"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

torsdag 15. september 2011

Koblings hjelp i Blogger

Har sett rundt omkring at det er fler og fler som sliter med å lage koblinger på den nye blogger siden. Derfor tenkte jeg at jeg sikkert kunne prøve å lage en liten mal på det.

1. Du går inn å skriver innlegget ditt.


2. Marker ønsket tekst med musen. (husk: du må allerede har kopiert opp nettadressen som du ønsker å linke til).


3. Du vil da få opp dette vinduet. Her skal du legge inn nettadressen til der du vil koblingen skal føre til.



4. Du har nå laget en kobling! Et lite problem som jeg har merket er at koblingen ikke får automatisk blå farge slik som før. Så jeg pleier å markere HER teksten igjen og gi den farge.


Slik... Håper det kan være til hjelp.


Klem Madelén

5 koselige kommentarer:

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Snille, snille Madelén!!:-) Så flott av deg å forklare så utførlig!! Uheldigvis er mitt problem ikke løst:-)

Når jeg kommer til "hvilken nettadresse skal denne koblingen vise til" holder jeg høyre musetast inne - i rubrikken. Før (i gammelt redigeringsprogram) kom det automatisk opp "lim inn" og jeg kunne lime inn nettadressen uten problem. Nå kommer kun følgende alternativ:
- Tilbake
- Last inn siden på nytt
- Åpne dashbord
- Åpne ramme i nytt vindu
- Åpne ramme i ny fane
- Vis kilde for ramme
- Arkiver ramme som
- Skriv ut ramme
- Skriv ut vindu

og ingen av disse limer inn nettadressen.

Jeg må kanskje skrive ned hele nettadressen og skrive inn manuelt i den rubrikken. Det beste er jo å kunne lime inn.
Får du frem "lim inn"?

Huff, jeg plager deg masse nå.

Uansett, tusen takk for din store hjelpsomhet!!

Stor klem fra Hjørdis (forsell@online.no)

trine sa...

Du verden hva du kan!

Jeg skjønte ikke noe men dette hadde vært artig å lært by doing it myselves.

Fabelaktig sa...

Herlig! Har sett at folk sliter, så det er bra du tar ansvar :)

Ønsker deg en super torsdagskveld, min skjønne!
Stor god klem

Tove `blogg verden sa...

TAKK :D Nå må jeg få lært meg dette ;)
Ha en flott helg
klem Tove

Heimefronten sa...

Tusen takk , nå løste du et problem for meg.
Ønsker deg en riktig god helg. Klem fra Tone

Related Posts with Thumbnails