"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

fredag 30. november 2012

DIY: Julekulelenke

Du trenger: 
*Stilige julekuler i forskjellige størrelser (jeg kjøpte mine på Søstrene Grene).
*Smykkeringer til å feste kulene (får du på Panduro).
*Silkebånd i ønsket bredde (får du også på Panduro, jeg brukte 6mm).

Du...
  -starter med å lage en liten løkke og en knute i den ene enden av silkebåndet, slik at den kan henges opp når den er ferdig. 
-drar ut silkebåndet så langt som du vil at lenken skal være.
-tar frem smykkeringene, åpner dem og trer dem igjennom silkebåndet.  
-før du lukker smykkeringen igjen så trer du på ønsket antall kuler (Jeg hang to eller tre på hver ring).
-fortsetter samme metoden hele veien nedover silkebåndet til du har fått det slik du vil ha det.
Finito!   




Min lenke henger ikke enda, fordi jeg gikk tom for kuler før jeg nådde ønsket lengde. Så nå ligger den på pynt ved corokia'n min.
Et helt fiks ferdig resultat skal dere få se snart håper jeg.... men du vet hvordan det er...ting tar tid. ;P

5 koselige kommentarer:

polkadotpeticoat sa...

That turned out so beautiful.....I want to try my hand at one......inspiration!

Anita sa...

Så stilig!! Shoppa masse kuler selv på Søstrene Grene. Blir nok bare til at de skal ligge på et lysfat da, men dette var kuult.

Jane sa...

Den ble knallfin :)

Ha en flott fredag og helg.
klem Jane

Tre Engler sa...

Kjempe herlige kuler og flotte bilder:)
Ha en herlig helg
Klem Merete

Trine sa...

Synes den var knallfin. Også så godt det passa sammen med alt det andre på brettet.

Er en egen ro på bildene du har tatt Madelèn.
Ha en fin,fin første advent.

Related Posts with Thumbnails