så gøy at du har fått fri på datoen til bloggtreffet. Jeg håper du kan og vil komme. Det hadde vært veldig, veldig koselig!

Kos deg ute i hagen!
Klem

Fru Andersen sa...

Heisann!

Så fine uteplass dere har! Kjekt med slike telt, deilig å kunne sitte ute selv om det skulle komme noen dråper, og godt med skyggen det gir;-)

Tror den sengerammen kommer til å bli en lekker daybed! Gleder meg til å se mer av hvordan det blir!

Ser ut som om dere har en deilig hage!

Klemmer!

Merete sa...

Flott uteplass og et nydelig partytelt...har lyst på noe sånt jeg også:)
Ønsker deg en fin påske!

Klem Merete

Related Posts with Thumbnails