"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

søndag 15. april 2012

Faux fabolous

Denne gangen vil jeg slå et slag for den tabubelagte
falske blomsten. 
Nå er det sikkert mange av dere som grøsser lett på ryggen.
Denne "blomsten" er jo noe vi interiørdamer ikke skal bli forbundet med..har jeg hørt. Men jeg må si meg uenig med det dårlige ryktet disse har fremdeles. Plastblomster har jo kommet sååå langt de siste årene. Kan jo nesten ikke se forskjell lenger...synes jeg... på litt avstand vel og merke.





For ei dame som meg som ikke har peiling på blomster så har disse blitt en lifesaver......... og stygge synes jeg heller ikke de er.
Hva synes du? 
Får den omstridte plastikkblomsten en plass i ditt hjem?

Plantene er kjøpt på Ikea, Plantasjen og Home & Cottage.

12 koselige kommentarer:

Tre Engler sa...

Hei!
Masse flotte bilder du legger ut:) og er litt enig med deg man kan nesten ikke se forskjellen:)
Men må nok si at plastblomster kommer ikke inn hos meg:)
Fortsatt god kveld!

Klem Merete

Marits Hverdagsgleder sa...

Er enig med deg i at de er blitt veldig fine. Spesielt orkideer synes jeg er fine. Jeg har brukt falske blomster i rom uten dagslys, for der lever ikke ekte planter.
Ellers må jeg vel si at jeg liker de ekte aller best...

Olea sa...

Hei:)
Må si meg enig i at utviklingen er bra.
men den kommer IKKE inn hos meg, men det har nok også litt å gjøre med at jeg er veldig glad i blomster å liker å stelle å dulle med dem, derfor MÅ de være EKTE :)
men skjønner folk som ikke er like interesert og velger plastikk.
det var min mening ;)
klem :)

Ann-Kristin sa...

Synes mange av plastblomstene er fine, jeg! OG jeg liker ekte planter også altså! Har et par stk innimellom som , eh, ikke må vannes - hvis du skjønner.. et tips er igrunn hvis du får en ekte orkide, som blomster av, så kan du bare stikke en "kvist" plastikkorkide oppi, så vips, så er den like fin igjen Det tar jo evigheter før den blomsterer orntlig igjen lissom. Har juksa litt med dem hos meg ja.. må innrømmes..

klem og ha en fin søndag videre!

Camilla`s Castle sa...

Synes de var veldig fine!:)Man kan ikke se forskjell lengre.. Har selv noen plast-blomster:)

Men det er noe med friske blomster som man bare ikke kan erstatte. Sånn er det bare.. Men innimellom duger plastblomstene godt synes jeg:)

i Vinduskarmen sa...

Plastick Fantastick!! :-)

Interiør drops sa...

Så fine de ble, er så enig med
deg! Plastblomster har blitt veldig
fine de siste åra. Det fikk vi sett
i går på Plantasjen - og for et utvalg!! :)

..mine rosa potteplanter i plast står
fint plassert ute på trappa. Et lite friskt
pust :)

Ønsker deg en finfin kveld!

Klem

ingridsboble sa...

Plastblomster er genialt syns jeg! Veldig fine de du har funnet. Ikke mange levende blomster som overlever hos meg selv om jeg prøver av og til... Men en bukett i ny og ne blir det jo.

Daisys home sa...

Så kjempefine bilder D:)
Helt enig ...det har kommet såå masse fint av plastblomster og man kan jo så og si nesten ikke se forskjell.
Før hadde jeg alltid masse ekte grønnplanter.Men vet du hva, alle er skiftet ut til fordel for ..Fake:)
Har flere oliventrær og de er jo rådyre i ekte vare:) forsøkte meg på et ekte og gikk ikke lang tid før det var dødt D:)
Siden da ble d uekte her.
Ha ei ny finfin uke
klem sissel

Anonym sa...

Jeg har alltid tenkt at plastblomster skal ikke inn i mitt hus, men når jeg ser på dine bilder så tenker jeg at nå fyker noen av de sørgelige "ekte" stilkene mine ut og blir erstattet av plast :-)

Hilsen Bente

Gabriella - La famiglia Moskvil sa...

Jeg er mest glad i ekte blomster, og orkideèr er lette å holde fine. Glemmer du å vanne dem en uke er det ingen krise. Annet enn på sommeren da...
Jeg vet at orkideene trivdes veldig godt i de store vinduskarmene i stua som en gang var min, men som nå er din! ;)

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Har nok noen slike jeg også, og det har jo skjedd mye de siste årene;) Jeg er håpløs med levende blomster, de visner hen mellom fingrene mine allerede på tur hjem fra blomsterbutikken syns jeg, hehe;)
Nå er jeg ganske kresen på plastblomster, for mange av dem er gyselige - men så finnes det heldigvis de som ser nokså ekte ut, og som jeg ikke kan motstå;)
Syns ihvertfall dine var veldig søte og naturtro;))

Ha en fin vårkveld der du er;)
KLEM

Related Posts with Thumbnails