"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

fredag 16. mars 2012

Leselyst..

Ja, det er noe vi har mye av her på Bettum Villa. 
Meg og gubben rett og slett elsker å lese!
 Leser hver eneste dag faktisk. Mest på kvelden selvfølgelig når roen har senket seg og man ønsker å koble helt ut.


Jeg foretrekker vel helst å lese bøker som er i det fantasirike spekteret, da man kan drømme seg bort i helt urealistiske verdener. Så Ringenes Herre, Harry Potter og Game of Thrones etc. etc. er noen av mine favoritter.
Men jeg kan gjerne ta opp drama og kjærlighetshistorier også en gang i blandt... bare for å kjenne på et annet følelsesspekter.
Jeg er typen som til og med kan sitte og grine over ting som skjer i bøkene. Da ler min kjære mann godt og trøster meg gjerne litt ;).


Så en kan trygt si at bøker er en viktig del av mitt (og gubbens) liv. Derfor vil jeg at det skal synes godt i interiøret også, som vist på bilde over. 
Noe av det morsomste jeg vet når jeg besøker nye folk er å gå på jakt etter husets bokhylle. For der kan man lære mye...
Hva hadde jeg lært hos deg tru?

Klem Madelén

11 koselige kommentarer:

Ann-Kristin sa...

På nattbordet mitt ligger nå ULVETID av Hillary Mantel. Funnet på Mamut.
Nettopp begynt, men sliter med å få med meg handlinga.. Den er om Henrik 8 av England bl.a. Søstrene Boyleyn var jo i den samme stilen og den var jo bra. X-fingra for at den blir bedre etterhvert!
Lest den?

Ha en fin fin helg! klem

Marits Hverdagsgleder sa...

På nattbordet mitt ligger diverse fagbøker.... utdanningsledelse... ellers har jeg bokhyller helt oppunder taket, da slipper jeg at de tar veggplassen min :) Er vel noen innlegg fra tømmerstua der du kan se bokhyllene mine :)
Ha en super fredagskveld.

Fru Andersen sa...

Det er en ting jeg virkelig savner fra det gamle huset vårt og det er de innebygde bokhyllene i hverdagsstuen. Her vi bor nå står bøkene i kjellerstuen og det blir liksom litt mer tungvindt. Men hadde du tatt en titt i hyllene i kjellerstuen hadde du funnet mye variert....klassikere, mye krim, myyyye faglitteratur, mye Gulltopp og Bobsey barna, mye om 2.verdenskrig, mye om italiensk mafia, men lite fantasy;-) (Selv om Game of the thrones var FANTASTISK! )

God helg, håper SOLEN skinner på deg!

PS: Likte godt teppet du hadde kjøpt til stuen !

Fabelaktig sa...

Hos meg hadde du lært mye litteratur og ledelse... hihi!

Fineste helgen ønskes deg, nyt den og kos deg, det er deg vel unt.

Smil og klem

Igi sa...

Vi også leser mye. sjangeren vi liker best er den du beskriver i tillegg til krim. Jeg har ennå ikke lest games of thrones, har kjøpt bøkene, men prøver å spare de til sommerferien. Skal nemlig på to ukers strandferie og da trenger jeg mange bøker :-) Et hardt liv...
Klem

Maris Gyngestol sa...

Uff, her hadde du lært veldig lite for øyeblikket... Etter vi flyttet ligger bøkene dessverre FORTSATT nedpakket i en pappeske... :p
Forøvrig leser jeg nok mest drama, og er veldig glad i "sanne historier". Er selv veldig glad i fantasy -men da oftest på film... :p

God helg til deg og dine!
-Mari

Kaoskontroll sa...

Hos meg hadde du lært at jeg liker krim. ;)
Jeg liker også koselige og rørende historier, og romaner som dreier seg om en bestemt periode i historien, som jeg kan lære litt av mens jeg leser... men de bøkene pleier å vandre ut av huset. Jeg har nemlig bare ett bokskap her i huset, med begrenset plass. Derfor har jeg en strategi på å "låne" bort bøkene til familien når jeg har lest dem. Og ikke få dem tilbake. Men likevel ha dem tilgjengelig hos dem dersom jeg kunne tenke meg å lese dem igjen. ;)

Drømmen er å ha plass til MANGE bøker, men jeg kan ikke se at det skjer her i huset. Da må jeg bygge på! ;)

Klem

Marianne Dragon Waagan sa...

Herlig med bøker, leser masse selv jeg. Er egentlig altetende når det kommer til bøker... krim, fiction, kjærlighet, faktabøker, psykologi, interiør +++
Akkurat nå ligger Agatha Christie på nattbordet... er helt tussete etter henne;) Gleder meg til å få større plass, slik at bøkene atter får plass i bokhyllene:)

Ønsker deg en finfin helg:)
Klem Marianne

Jeanette sa...

jeg leser altfor lite...mest inntriør blader og krim til påske...he he.men gamle bøker gjør seg godt til pynt da:-)god helg til deg:-)

Liza sa...

Bøker er herlig, elsker å lese selv.
Fantacy bøker eller bøker med utgangspunkt i historien og hvor forfatteren tolker historien på sin måte.
Ha en fortsatt god helg
Liza

Huldra sa...

Tja si det.. Her er en salig blanding av en hel masse sjangere. Har rensket opp en del og gitt bort en masse bøker i det siste, men det er fortsatt en salig blanding av gamle og nye romaner i alle sjangere, masse hobbybøker, noen barnebøker, kunstbøker, og rester fra da jeg studerte til førskolelærer. Lurer jammen meg på hva du hadde "lest" av bokhyllen min ja..
En god bok er herlig å drømme seg inn i. :)

Related Posts with Thumbnails