"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

mandag 5. mars 2012

Diy: Male kjøkkenvekt

Fikk plutselig så lyst til å forandre en vekt jeg hadde stående på kjøkkenet. Den var svart og slitt på litt feil måte, så da tenkte jeg at den kan vel bli bedre enn dette vel?

Jeg startet med vaske vekten godt slik at malingen skulle sitte best.
Så fikk den seg 2 strøk med hvit craft paint (Panduro Hobby), deretter 2 strøk med gul craft paint (tørker fort mellom strøkene). Den gule fargen ville jeg blande litt ut slik at den ble mer pastell. Det neste du gjør da er å finne frem en passer og ditt favoritt dekorark. Mål med passeren fra midten av vekten og ut til kanten, deretter bruker du passeren på arket og klipper ut. Husk å lage hull i midten. Tilslutt er det bare å skru av viseren slik at du kan lime arket på midten uten problemer. Jeg brukte Quick glue fra Panduro Hobby.  
Alfabetstemplene mine har fått plass her inntil videre.

Etter:





Før:


Ble ikke dette artig? Det synes i allefall jeg! 
Den passer nå perfekt inn på hobbyrommet mitt. 

Har du blogget om noe stilig du har lagd i det siste da? Hvis ja, så vil jeg gjerne vite om det. Er hungrig etter inspirasjon for tiden.

Klem Madelén

14 koselige kommentarer:

tove sa...

Så utrolig fin den ble. Et tips å ta med seg.
Fin kveld til deg
Ps. Gleder meg veldig til pakke i posten.
Klem Tove

Fabelaktig sa...

Så flink du er!
Det ble veldig dekorativt :)

klem

Mary-Anne sa...

herlig altså !

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Så fin den vart!! Likte så godt gulfargen :)) Flinka!;)
Klem:)

polkadotpeticoat sa...

That is so stink'n cute.....I want to try.....

hobbyvimsa sa...

Hei høpp!!

Vekten ble virkelig fin,helt nydelig gul
Farge:)
Dette kan du flinka;)

Jeg skal til å pusse opp en kommode,har en stor jobb forann meg;)

Ha en fin og kreativ uke:)

Klem Linda

Renates hjørne sa...

Så fin den ble :)

Ønsker deg en fin kveld videre!
Klem fra Renate

Fru Føreland sa...

Den ble jo kjempefin! Likte spesielt den deilige gulfargen;)

Ha en finfin mandagskveld!

Precious Home sa...

Kjempefin ide! Likte godt at den ble gul:)

ha en fin kveld!

Kremfaret sa...

Oi, så kreativt. Den ble litt mer vårklar nå enn som svart (selv om jeg faktisk likte den varianten også, hehe). Men forandring fryder og resultatet ble kjempefint =)

my dream sa...

ja, den ble skikkelig stilig!

Har en drøm... sa...

Herlig, så fin den ble!!
Elsker fargen ♥

Jeanette sa...

ååå jeg som trodde jeg ikke likte gult...så feil kan man ta.-)ha en fiin dag:-)

Igi sa...

den ble kjempe fin!! Blir glad av å se på den :-)
Klem

Related Posts with Thumbnails