"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

søndag 4. september 2011

Høstfølelse delux

Norske interiørbloggere har bedt oss om vi kunne "fange høstfølelsen" hjemme hos oss selv nå i september... og i dag har jeg forsøkt mitt beste. Spisestuen m/leseplassen er vel den plassen med mest stemning for øyeblikket her i huset.


Her har jeg hentet frem amerika konglene mine, fra i fjor, og plukket inn småkongler fra hagen. De har jeg dandert på mitt nye smijernsfat (loppekupp fra i dag). Tenkte også å dandere litt fjellmose der etterhvert, men det striregner i dag så da er det best å holde seg inne. 


For de av dere som har fulgt meg en stund kjenner kanskje igjen denne kroken? Det var gubbens kontor før i tiden. Nå har det blitt mor sin herlige lese-bok-og-drikke-kakao krok!
Eller høst-kroken som jeg kaller det for dagens anledning.
Her kan jeg sitte med dyne eller pelspledd å lese en kjempe fin bok.
Hvis jeg tar meg tid selvfølgelig, noe jeg har vært svært dårlig på i det siste. Leser du en fin bok for tiden eller?


Her kan dere se min nyinnkjøpte skatt... Mr. Ko-Ko!!
Kjøpt på loppa i dag for to heile tiere. Er jeg ikke heldig!?!
Det synes i allefall jeg :).
Den er vel og merke ikke av det gamle slaget, men tror virkelig den kom til sin rett på veggen min likevel. Den sier til og med ko-ko, men viserene er ødelagte så jeg tror nok den skal få sleppe å tikke noe mer.

Så det var det jeg hadde å by på. Håper du fikk en anelse høst stemning her inne i dag. Hvis du har lyst til å se fler herlige bidrag så kan du trykke HER.


Klem Madelén

24 koselige kommentarer:

Kaoskontroll sa...

Nå fikk jeg lyst på kakao! :)

Herlige loppefunn! Og jeg har også en klokke som ikke tikker lenger på veggen. Har det noe å si da? ;)

Nyt de deilige slappeavogbarekoseseghøstdagene! :)

Klem

Randi sa...

Så koselige bilder:) Jeg synes liksom at det er litt vemodig at sommeren er over for i år jeg da, eller har den i det hele tatt begynt? Ikke vet jeg;) Flotte loppefunn, du er bare en kløpper til å huke tak i skatter på din vei!!
Fin kveld til deg♥
Klem

HANNES DAGBOK sa...

Håper du stiller med det øverste bildet....fantastisk flott!

Manne annet kos du viser også og kroken din har jo blitt en oase!

Kan du prøve å legge inn bloggen min på nytt med ny adresse kanskje?
Har hørt flere som trøbler med dette og noen får ikke lagt inn kommentar hos meg:(
Jeg har fått meldinge fra flere med samme problem så får håpe det er en bloggerting som går seg til:)

Stooor klem!

HANNES DAGBOK sa...

Sorry for skriveleif...gikk litt fort i svingene og korrektur er noe dritt;)

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Wow! Her snakka vi haustfølelse! Nydelege bilder, og herleg kosekrok:)
Og dritkult veggur!
Masse lykke til med flott bidrag!
Klem:)

Fabelaktig (Maia) sa...

Rett og slett nydelig!
Du tar virkelig de lekreste bilder :)

KOse deg i kveld!
Klem

Li/Småtingene sa...

Det var virkelig en herlig lese-og-drikke-kakao-krok!! Så trivelig med pledd, puter, myk stol og bokhyller... Du hadde ordnet hyllene så fint! Skulle virkelig ønske jeg var like fint til "å dandere", som jeg kaller det... Sukk.

Ja, nå for tiden holder jeg på med ei bok av Kristoffer Schau; ja, han komikeren vet du ;-). Ganske spesiell bok; ikke ferdig med den ennå, men anbefaler den! Nettopp ferdig med "Dødens mesterinne"; herlig hvis du liker krim fra tidlig middelalder-England!

