"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

søndag 16. februar 2014

DIY: Refarging av tekstiler.

I det siste har jeg hatt dilla på å farge gamle tekstiler som jeg har hatt liggende. I forsøk på å blåse nytt liv i dem. Dette har vært en suksess historie fra ende til annen (i mitt hode selvfølgelig).

Jeg jobber jo som sagt tidligere på Panduro Hobby og der har vi et bredt spekter av maskin farge (Nitor) i mange forskjellige farger. Denne gangen har jeg prøvd ut fargene Petrolium, Kaktus og Oliven.

Jeg farget pleddet i kaktus, det var lys grått fra før. De grå-blå putene med mønster og de hvite putetrekkene ble farget i petrolium. Et annet par hvite putetrekk ble farget med oliven. Og så var det et tidligere zpagetti-hekleprosjekt, som nå har blitt Pippins koseteppe, som også ble farget i oliven.






Jeg er super fornøyd og føler endelig at jeg kunne ta dem "inn i varmen" igjen. Og det er jo kjekt når man ikke har all verdens penger til å hele tiden invistere i nye interiør favoritter. Litt måtehold på pengefronten passer godt inn nå i februar.
 
Her er noen få før-bilder som jeg fant på datan:




Nå har jeg dessverre ingen flere ting igjen å farge, men har fremdeles lyst å prøve ut flere farger fra Nitor. Så kanskje jeg skal hekle et nytt putetrekk i hvitt også farge den med korall eller no?

Klem Madelén

PS: ikke sponset dette innlegget her assa (hvis noen skulle lure på det)... bare så fan av produktet. Så er det sagt.

11 koselige kommentarer:

sjarmerende kusiner sa...

Det var mange vakre detaljer og for en søt hund du har!
Fortsatt fin søndag :-)

Fabelaktig sa...

Så spennende!
Kanskje jeg skulle prøvd det ut :)

Koselig at du var innom meg og la igjen noen ord, søte!

Fin søndagskveld!
klem

Dynamisk Salong sa...

Hei, Madelen! Så koselig kommentar du la igjen inne hos meg i går, vedrørende baderomsprosjektet vårt! Puh, ja - det blir virkelig litt av et enormt løft for huset, men fytti grisen som det suger penger! Har som deg, derfor måttet holde godt i sparekniven hva andre økonomiske utskeielser på interiørfronten angår. Derfor likte jeg så utrolig godt dette innlegget ditt! Er VIRKELIG opptatt av at man kan bli alt for trendfiksert og opptatt av stadig å kjøpe nye ting, når man nå en gang interesserer seg for interiør og trender. Å bruke gamle ting på nye måter, ligger derfor mitt hjerte så nær. Og for et flott resultat du fikk med putene! Ble knallfine farger! Ser jo ut som de er helt nye og handlet nå nettopp. Spørs om ikke jeg må teste ut noe av den samme fargemalingen selv. Så heldig du er som har en kreativ jobb til daglig! Jeg trives godt som psykolog, men kan kjenne at det blir litt vel lite tid til kreative prosjekter innimellom. Drømmer om å ha en dag i uka, hvor jeg gjør noe helt annet, og får brukt andre sider av meg selv. Blir ikke i nærmeste overskuelige fremtid, men en gang kanskje? Håper det! Riktig god ny uke til deg. Klem fra Beate i den dynamiske salongen.

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Ja det ble bra ser det ut til ! Det er mange år siden jeg har farget noe og jeg kan bare huske at det var mye mer enn det jeg hadde tiltenkt som ble farget , blandt annet bena mine ! ( Kan ikke skjønne nå hvordan jeg fikk til det men...) God ny uke til deg ! Klem

idylloghim.blogspot.com sa...

Så fine bilder av det koselige hjemmet ditt:) Du har mange fine detaljer i nytt og gammelt!!:) Så vil jeg takke deg for alle koselige kommentarer inne hos meg! :) Ønsker deg ei fin ny uke. Klem Ann Elin

Jatte sa...

Moro og leke seg litt slik da :D

Ha en toppers ny uke,
Klemmer fra meg!

polkadotpeticoat sa...

Your home is gorgeous and I love that leather chair!
Heidi

hilde sa...

kjekk måte å oppdatere uten å kjøpe nytt! ble jo kjempefint!

Interi-gjør det selv! sa...

Så fin måte å fornye på, takk for tips :-)

omgdeterlina sa...

Åh jeg er helt forelska i det oldemorsrute-teppet, det ble kjempefint! Tusen takk for at du heia på sy-prosjektet mitt, nå har jeg laga mine første putetrekk! Det ligger en liten sniktitt på facebook og instagram, men jeg kommer nok til å vise dem fram skikkelig på bloggen etter hvert også. Og kanskje med en diy hvis det er interesse for det :) Jeg syns resultatet ble veldig bra om man kan si det selv, og det syns jeg man kan! Klem fra Lina

Ann sa...

God idé å farge tekstilene, jeg bare gir putene videre til noen når jeg har gått lei av dem, kanskje skulle jeg vært flinkere til å gjøre slikt som dette! ;))

Ha en fin uke! :0)

Klem, Ann,
Glassveranda.

Related Posts with Thumbnails