"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

søndag 11. desember 2011

Litt realitetsblogging

Jeg kjenner at tiden bare flyr av gårde for tiden og jul kommer til å være over meg, og hjemmet mitt, før jeg er klar for det. Det er fremdeles store deler av huset som ikke har julestemning i det hele tatt. Og mest sannsynlig så rekker jeg ikke (og har ikke råd) til å få gjort noe med det dette året.
MEN det betyr ikke at jeg ikke nyter hvert eneste rolige øyeblikk jeg har. Da sitter jeg som regel her på bloggplassen min aka sofaen og sjekker ut all den herlige inspirasjonen som nettet har og by på. En kopp kakao og en klementin kommer da godt med.


Som regel så står alltid tv på, durer og går, men om jeg følger med er ikke alltid like sikkert. Den dama dere ser på skjermen følger jeg ikke med på. Fy for et kjedelig program, sa dama som ikke fungerer på kjøkkenet i det hele tatt. Realitetsbloggings elementet i dette bildet er at veggen bak tv er enda ikke malt.. sukk. Skulle så gjerne ha gjort det før jul, men kjenner at lysten til å rote til hele stua med malesaker er en dårlig ide. Så vi får se..
Forresten... lampene er nye siden sist jeg viste dette hjørnet (kjøpt på Ikea). Trengte noe som ga litt mer balanse til hjørnet, samt at lys i forskjellige nivåer er et bonus. Gir en varm følelse på kvelden. Linduken er sydd av meg.

(Og hvis dere lurte så er film veldig viktig for både meg og mannen så da fortjener de å synes i interiøret)

Og så var den den gangen da.. blæ. Det vanskligste rommet i huset så langt. Slikt ser det ut nå. Ikke akkurat inspirerende, men jeg har planer som etterhvert vil gjøre gangen praktisk og imøtekommende. Men så var det det med tid da... har jo ikke akkurat flust med det for tiden. Men på nyåret så kan vi igjen senke skuldrene og kanskje få gjort litt forefallent. Har i allefall fått inn skapet fra garasjen da.. ikke verst bare det når man tenker på hvor ugudlig tungt det var.


Så i dag fikk dere litt annerledes bilder ;P.
Tror ikke de hjelper på julestemningen, men de viser i allefall at flere av oss ikke på langt nær er klar for jul helt enda ;).

I dag er det 9 dager til jeg trekker premier i gavdrysset mitt. Så har du lyst til å vinne noen flotte premier så er det bare å legge igjen en kommentar. Du finner innleggene i høyre sidefelt. Good luck!

Klem Madelén

Ps: 30 års laget var kjempe morro og jeg var sjafør for en stk veldig glad og beruset Bettum Villa mann kl 05.00 på natta. Så i dag er jeg litt trøtt, kan du si.

9 koselige kommentarer:

Anonym sa...

søt pc hahha

polkadotpeticoat sa...

I love your space and that cabinet in the last photo!

Kaoskontroll sa...

Godt å se at det ikke bare er jeg som ikke er i mål julemessig. ;)

Jeg tok en halvtimes økt nettopp, og hev litt opp her og der, så kan i det minste ikke prinsessen klage over at det ikke er julepynt her lenger. Men gjennomtenkt og inspirert? Blæh!
Hehe

Jeg har MYE mer lyst til å male stuen jeg. Og gjør det kanskje også. Får bruke ditt en vegg av gangen- triks. :)

Klem

Bettum Villa sa...

Jasså anonym... du disser pc'en min. Godt den snart er døden nær ellers så hadde den nesten blitt litt lei seg. ;P
Hehe.
Klem Madelén

Fabelaktig sa...

Vet du, søte! Uansett hva du sier syns jeg Bettum Villa er vakker! Vi har det nok sånn alle sammen. Jeg og mannen hater gangen i fabelaktighjemmet. Vi sitter faktisk og tegner og krangler nesten, for vi blir ikke enige. Snekkeren kommer ikke før neste år, men det er jaggu ikke lenge til.

Pust med magen, jula kommer uansett og det viktigste er å ha hjertet på rett plass :)

klemklem

MissMette sa...

Hei skjønne Madelén :)
Herlig innlegg, og jeg har det også litt samme som deg :) Ikke det at ting skulle ha vært malt eller noe slikt, men kaos med rot rundt meg, men også en veldig tung periode for meg på denne tiden... Jeg hadde tenkte å ta bilder i dag, perfekt dagslys men har ligget på sofaen i hele dag så det ble verken bilder eller rydding... Men, som du sier det blir jul uansett, prøver å slappe av så får jeg ta det jeg skal ta en annen dag :) Nå skal jeg bare titte litt rundt på nett og se hva "dere" andre bloggere driver meg, hihi :) ...og første stopp er her hos deg :) alltid koselig å titte innom deg... Ønsker deg en fortsatt fin 3. søndag i advent og en stor klem til deg ღ

Marits Hverdagsgleder sa...

Heisann
Så utrolig deilig å høre at det er flere av oss som føler at vi ikke på langtnær er i mål... MEN... det blir jul uansett, det er jo det som er så deilig... ikke gjør det så innmari mye om ikke alt er helt perfekt heller, tenker jeg.... Jeg har ikke gjort en skitt på flere dager, humøret har ikke vært DER liksom...
Idag har jeg vært i bursdag, juksa og tente adventslysene igår... Og jeg har tatt endel bilder i et par rom jeg undres litt over, ift fargevalg... pussa opp da vi flytta inn her for 8 år siden, men... bør nok fornyes litt på farger osv nå når jeg har landa på den lyse landlige stilen.... så vi får se da... bilder kommer iallefall etterhvert... litt deilig med blogging som ikke BARE går på hvor fint vi alle har pynta også...
Sett det på bloggingplassen din med god samvittighet, det gjør ihvertfall jeg :))
Klem Marit

Lillelaila sa...

Det viktigste med julen er kos og deilige dager med familie og venner!
Tror ingen som er innom hos deg sier noe på at veggen ikke blir malt før jul Madelèn :) Du som akkurat har begynt i ny jobb også..
Kos deg og nyt dagene jul blir det likevel ;)
klem fra Laila

Olea sa...

Hei vennen!
en kan ikke rekke alt!
men jeg syns huset ditt er pent og du har da fått opp noe julepynt :)
den dama på tv er faktisk interesan oå se på, men nå er jo jeg glad i å lage mat og styre på kjøkkenet;)
senk skuldrene og kos deg, det er det jula er til! :)
klemfra Olea :)

Related Posts with Thumbnails