"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

onsdag 12. juni 2013

PROSJEKT UTEPLASS: Del 3

Her kommer en liten oppdatering på uteplass snekringa mi.
7 dagers snekring har gått med til nå, over 2,5 uke (girlpower-style),  og nå har jeg kommet nesten helt i mål.


Terrassen er så godt som ferdig snekra. Det eneste jeg har igjen er baksiden av leveggen. Den skal jeg gjøre meg ferdig med så fort jeg får litt mer matrialer hitt. 

(Det er ikke meningen at plankene skal ligge på linje.. da sprekkene imellom bordene ville blitt alt for store når plankene krymper. Så har jeg sagt det :P)

Når det gjelder maling så fikk jeg streng beskjed av min mann at den ikke kunne males før til neste år. 
"Sånn er det bare, skjønner du Madelén, jenta mi" sier min mann.
Litt skuffet over ikke å kunne bli heeelt ferdig, men det er egentlig like greit siden meg og mannen ikke har funnet ut hvilken farge vi vil ha på plattinga enda.

Så nå går jeg å tenker på møbler, pynt og alt slikt dilldall. Hva vil jeg egentlig ha oppå her? Hvilken stil skal jeg legge meg på?
Hmmm, sannlig ikke sikker jeg. 
Noen tips?


Skulle så indelig gjerne hatt alt perfekt med en gang (som alltid vettø), men tror sannelig det må vente til høsten med dette også. Tenker at jeg kan finne noe super stilig til en billig penge på den årlige hagemøbel auksjonen som jeg pleier å dra til på Gjennestad Hagesenter. Der har jeg vært de siste 3 årene og siklet etter alle godbitene de andre har kjøpt med seg hjem for en "slikk-og-ingenting". Så i år blir det min tur!
Så de siste solfylte dagene har jeg bare senket skuldrene og kost meg i sola med en god bok (Inferno av Dan Brown).
Ah... deilig!
 

12 koselige kommentarer:

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Det blir jo kjempebra ! Fin kveld til deg !

Trine sa...

Du har vært så flik at det er en fryd Madelèn :O) Om du ønsker deg møbler så må du begynne å spare med en gang om det er noe å spare av da vel å merke .Det husker jeg som en gru at var det vanskeligste av alt.
Alle penga blei brukt opp hver måned :(
Ønsker deg masse lykke til hvert fall.

Jatte sa...

WOW! Så flink du er :D :D blir jo kjempebraaaa!!

HANNES DAGBOK sa...

Du er jo helt rå!!! F L I N K !!!!!!

TreToEn sa...

Wow, så flink du er! Det ble knallfint :)

Sivs hus sa...

Hei, WOW for en super terrasse du har bygget - jeg er dypt imponert! klem Siv;-)

Precious Home sa...

Det ble kjempelekkert!!

Ha en fin kveld!

Tre Engler sa...

Wow....den ble bare utrolig flott:)
Kjempe flink du er:)
Ønsker deg en herlig helg
Klem Merete

Lottemora sa...

Så flink du er. Dette ble jo rålekkert! Ser for meg litt sånn japansk-hage stil der jeg...

Ha en finfin helg til deg og dine :-)

Lottemora

polkadotpeticoat sa...

Wow, what an amazing patio....jealous! Heidi

-Mia- sa...

Du er jammen flink!!! :-) Imponert!! Det blir veldig flink, og skjønner godt at det er vanskelig å vente med møbleringen! :-) Ønsker deg en fin sommerdag! KLEM

Anonym sa...

Det er så digg med ordentlig platting! Vi har også nettopp fått vår opp - og jeg venter på anledning til å handle inn de stolene jeg har sett meg ut... og mye annet - men der tror jeg at jeg gjør som deg - og venter til høsten :)

Hurra for plattinger!

Related Posts with Thumbnails