"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

torsdag 6. juni 2013

Hekling på Panduro Hobby Tønsberg

I går var jeg og mine to nieser på heklekurs for nybegynnere på Panduro Hobby Tønsberg. Gjett om vi koste oss!!! 

Vi lærte basisteknikker. Luftmasker, kjedemasker, fastmasker, staver etc. etc.. Jeg lå kronisk bak alle sammen og måtte spørre om hjelp hele tida...herrigud så tett i nøtta vettu ;). Og så lærte vi å lage bestemorrute, som gikk litt bedre etterhvert.
Kurset varte i 2 timer og gikk alt for fort spørr du meg. Kunne vært der hele kvelden jeg. :)

Her er noen bilder fra kurset.








Jeg ble virkelig bitt av basillen og måtte kjøpe meg noe victoria-garn og zpagetti-garn med en gang.

Lagde en bestemorrute på kurset og lagde enda en til hjemme. HURRA!! Nå skal jeg virkelig øve slik at jeg kan lage noe fint etterhvert. Kanskje starte på julegaver til familien med en gang ;). 

Kan du hekle? Noen tips til nettsider jeg burde besøke? 

3 koselige kommentarer:

Trine sa...

Åh så heldig du er som har lært deg å hekle. Jeg misunner deg nesten hehe..Tren mye så plutselig sitter det automatisk .Husk sånn som det er med sykling vettu.
Klem <3

Inspirasjon fra Elin sa...

Jeg trenger også sårt et sånt kurs, men bare 2 timer a gitt, det var liten tid.. hehe.. Men bra resultat ser jeg :) regner med det blir en del hekleprosjekter på deg framover da :P Gleder meg allerede :) hehe

Inger Anne sa...

Det er kjekt å hekle, sliter ikke så mye på skuldrene, lett å ta med seg. Jeg vet ikke hvilke nettsider du tenker på, men www.garnstudio.com har gode forklaringer og gratis oppskrifter.

Related Posts with Thumbnails