"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

onsdag 31. august 2011

Siste messe innlegg!

Hei hei kjære søte dere!! Er så hyggelig å se at messe innleggene frister for en liten titt inne hos meg. Det gjorde det jo virkelig verdt å drasse med seg det tunge store kameraet, som egentlig bare var i veien den dagen :P hehe.

Her kommer de siste messe bildene.
Først ute er 2 av trend standene:
NORDIC COWBOY og DELIGHT DECOR





Min favoritt er og blir Nordic cowboy. Skikkelig stilig trend!


Og så MÅ jeg bare trekke frem denne utrolig snille mannen som var leverandør for de artigste bamsene jeg noen gang hadde sett.
De het Deglingos. Min favoritt var den rosa grisen, og tror du ikke mannen var så hyggelig at han ga meg og venninna mi en mini versjon hver som vi kunne ha på nøkkelknippene våre.. :D hihi. Barnet i meg jublet! Tusen takk.



Og sist, men absolutt ikke minst, skal dere få se bilder fra Det Gamle Apotek sin Crazy Christmas kolleksjon.
Dette blir "jule" leverandøren min hos Pastelleriet.
Ordre er allerede lagt inn på et fåtall produkter og jeg gleder meg som en unge til å se produktene "på ekte".





Så folkens... da har dere sett noe av det jeg fikk med meg på messa. Var selvfølgelig MYE mer som ikke ble tatt bilde av, men sånn blir det jo alltid når man gjør noe morsomt.

Men nå skal dere ikke tru at alt var bare fryd og gammen på messa. Det var ganske mange snodige mennesker/leverandører der også, hvor du fikk følelsen av at " herrigud hvorfor er jeg her"-følelsen. Folk som det virket som om de egentlig ikke ville være der og folk som så ned på "den lille fisken" som jeg var/er. 

På en stand ventet jeg kjempe lenge med å få prate med en kontaktperson. Når jeg først fikk mulighet så lurte han på om jeg kunne komme tilbake en annen dag... eh.. da ble jeg litt pissed og gikk videre. Er liksom viktig å for meg å finne noen hyggelige leverandører med flotte varer.
Men jeg tar ikke akkurat det negative så tungt :) folk er forskjellige og det ga meg i allefall et interessant bilde på den litt mer negative siden av bransjen jeg er på vei inn i. Og jeg vil lære... så da må jeg ta de gode og negative sidene for det de er.
Ønsk meg lykke til ;P.

Ønsker alle som er innom denne onsdagen en nydelig dag!

Klem Madelén

7 koselige kommentarer:

Lys Nostalgi ♥ sa...

NYDELIGE bilder!

Klem Gry

ingjerd sa...

Haha, ikke lett å være en liten fisk i havet:) Har prøvd det, og etter vært blir det slik at du knytter dine kontakter med de grossistene du finner tonen med......
Spesielt de store firmaene har ofte så høye førstegangs kjøp at vi små fisker ikke har mulighet for å klare det.
valgte å ikke reise på messen i år....årsaken er et jeg egentlig er ganske lei......
Men seg må nok innrømme at det kriblet litt før helgen......

polkadotpeticoat sa...

the worst for me was the gossip between other shops...thankfully my shop was out in the country away from the main stream of things but it can be draining that their only nice when your buying from a vendor!

Karma sa...

Sånne mennesket vil alltid finnes, overalt. Tenkte også å nevne at jeg jobbet i en butikk som hadde DetGamleApotek. Vi oppdaget desverre at de også leverte til Nille (som klart hadde mye lavere priser enn oss) De har utrooooolig mye fint, men hvis du har muligheten ville jeg kanskje dobbeltsjekket at de ikke har tatt in så mye av det samme. Kanskje de til og med ikke bruker de i år.

Lykke til! Gleder meg til å følge deg og den lille butikken din!

Klem Kaja :)

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Det må vere heilt fantastisk å vere med på den messa! Men utruleg kjedeleg at oppblåste eg-er-bedre-enn-alle-andre folk skal ødelegge!! Men, men slike finns overalt dessverre!:( Flotte bilder du viser. Gleeeder meg til å sjå butikken din!:))
Ha ein fin kveld!
Klem:)

Fabelaktig (Maia) sa...

Nydelige bilder!

De bamsene var bare snodige, men akk så elsklige!

Det er det verste jeg har hørt! Hvordan kan leverandører oppføre seg sånn! UFF! Du skulle kommet til meg og blitt foret og tatt vare på. Men sånn er det i denne verden :)

Fabelaktig kveld til deg!
Klem

trine sa...

Synes du gjengir et realistisk bilde på hvordan handelsverdenen egentlig er. Selvsagt et tverrsnitt av menneskene slik de egentlig er hehe...

Men stå på og la deg ikke knuge av noen som helst!

Flotte bilder og teksten din er som vanlig PREFEKT:O)

Ha en flott torsdag!

Related Posts with Thumbnails