"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

onsdag 14. mars 2012

DIY: korktavle forvandling


Har hatt det morro med både det ene og det andre hobbyprosjektet i det siste og vil gjerne vise dere.
Korktavleforvandling sto på menyen sist helg.


Du trenger:
Korktavle
Maling
Stoffer
Kantbånd/pyntebånd
Lim/spraylim


Jeg startet med å male kanten langs tavlen hvit. Deretter klippet jeg ut stoffet slik at det passet perfekt inne i rammen. Brukte vanlig lim første gangen, men siden jeg ikke hadde smørt limet godt utover så skinnte limet igjennom. Så neste runde brukte jeg spraylim. 
Mye bedre og lettere.


Deretter var det å sørge for at det ikke var noen luftbobler under stoffet. Hvis det skjer og du ikke merker det før alt er tørt så kan du fikse det med å gi det et lite snitt med kniven for så å trykke ut lufta. Så lot jeg det tørke i en time.
Etterpå kunne jeg lime på bånd. Første valget mitt falt på et tynt hvitt bånd, men dette ble for anonymt. Så da var det bare å kjøre på med skarp blått og rødt bånd fra Europris.


Og vips så var jeg ferdig! 
Har ikke fått hengt dem opp på veggen enda og ikke dekorert med nyttige lapper, men det kommer. Noen stilige ornamenter fra Home & Cottage fikk en liten plass enn så lenge.

Før:


Så neste gang du er på loppa og ser en korktavle så ta den med hjem og gi den et nytt liv.

Klem Madelén

8 koselige kommentarer:

Nennes sa...

Kjempefin :)

Solklem

Lykkeliten sa...

Kjempesøte!

hjertero.com sa...

Så morsomt og kreativt!
De ble kjempesøte!!

Klem fra Silje :)

Precious Home sa...

Så fine!
Kreativ du:)

Ha en fin dag!

Marits Hverdagsgleder sa...

De var søte da, og mye mer dekorative enn de kjedelige korktavlene :)

Sivs hus sa...

Hei, WOW det ble nydelig. klem Siv

Lottemora sa...

Så fine de ble! Spraylim var nytt for meg. Må testes ved neste anledning

Lotte

Kremfaret sa...

Det ble flott og fargerikt, en klar forbedring fra den ordinære korktavla ;-) Jeg har selv hypet opp en korktavle til snuppa, men da brukte jeg stoff rundt hele. Skal lage til oss voksne også, får nok publisert "mesterverket" etter hvert, hehe.

Related Posts with Thumbnails