"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

mandag 27. februar 2012

MIN Tassimo.

For ikke lenge siden så var jeg så heldig å få min heilt egen Tassimo kapselmaskin. Det var min bror som var usedvanlig tidlig ute med bursdagsgave i år. Snakk om snill bror!! Tusen takk.


Gjett om jeg var glad når den kom på døra. Måtte haste av gårde til Meny med en gang og kjøpe nærmest alle smakstypene som fantes. Tålmodige Madelén er det de kaller meg her hjemme...hehe.


Mine favoritter så langt er:
første plass: Chai Latte Te
(Så utrolig god te, som har en rund, litt julete smak, som egentlig kan minne litt om pepperkakedeig. Tro det eller ei men dette er en skikkelig slager her i huset. Alle liker denne!)


andre plass: Freia sjokolade
(Smaker slik som den skal, passe kraftig og god kakao.)


tredje plass: Earl grey
(Smaker helt lik orginalen.)
 
Veldig kjekt å bare kunne trykke på en knapp når man har det travelt om morgene og vips så står det ferdig.
En negativ ting er vel alle kapslene som hoper seg opp, og de er litt store og vanskelig å få plass oppi f.eks. patentglass som jeg gjerne bruker. Men man finner jo alltids en løsning. Nå står de i krydderskapet. Det er jo selvfølgelig også en kostbar affære. Blir mye penger pr. kopp, men det er rart hva man tar seg råd til når det smaker sååå godt og også artig at gjestene kan velge akkurat det de vil drikke. Så nå gleder jeg meg til de lanserer enda flere smaker.


Har også vært oppe i "butikken" min (som jeg har besluttet å legge ned inntil videre) og hentet meg disse flotte Falby koppene.
De er perfekte for kapselmaskinen og blir ikke glovarme å holde i slik mange andre kopper blir. Så disse måtte jeg bare finne en plass til og det var også deilig å få litt mer vårlige farger inn på kjøkkenet.


Fant også noen polkadott kopper fra Falby. Åh, jeg elsker faktisk polkadotter og pasteller. 
4 hvite krus fra Ikea fikk også bli med hjem.
Så nå kan man si at kaffestasjonen er klar her på Bettum. Har du en kaffestasjon?

Klem Madelén

6 koselige kommentarer:

Interiør drops sa...

Så fin en kaffestasjon du har, Madelén! :)
Spennende med alle disse smakene
altså... Nammis!

Tror jeg må komme på besøk til
deg en dag å smake på ;) *smile*
Så fint det ble med de falby koppene hengende..
Herlige pasteller!

Ønsker deg en fin kveld!

STOR
KLEM

tove sa...

Jeg har en maskin fra Nespresso. Desverre lager den kun kaffe. Ikke te og ikke kakao. Har aldri vært så glad i kaffe så vi gikk heller etter utseende da vi kjøpte maskin. Men så mye kakao som det går her blir det vel fort litt dyrt. De koppene dine var rålekre. Hva er prisen på de? Elsker pasteller...
Fin kveld til deg
Klem TOve

my dream sa...

så kjempe fint du har d... :) her står d en kjiiip mokka master og noen kaffi og tea bokser... *ler*... men god kaffi blir d jo :)

Nydelig hjem du har!!
:)
Jeg har kun blogget i 2 mnd, steiki så inspirert jeg blir, sår og lyst på fiiin kaffi stasjon!

Ha en fin kveld! :)

Har en drøm... sa...

Så kul gave fra broder'n da:)
Har litt lyst på en slik jeg og, men vi drikker hverken kaffe eller te, og det er kanskje litt råflott og ha en slik til kun kakao, hehe, dessuten tror jeg det hadde blitt for mye kakao på ungene gitt:)

Men kult og ha og tilby gjester da:)

Du har lagt ned butikken leser jeg, så dumt da, nå som man går mot picnic og sommer, og alt skriveriet om pasteller som er så in igjen... men jeg skjønner, det er vel mye jobb og ikke så mye penger på det kanskje:)

Ha en finfin kvled:)

Fabelaktig sa...

Hei søteste!
Så koselig kaffestasjon! Såå herlig at du fikk en så fin gave av din bror :) Skal si den er flittig brukt!

Herlige pasteller!

Fineste mandagskvelden ønskes deg, søte!
klem

trine sa...

Utrolig bra drikkestasjon med noe for enhver smak.

Alle sakene du skaffer deg og bruker passer så veldig bra sammen. En skikkelig helhet.Det er helt underlig hvilket blikk du har for detaljer.

Ha en flott uke. Sender med en god varm klem;))

Related Posts with Thumbnails