"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

onsdag 24. oktober 2012

Shrinky dink / Krympeplast

Mange av dere der ute husker sikkert krympeplast fra barndommen. Du veit.. slike tynne plastikkark som man kunne tegne på med filttusjer for så å klippe det ut og putte det i ovnen. Så krympet det til 1/3 av størrelsen og ble kjukke og kule (se bilde). 

Jeg, derimot, hadde aldri hørt om eller prøvd dette før jeg begynte å jobbe på Panduro. Så for ca. en uke siden tenkte jeg det var min tur til å leke meg litt med dette produktet. Det var jo tross alt en vare som vi hadde på jobben så det skulle jo bare mangle at jeg visste litt mer om det.


Her ser dere litt av det jeg har laget. Fant gratis bilder på nettet, la det inn i en photoshop fil, lysnet hele filen/bildet 50% for så og printe det ut. Men man kan også tegne selv selvfølgelig
Dette er et flott verktøy til å lage øredobber, charms eller scrappedetaljer som du vil ha en personlig vri på.

6 koselige kommentarer:

MittLilleHjerte sa...

Så utrolig stilig:)
Jeg har en giveaway på happylights:)
Ta en tur innom bloggen min så får du se:)
Ha en fin dag videre skjønne deg:)
Klem fra Janne

Gabriella - La famiglia Moskvil sa...

Jeg husker krympeplast. Det var ikke alltid resultatet ble som man ønsket, men, men.
Mitt nye møte med krympeplasten kom da knerten begynte i barnehagen for to år siden. Der lager de artige små "lapper" med barnets navn og en tegning, og fester på håndtaket på plastkrus o.l som barnet bruker daglig.
Det kan jo kanskje være en idè til andre?!?

Jeg var innom Panduro for litt siden, men du var ikke der! ;)

Jeg prøver igjen om et par uker, for da skal jeg komme meg til Søstrene Grene også!

Inspirasjon fra Elin sa...

Det her hadde jeg aldri hørt om. Men de ble jo kule :)

Nennes sa...

Husker dette fra jeg var liten og ungene mine har ekt seg med dette da jeg for et par år siden kom over disse arkene :)
Gøy er det!

Tre Engler sa...

Så kjempe fine de ble, kreativ du er:)
Klem Merete

HusmorDronninga sa...

Dette høres så morro ut!
Ikke noe jeg husker fra min barndom heller.. men jammen om jeg skal se om det er å få tak i på hobby-shappa på Jessheim!

Related Posts with Thumbnails