"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

onsdag 4. januar 2012

Korssting for nybegynnere.

Regel nr.1 
Start ikke å brodere på lin fordi du synes det ser sååå fint ut og aaalle andre tydeligvis gjør det. Det er nærmest umulig å telle noen form for ruter og alt blir tatt på øyemål... Ergo... en skjebne verre en døden for en nybegynner.


Regel nr.2
Skaff deg en broderingsring eller hva det nå heter. Så slepper mønsteret ditt å strekke seg når du har sitti å dratt i det i et par timer.




Regel nr.3
Husk å ha en ramme som passer til motivet du har brodert. Motivet har alltid godt av å ha litt "luft" rundt seg.



Sist men ikke minst, når kunstverket er ferdig så putter du det på et sted hvor alle kan se det og det får full oppmerksomhet.
Les: bakerst i bokhyllen der ingen kan se den. 


Klem Madelén 

14 koselige kommentarer:

Interiør drops sa...

Hahahahaha.. ler meg skakk!

Så morsomt innlegg!
Det var broderingen sin det....

:D

Just a Little Vintage sa...

Hehehehehe...du er nå bare helt herlig=)!!! Takk for tips;)!

Ha en super uke videre!
Klemmer!

hobbyvimsa sa...

Jamen!! dette ble jo super sjarmerende:)

Takk for gode tips:)Skal skrive det bak øret hi hi!!

Kos deg med kors stingene:)''

Klem Linda:=)

Olea sa...

hei:)
så flink du er søta:)
bare å si fra om vi skal ha en liten hobby kveld en kveld:)
klem:)

Marits Hverdagsgleder sa...

Ha ha ha :) Artig skrevet, og broderiet har jo SJEL :)

tove sa...

Så flink du er...
Klem Tove

Mie fra Mies Mirakler sa...

hihihi takk for gode broderingstips ;) har en følelse av at dette er erfaringsbasert læring? ;D skikkelig kult broderi hvertfall. *♥*

Lillelaila sa...

Blir ikke brodert store bilder og duker hos deg skjønner jeg ;)
Herlig innlegg Madelèn!
Jeg synes i hvert fall broderiet ditt ser kjempestilig ut!
Klem Laila

Romantikk-takk. sa...

Jeg syns det ble sjarmerende med litt skjeve bokstaver jeg,du må ikke gjemme det bort,sett det heller fremst i bokhylla. :)
Klem M

Lene sa...

*ler* Takk for tipset! Skal ikke begynne å korsstinge med det første, nei! Hehe.

Huldra sa...

Synes det ble tøft jeg, for ting bør ikke bli helt perfekt. Røfft var det. :)

Godt nyttår! :)

Tommensgirl sa...

Hehe..Morsomt innlegg:) Men synes bildet ditt ble stilig jeg:)
Kos deg i kveld..
Klem

Jeanette sa...

tjihi...man skal se at ting er hjemmelagd da:-)flink du!

Grønsdal Gård sa...

Takk for tipsene. Syns dette ble supersjarmerende, jeg :) God helg!

Related Posts with Thumbnails