"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

onsdag 10. august 2011

Et steg frem og ti steg tilbake....

Som flere av dere fikk med dere i går så bestemte jeg meg for at det var på tide å dele mine fremtidsplaner med dere her på bloggen. Men nå har det seg slik at etter en seriøs realitetssjekk hos banken i dag så har jeg smertelig innsett at mine ønskedrømmer om fremtiden er ... tja.... døde!*sørgelig musikk* 

Mine drømmer var at nå skulle jeg endelig ta fatt på selvreliseringsdrømmen med en egen liten nisje-interiørbutikk.
Butikken skulle hett Pastelleriet og konseptet gikk ut på pasteller og en romantisk retro stil... og det jeg trengte for å starte denne drømmen var selvfølgelig penger....


Og fikk jeg penger..... eh nope.....!
No chance in hell...

Ja, så folkens... jeg kan dessverre ikke glede med noen store nyheter om at drømmen blir noe av, men jeg har fremdeles håp. Håp for at drømmen kanskje kan ordne seg en gang i fremtiden når jeg stiller sterkere økonomisk.
Så nå må jeg heller ta på meg jobbsøker "skoene" og finne meg drømmejobben på et annet hvis.


Problemet, som jeg nå har i mitt stille sinn, er jo at jeg vil/ønsker meg drømmejobben og ikke bare en hvilken som helst jobb.
Jeg vil ha en jobb som gir meg glede, jeg vil ha en jobb som gir meg penger og jeg vil ha en jobb som gir meg en fremtid!
Jeg er rett og slett lei av å bli behandlet som en arbeidstaker som er utskiftsbar... jeg vil føle meg som en uerstattelig del av jobb hverdagen.
Jeg skjønner jo at mine "drømmer" på dette punktet også er ganske høytflyvende, men det betyr ikke at det ikke er viktig for meg. Så vi får se hvordan alt dette ordner seg... for det er ikke noe tvil. Det kommer til å ordne seg!


Siden dette er en skikkelig kjip dag for meg så har jeg bestemt at kjipheten skal begraves så dypt som overhode mulig.
Så gubben har laget en varm kopp te til meg og skal avgårde senere og kjøpe litt godt å drukne sorgene i. Og så trengte jeg et interiørblad... ;)


Klem Madelén

*Ekstra info*
Ok, skal ikke gi opp.. kanskje jeg prøver meg på en nettbutikk.. fortsettelse følger!

PS: Dere kan sjekke ut Pastelleriet bloggen som jeg opprettet i forbindelse med drømmen. Den kommer til å vedvare så det er bare å legge dere til som følgere hvis den frister.

PSS: Husk å meld dere på give awayen min som trekkes i morra!!

14 koselige kommentarer:

Camilla sa...

Usj så kjedelig! Jeg drømmer også om jobben med stor J. En jobb en stortrives i, og gleder seg til å gå på jobb hver dag.

Stor klem fra meg.

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Usj, så kjedelig da....
Har du sjekket om du kan få støtte/tilskudd for å starte opp bedriften din?

Håper du vinner i lotto, eller evnt kommer over drømmejobben! ;)

KLEM

Monica sa...

Uff, så kjipt da! Men synes ikke du skal gi opp drømmen din helt så ung som du er, for tenk om vi skulle fått alle drømmene våre oppfyllt allerede i midten av 20-årene, hva i alle dager skulle vi drømt om resten av livet :)
Lykke til uansett :) Klem fra Monica

Har en drøm... sa...

Hei på deg Madelen;)
Så dumt at det ikke gikk som du planla... er noe shit når ikke banken ser samme suksessen som deg;)
Koselig konsept da, med pasteller og romantikk - ja takk ♥

Håper virkelig drømmejobben dukker opp etterhvert, jeg leter etter den jeg og, om det kan være noen trøst;)

Klem Line

Anonym sa...

Hei......nei,du må ikke gi opp drømmen din! Må si at du er fantastisk flink til å pusse opp møbler. Dette er noe du bør satse på! Her har du muligheten til å starte et enmannsforetak(koster nesten ingenting) så kan du ta private oppdrag,og/eller kjøpe billig,pusse opp for så og selge med god fortjenests. Om du har et ledig rom i hjemmet ditt,kan du starte butikk/nettbutikk hjemmefra. Da kan du handle inn varer etter forespørsel. Ser på bloggen din at du kan komme langt i interiørverden, så stå på og la drømmen få næring og liv,så kan den snart være DRØMMEJOBBEN.

Jeg heier på deg,og skal handle både nytt,brukt og hjemmelaget i din kommende nettbutikk/butikk. Du har helt riktig smak for meg.

Stå på!

Hilsen en som drømmer med deg.

Igi sa...

Uff så kjedelig! Slik finans verdenen er nå om dagen er det helt sikkert vanskelig å få lån. Men ikke gi opp drømmen - den kan ordne seg om en stund. Synes kommentaren og froslagene til anonym over var veldig gode!
Klem

Hilde Cecilie sa...

Kjære Madelen. Ikke gi opp drømmen. Begynn i det små. Selg gjennom bloggen, start nettbutikk. Du er så utrolig flink at jeg er sikker på at du vil få det til etterhvert! Klem Hilde Cecilie

Randi sa...

