"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

torsdag 12. april 2012

Putebonanza

Min kjære nye sofa kommer om mindre enn en uke og jeg gleder meg som en liten unge. Hurra!!
 Samtidig med denne gleden så fortsetter frustrasjonen over å ikke finne noen puter her i Norge som hjertet mitt banker for. Vel og merke så er kriteriene at det ikke skal koste en formue. Og bruke mer enn 300,- på en pute er for meg galskap. Ser flere steder at de tar over 600,- for et putetrekk (får ikke med innerputa engang for den prisen?!?!). Ja, for en middels fattig stakkar som meg selv så er det galskap.
 Så nå vurderer jeg og heller lete etter stoffer og sy putene mine selv. Så man kan si at en tur på Stoff og Stil ligger i min umiddelbare fremtid. Vurderte også å prøve meg på noe overføringsark fra Panduro.
(Puter fra etzy.com)

Hvor mye er du villig til å betale for en pute? 
 

7 koselige kommentarer:

Maris Gyngestol sa...

Så enig med deg!! Tok i et putetrekk på Home&Cottage en gang, og da jeg kikket på prisen holdt jeg på å svime av! 800kr skulle de ha for det! :p
GALSKAP!

Men jeg synes sjelden jeg finner puter i butikken jeg har lyst på! Så jeg får heller tak i gamle/syr selv. Stoff og Stil er jo alltid moro! :)

-Mari

salige lavendel sa...

Jeg syr de fleste putene mine selv jeg også. Da får jeg dem i det designet jeg vil. Jeg kjøper nesten alltid lin, så jeg vet ikke om prisen blir så mye billigere enn å kjøpe ferdig egentlig...men en pute varer i mange år og den er som et bilde i stua for meg så det kan godt koste noen få hundrelapper. Jeg bruker (selvsagt=) strykemerkene fra min egen kolleksjon og har valgt de med franske stemninger på flere av dem. Liker lin blandet med trykk i sort hvitt. Lykke til med putejakten din!!

Fjordheim sa...

Skal jeg betale mer enn 150,- for ei pute må den virkelig være spesiell.
Siste jeg kjøpte kostet 150,- Den er laget på aktivitetssenteret på sykehjemmet. Ellers kjøper jeg mest på loppemarked eller syr selv.
Lykke til med syingen

Tre Engler sa...

Hei!
Morsomt med ny sofa da:) blir spennende å se!
Puter er alt for dyrt, men hvis jeg finner en jeg virkelig liker så sparer jeg opp:)men å sy selv blir også kjempe flott!
Ha en fortsatt god dag!

Klem Merete

Igi sa...

helt enig med deg! Puter er ofte veldig dyre her i Norge. Ihvertfall de jeg liker ;-)
jeg er selv i gang med produksjon av puter til egen sofa, tar bare litt lang tid å bli ferdig...
Klem

Kaoskontroll sa...

Jeg er som deg, knipen med lommeboken. Det får da være måte på hvor mye en pute skal være verdt! Tror 299 er det dyreste jeg har latt meg lure til. Jeg har sett dyrere puter enn det du nevner... og det er altså litt stoff, noen sømmer og kanskje en glidelås!!!
Griske leverandører! (Og kanskje vi som handler er litt dumme? ;))

Klem

hobbyvimsa sa...

ÅÅ søte deg!!!Takk for tilbudet:)Jeg skulle gjerne kjørt direkte å hentet kopper....Har stappfulle skap her,og har koppeinntakstopp hi hi!

Derfor står koppene fra falby,kremmerhuset og mano på ønskelisten....Her må kopper rett å slett bli knust først hi hi (Godt jeg har barn)Kanskje noen går til dundast innen sommeren:)Da hører du fra meg:)

Ha en fin kveld,og snart helg!!

Klem Linda:)

Related Posts with Thumbnails