"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

fredag 12. august 2011

Tur på Setra

I går fikk jeg den flotte muligheten til å hive meg på en tur til hjemstedet til mormor. Setra på Tallakstad i Svarstad.


Her har vi slått oss ned i ly fra vinden med vaffler, baguetter, saft... og mange liter med kaffe (for dem som drakk det).


Kuene og sauene gikk vilt rundt oss og hadde bjeller på. Klokkeringingen gjorde idyllen fullkommen.


Tante, mamma og mormor hadde det kjempe trivlig, sa de. Så å få dem til å smile på kameraet var ikke no problem ;) (men å ta bilder når det hele tiden skiftet mellom sol og skygge var ikke lett).

Et slitt gammelt vindu, etter min smak, på et av stuene på setra.
 Så nå sitter jeg å drømmer om et liv på setra uten hverdagens bråk og mas... Hadde vært herlig det :D.

Klem Madelén

10 koselige kommentarer:

Ida sa...

Så koselige bilder!
Er alltid deilig å komme seg bort og nyte.. Det så veldig koselig ut der! :)

Ønsker deg en super helg!

KLEM

Maias Fabelaktige Verden sa...

Hei på deg!
Så koselig med tur! Herlige bilder! Naturen er så vakker!

Ønsker deg og dine en fabelaktig helg!
Kos dere og nyt sommersolen :)
Go'klem fra Maia

Olea sa...

ååå , så koselig det så ut der!
å leve på et slikt sted, hadde virkelig hvert en drøm ja!!
ha en fin helg!!
klem :)

Josefine sa...

Så koselige bilder=)
Du,jeg tenkte på en ting..ikke for å rippe opp i ting her,for det vil jeg gjøre,men skriver det uansett..
Leste lengere ned her at du fikk din drøm knust av banken... Man trenger ikke alltid gå til banken,virker som banken "knuser" alle drømmer for tiden... Jeg er i startfasen til egen interiørbutikk,jeg har fått noe kapital av meg selv,noe fra banken,men også fra innovasjon Norge-anbefaler deg å ta kontakt med de..her er nettsiden- www.innovasjonnorge.no eller kanskje din kommune har en slags service for de som skal starte for seg selv(??)..Ikke gi opp,følg drømmen din=) Kos deg og ha en fiiin helg=)
Klem Josefine

Josefine sa...

SKRIVEFEIL:Skal jo selvfølgelig så-for det vil jeg ikke gjøre..beklager..
Klem igjen fra Josefine

trine sa...

Åh så flotte bilder av en alle tiders dag Madelen.

Du festa blikket med linsa de både på folk og fe ser jeg.

Støtter lengselen din til egen butikk og sted og bo så vet du det.Men selv har jeg blitt urban så det holder for jeg må være realist.

Takk for at du slang deg på.Sommerminne 2011 ble komplett.

Kaoskontroll sa...

Så koselig! :)¨

Jeg har alltid hatt lyst å være budeie på en sæter en sommer. Vi har stølsbu selv, men lenge siden det har vært drift der. Kos å ta turen dit likevel altså, og min far hoder den så vel, men jammen vært kjekt å være på en "levende" sæter en gang. :)

Klem

Fru Andersen sa...

Så koselig det så ut å sitte der og preike da!

Må jo få si at du jammen meg har fått en lekker spisestue, nydelige de møblene, flink du er som har pusset dem opp så fint. Så ut som om det var proffer som hadde vært på ferde!

Og ang. drømmen din: IKKE GI OPP! En dag er jeg sikker på at du lykkes. Og det kan bli før du aner:-) Ønsker deg kjempemasse lykke til med prosjektet ditt, for jeg er sikker på at du kommer til å lykkes!

Klemmer!

polkadotpeticoat sa...

Look at all those beautiful happy faces....I would have so been in the coffee!

Josefine sa...

Hei,Igjen!! Takk for at du tok turen "innom" meg=) Det er hyggelig=)Selvfølgelig måtte jeg legge meg til som følger=)Liker bloggen din såå godt=) Så mange herlige bilder,tekst og masse inspo=) Håper ting ordner seg for deg=)Og det gjør det jo selvfølgelig=) Ha en flott helg videre,søte deg=)
Stor klem fra Josefine

Related Posts with Thumbnails