"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

søndag 6. mai 2012

Norges vakreste uteplass...*kremt*

Ja, som overskriften tilsier så har jeg det sååå vakkert her ute... eh... eller ikke. 
Her om dagen, når solen var på topp, så bestemte meg og gubben oss for at det var på tide å rive vekk den gamle, råtne utetrappa. Så nå ser det sånn ut. Vakkert ikke sant?



Vi drømmer om å snart få bygget en fin uteplatting hvor vi får plass til et lite bord og noen stoler. Og i løpet av sommeren så skal døra få seg et strøk med maling. Blir sikkert bra.
Hadde jeg vunnet på lotto så hadde de utrolig stygge asbestplatene fått bøte med livet, men akk så har jeg ikke så flaks (spiller ikke engang...hehe).



"Enter with a happy heart".... hehe... det skal godt gjøres når det ser sånn ut.



Og her ser dere hvor utrolig flid jeg har lagt i hagen min. Grasset er nyklippet og flott, hekken er ferdig trimmet og uteplassen er ferdig pyntet. Nå er vi klare for en flott 17. mai...... eh not!
Meeeeen, er veldig glad i trollhassel treet mitt da. Åh, for et smykke blandt alt misligholdet. 


PS: Med hjelp fra Mammsen så skal vi sammen få litt dreis på hagen min. Så jeg gleder meg til å vise dere før og etter bilder om noen mnd.

16 koselige kommentarer:

Jatte sa...

Du er nå veldig i vinden med en ny trend.. PALLETRAPP ;)
Her ser det heller ikke ut på utsiden, gresset er heller ikke klippet og jeg tror faktisk at det er døde blomster i pottene fra i fjor *kremt* jaja.. skal ordne litt før 17.Mai.. sånn at det ikke ser sååå galt ut som nå ;)

Heldige deg med trollhassel, har sååå lyst på!

God Søndag,
Klem Jatte♥

Marits Hverdagsgleder sa...

Hehe... er helt sikkert mange som har slike hager, Madelèn... men de tør ikke blogge om det.. hi-hi... Selv har jeg kastet på noen gressfrø der det er stygt, i håp om å få grønn plen om ikke annet. Ellers konsentrerer jeg meg mest om krukker og kasser på terrassen i år... Mulig det blir Thujahekker etterhvert, men jeg har heller ikke vunnet... (enda)...
Trollhasseltreet er flott. Et sånt har jeg lyst på også.
Klemmer

loftkroken sa...

Jeg har en slik hage også ,he he
Og det ser ikke så veldig vakkert ut utenfor inngangen heller :))
Flott du viste det ;)

Klemmer fra meg

Karen-Sofies Villa sa...

Godt det ikke bare er meg som har disse "vakre" platene på huset. Riktig nok ikke hele, men det føles sånn ;)
Ikke vakkert her heller men til 17 mai skal det bli bra ;)
Fint innlegg. :)
Klem

Hulda sa...

Blir nok supert når dere får satt i gang med plantene deres. :)

TonjeMarie sa...

Hehehe, det blir nok bra til slutt, gleder meg til å se resultatet!

Fabelaktiv sa...

Den palletrappa må jo være veldig avantgarde...

Jeg regner med at det blir ordnings snart . TTT ofte....

Go'klem

Tre Engler sa...

Hei!
Er nok mange som er der:) men kommer til å bli kjempe fint når dere er ferdig:)
fortsatt god kveld

Klem Merete

Trine sa...

At sannheten kan bli så morsom og fortryllende....

Det blir en ordnings med tid og stund ,tenker jeg.

Ha en super uke.
Ps:liker sånne innlegg:D

Kremfaret sa...

Gøy med sommerprosjekter da :) Bare å satse på at sola gløtter til innimellom alt arbeidet ;-) Du har jo i hvert fall et veldig IN inngangsparti med paller og det hele, ikke alle som har det hehe.

Tante Titti sa...

Så fin trapp du har da!! Tji-hi... Jeg har nesten maken - men nå sier min kjære at iløpet av sommeren skal vi få ny trapp og nytt inngangsparti, men så er det alt annet som også skal gjøres også da vettu....
Ønsker deg en fin fin uke!
Titti-klæmm!!

Aqua-lady - interiør og hverdagsglimt sa...

Herlig! (he-he)

Jeg var godt i gang med rydding i hagen, men det ble bråstopp da kulden og snøen kom tilbake. Skulle nesten tatt noen bilder av min "vakre" hage også... ;)

Utenfor min gamle leilighet bygde jeg ut trappa slik at det ble plass til en benk, et lite bord og noen stoler. Den ble flittig brukt, - så det anbefales å gjøre noe sånt. Har lyst å gjøre det utafor nyhuset også...

Ha en flott dag og bar se for det hvordan det blir til slutt. Det skal jeg forsøke å gjøre...

Klem
:)

Dronninghuset sa...

hei,
blir sikkert fint til slutt skal du se. man må gjøre det beste ut av situasjonen. litt blomster, et bord og noen koselige stoler med puter, og vips... så fint så! tror sikkert det blir trivelig hos deg allikevel i sommer. og du, - det avhenger mest av menneskene, trivselen mener jeg. trivelige folk, trivsel uansett!

ha en deilig dag og fortsatt fin mai,
varm klem TOVE

som speider etter sola hver dag.....det er så kjølig her for tiden!" huff.

ChezJeanette sa...

Hei! Kjenner følelsen. etter å ha bygget på uhset og hele forsiden av huset ble brukt som snekkerverksted så tar det liiiit tid å få det i orden igjen. og det er jo foran huset, der alle ser....

men det kommer seg. etterhvert når lysten og pengene er der samtidig.
Du er jo modig, jeg legger ikke ut bilder av det, eh annet enn på halloween når vi bruker det som en "gravplass", hehe.

Takk for vår prat da jeg traff deg i Tønsberg forrige uke.

Lovte å legge kommentar hos deg i tilfelle blogtreff også.

Vi blogges!

Hilsen
Chez Jeanette

AngellHuset sa...

Haha! Slik ser hagen ut i nye huset også! :) Det skal ikek være lett! Men jeg skal nok klare å få orden på den i løpet av sommeren, håper jeg! Lykke til meg Prosjekt uteplass! :)

Lene sa...

Godt jeg ikke er alene sier jeg bare ;-P Hehe. Tør ikke ta bilde av uteplassen her. Fysjåfy.. Litt tiltaksløs når det gjelder uteområdet. Unnskyldningen er at vi skifter panel utvendig. Som tar flere år ser det ut som. Jaja. :)

Related Posts with Thumbnails