Kos deg i stolen, og husk å ta deg tid til å nyte ei bok innimellom!

:-)

Hasigamas mamma sa...

Stilig ko-ko! :)
Kule soldater i bokhylla di, skulle gjerne hatt et par sånne!
Kos deg i den deilige kosekroken!
Lykke til!

Lillian H sa...

Så flotte og herlige bilder du viser oss fra hjemmet ditt,-ha en fortsatt fin kveld

Daisys home sa...

Kjempefine bilder og en flott høst inspirasjon du viser her:)
Ønsker deg en fin ny uke
klem

janne - kathrine sa...

Så koselig krok du har :-)

HjemmeKos sa...

Veldig koselig konglebilde...skikkelig HØST ;)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

SUPERkoseleg høststemning☺
KULT gjøkur-koko☺

Ha ein fiiin dag☺

Klem M♥

Fru Andersen sa...

Nydelige høststemningsbilder!

Og jeg bare ELSKER mr. Ko-ko! Heldige du!

Håper du får tid til å lese litt i kveld da, har noen leseprosjekter som venter jeg også...men tiden går så fort og plutselig var dagen gått uten at boka ble åpnet;-)

Klem!

trine sa...

Nææææ du ligger inne på nr 120 med bildet av fatet og konglene jo... digg!

Mr. ko-ko var helt super som dekor . Jeg ville jo si at det er en fordel at den ikke galer støtt og stadig hehe..

Det er superkoselig og trivlig/lunt i stuen til deg og dine nå. Jeg bare glor som vanlig på alt sammen når jeg titter innom:O)

Håper du er bedre av forkjølelsen nå ?
Du fikk fram en deilig høstfølelse i dette arrangementet.

Lillelaila sa...

Lekker høststemning Madelèn!
Nydelig på spisebordet ditt!!
Og kosekroker for vi aldri nok av...
Flotte bilder!

Igi sa...

Så koselig stuekrok!
Kul klokke du har kjøpt.
Klem

Heimefronten sa...

Kul klokke - og mange fine bilder. Høsten er en veldig koselig tid, vi kryper innendørs igjen - jeg nyter å tenne stearinlys både ute og inne. Høst er tid for kos!! Klem fra Tone

Prinsesse Vilikke sa...

Skikkelig koselig du har det! Gjøkuret gjorde seg på veggen hose deg!

Fortsatt god uke!

The Smiths sa...

Så flotte bilder! Ser ut som en skikkelig koseplass på mørke høstkvelder. Takk for koselig hilsen hos meg. Klem =)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Eg har imåra-men spørs om eg får ein "tolix" sia eg kom på nett istad at eg ville ha ein hehe☺
Pengar veks ikkje på tre her heller :(
Bruke vel egentleg ikkje so mykje på kvarandre vi heller, men er lov å ønske☺

Klem M♥

MissMette sa...

Hei Madelén
Det går bare fint ang FB knappen :)
Det er sikkert mange slike og som er ganske like... Håper du er i bedre form, hvis ikke så ønsker jeg deg fortsatt god bedring ღ Stor klem fra Mette :)

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Heisan. Tusen takk for koselig hilsen i fra deg:)
Tror faktisk ikke jeg har vært her inne før så det var jo kjekt at jeg kunne ta turen innom en blogg jeg ikke har vært på før:)

Nydelig høstbilde med konglene, fikk litt sånn "nærmer seg jul" følelse også. Vi har jo tross alt en koselig tid i vente fremover!

KOselig i hjemmet ditt:))

Ha en fin dag!
Klem

Fruen på Solhaug sa...

Så flott kosekrok! Jeg ønsker meg også en slik krok, men vet ikke om jeg skal gå for stol og pall eller sjeselong.... Er det Ikea du har?

Related Posts with Thumbnails