"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

fredag 9. desember 2011

Berlinerkranser

Julekaker må man ha for å komme litt i julestemning. I går bestemte jeg meg for å prøve meg på å bake julekaker, nærmere bestemt berlinerkranser, (for første gang) for de man fikk kjøpt i butikken rett og slett smakte vondt.


De på bildet er butikk-kakene, men de ble ikke så aller verst de jeg lagde heller. Hvordan ligger det ann med dere? Har alle syv slagene blitt laget?

Klem Madelén

6 koselige kommentarer:

Marits Hverdagsgleder sa...

Å nei du, ingen syv slag i hus her nei....
Har to slag; smultringer og rifla-kjeks, bakt av svigermor :)
Ellers blir det nok mest julegodis her i huset, i tillegg til pepperkakebaking og pepperkakehuspynting med barnebarna.

Gå inn på bloggen min og titt på den herligste juleinvitasjon "ever"...

Tommensgirl sa...

Mmm... De så gode ut:)
God helg:)
Klem

Har en drøm... sa...

Mmm, de er gode de der;)
Ingen syv slag her i huset nei, hehe;)
Det blir pepperkaker, serinakaker, cookies og gjærbakst:)

Ha en fin fredag!

Klem Line

Familien Furu sa...

Butikk-kakene gjorde seg på bildet da iallefall om ikke annet ;)

Ingen av de syv slagene er bakt, jeg hadde planer om å bake men... det har ikke skjedd enda hi hi hi

Ønsker deg en god fredags kveld
klem klem

Fabelaktig sa...

Vi har ikke 7 slag vi da, men 3 og alle 3 er bakt :)

Herlig fredag til deg, min skjønne!
Stor klem
Nala sender suss

Randi sa...

Har aldri prøvd meg på berlinerkranser jeg. Jeg har pleid å få fulle kakebokser av mamma før jul, men i år har jeg faktisk bakt litt selv. Bare pepperkaker og tyskeskiver ennå da, men i morgen står det sjakkruter/silkekaker på programmet:) Ha en fin fredagskveld!
Klem

Related Posts with Thumbnails