"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

lørdag 8. februar 2014

First light

Nå begynner det endelig å lysne litt og det er såå deilig!! Eller hva? I dag har jeg hatt fri og god tiiid til overs. Så da blenget jeg frem kameraet og knipser noen bilder. Det var riktig så artig, må jeg si. Ser frem mot enda lysere tider. Det gjør det jo så mye enklere å ta fine bilder.

Stua er mitt favorittrom nå om dagen. Her er alt mer eller mindre sånn jeg vil ha det både med farger og inventar. Mannen min er vel og merke ikke helt enig. Han har en personlig vendetta gående mot lyspæra som sitter i taklampen. Lyset er vist nok stikkende og jæ****, så jakten har nå startet på en kul lampe med indirekte lys/uplight (for alle verdens forskjellige lyspærer er allerede prøvd). Jeg ønsker herved meg selv lykke til, for det blir ikke et lett prosjekt. Norge renner jo ikke akkurat over av kule og overkommelige prisede taklamper. Det synes jeg er synd, selvfølgelig. Skulle ønske jeg hadde et hav av lamper å velge mellom, men sånn er det da altså ikke.


Mannen min har heller ikke noe til overs for mine framtidige planer om å infisere huset med fargeklatter. Jeg er jo godt på vei med orange og turkis (mine favoritt farger), men mer skal det bli (håper jeg). Og hvor skal det ende (lurer mannen)? Tja, si det...kanskje med en grønn pute? Eller mer..


Messing har jo selvfølgelig kommet inn i dette huset også, vel og merke for et helt år siden, og i dag ble det endelig pusset på nytt igjen. Elsker at det skinner altså. Nice!


De to turkise putene har jeg hatt i flere år allerede, men de ble nylig refarget med fargen "Petrolium" fra Panduro. Da fikk de virkelig tilbake litt av gnisten, må jeg si. Den store grå og de orange putene har jeg sydd selv med stoffer fra Stoff og Stil. Veldig fornøyd (!!), men har lyst på fler. Får jo aldri nok puter. Flere som kjenner seg igjen?

Tja, da føler jeg meg egentlig ganske ferdig med dagens oppsummering. Ikke så veldig spennende å lese om, kan jeg tenke meg, men kjekt å få ned svart på hvitt.

God helg alle sammen! Klem Madelén 

2 koselige kommentarer:

Trine sa...

Hehe joda det er kjekt å lese om for alle oss som følger bloggen din. Godt lyset har kommet innom og i dag var det jo til og med sol .
Deilig at det går mot sommer og varmere vær. Synes fargeklattene er morsomme jeg bare det ikke blir alt for mange av dem.
Ha en deilig hælj ;)

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Ja åff disse mannfolka skjønner ikke helt vet du , jeg kjenner til det kan du si. Petroleum er en virkelig flott farge , den har jeg fått sansen for etter å ha sett den hos deg . Fin kveld til deg ! Klem

Related Posts with Thumbnails