Hold fast i drømmen din!! Skjønner godt at dette var kjipe nyheter å få fra banken. Men så er det jo også en mulighet for deg til å planlegge mer og grundigere før du tar steget, rett og slett en jobb du seinere vil være glad for at du gjorde;)
Som jeg sikkert har sagt et utall av ganger før, startet jeg og min kjære eget firma for 2,5 år tilbake. Min aller største oppgave i den store sammenhengen, har vel egentlig vært å holde igjen litt og sørge for at vi beholder bakkekontakten;) Tror det ofte gjerne kan være lurt å begynne litt i det små, få den rette følelsen og så heller gi mer gass etterhvert! Javisst er det mye arbeid, ofte også både kvelder og helger, men samtidig gir det en utrolig frihet og tilfredsstillelse som knapt kan måles med noe annet. Jeg er helt sikker på at du før eller siden kommer til å få gjort drømmen din til virkelighet- heia deg!!
Klemmer

HANNES DAGBOK sa...

Kjære Madelén!
Først, det ordner seg så og si ALLTID for snille piker så for all del ikke gi opp!

Når det er sagt så er det på mange plan man kan finne meningen med livet og det trenger ikke nødvendigvis være jobben.
Her i Halden er det heller ikke flust med jobber (ikke innen det jeg har drevet med i allefall)så jeg har funnet en jobb som jeg synes er helt ok men verdiene i livet mitt skaper jeg på hjemmebane med alt jeg bedriver ellers:)

Jeg hadde en drømmejobb for en tid tilbake men jeg er laaaangt lykkeligere nå;)

Tvi tvi!

Ida sa...

Et nydelig konsept har du skapt og herlig navn da, Pastelleriet! :)
Synes det er flott at du har ambisjoner og vil virkelig klare dette. Det er viktig å sette seg mål, da har du noe å strekke deg til. Det med penger ordner seg etterhvert. Det er ikke alltid like gøy å få en slik beskjed. Man synker litt ned og blir deppa. Men godt du har motet oppe, dette klarer du en dag, er jeg helt sikker på!! :)

Stå på, tøffa! :)

KLEM til deg

Acosy home sa...

Ønsker deg lykke til og føler med deg. For jeg har også en slik drøm, men har aldri turt å gå så lang som deg. Du har plan men ikke økonomi, vet at økonomien kan stoppe deg opp, men husk at en god plan er nesten bedre enn økonomiske utfordringen.

Det fins en del hjemmeside om å starte eget bedrift. Der står det en del om hvordan du kan skaffe deg investeringer.

Ikke gi opp. Det fins alltid en løsning på alt.

Lykke til! Det går så bra så! ;0)

Li/Småtingene sa...

Så kjipt! Skjønner at du trenger litt trøstegodt nå...! Men du er jo ennå veldig ung; så drømmen er vel ikke helt knust? Utsatt på ubestemt tid, kanskje? Så kan du i mellomtiden bruke kreftene på å lære deg alt om det å ha egen bedrift, markedsanalyse, nettbutikk, markedsføring osv. ... Du fikk jo så mange fine forslag over her! OG kanskje kan det være fint å få med flere på "drømmelaget"? ;-)

Lykke til, uansett hva det blir til! Trøst og kos i dag, brett opp ermene i morgen! ;-)

*Trøsteklem*

Ting i tida sa...

Ikkje gi opp!
Sjekk med kommunen din om muligheten til å få startlån eller noe. Hør med Innovasjon Norge om lån der. Sjekk om det er nokon etablerer-kurs/grunder-kurs i kommunen din, mange kommuner har egne kurs der du får vite alle steg osv.
Sjekk mulighetene for å starte et aksjeselskap/enkeltmannsforetak.
Registrer firmanamnet ditt, slik at ingen andre tar det.

Det er lange veier å gå for å starte egen bedrift, og de er like tunge for alle. Men må ikkje gi opp!! Arbeid med det så mye som mulig. Start opp internettbutikk, registrer foretak og vips, før du vet ordet av det, så har du din egen butikk.

I mellomtiden, bruk tida godt, og sjå deg rundt, plutselig dukker det opp eit drømmelokale som kanskje er så billig at du kan leie det uten å gå konkurs første uka!!

Heier på deg!

Bettum Villa sa...

Dere er så utrolig herlige jenter!! Så snille mot meg når jeg trengte litt trøst.. dere må vite at jeg setter skikkelig pris på det :D

Nå er det slik at jeg er ikke heeelt i startgropa. Har jobbet endel med papirer, så jeg er allerede registrert med foretak, skrevet meg opp på kursing/diverse hos Start Norge og reservert billetter på interiørmessa. Så det kommer ikke på tale å kaste fra seg drømmen med det første.
MEN det å åpne butikk med en gang skjønner jeg selvfølgelig at var litt vel høytflyvende akkurat nå i livet.
Men en nettbutikk kan man få til uten så utrolig mye startkapital. Så da blir det nok at jeg satser den veien OG at jeg må finne en jobb i tillegg.

Så fortsettelse følger snupper!

Klem Madelén

Related Posts with Thumbnails