"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

søndag 16. mars 2014

DIY: His & Hers nattbord

Da er jeg ferdig med ukas DIY prosjekt. 
His & Hers nattbord.

Jeg tok to gamle kommoder med 7 skuffer å sagde i to for å lage to artige nattbord. Prosessen med saging og pussing var tidevis komisk, men for det meste veldig klønete. Og det er selvfølgelig ikke dokumentert med bilder, da jeg ikke er fan av og bli tatt bilde av når jeg sutrer fordi jeg ikke klarer å sage rett. :P
Mannen sto på et tidspunkt å lo seg skakk i hjel mens jeg var illsint og lei meg. Jeg så på han med morder-øyne og han sa "Neimen, er du sur da Madelén? Jeg trodde dette var et slikt "Madelén-og-Severin-gjør-ting-dem-ikke-kan" øyeblikk?. Vel han hadde jo selvfølgelig helt rett, og jeg er så heldig som har en mann som er flink til å minne meg på de humoristiske sidene ved livet.

Meg og mannen ble ikke enig om hvordan de skulle se ut, men vi kunne forenes om å lage hver vår stil. Jeg må innrømme at jeg digger mannens kommode med det naturlige treverket, men liker også retro følelsen jeg får av å se på min oransje kommode.


Mannens kommode er malt og beiset med:
Grå skifer (maling).
Burmateak (beis).

Min kommode er malt med:
Beat 
Morgendis

Her er et gammelt bilde av kommoden før den ble sagd i to.


Så nå planlegger jeg maling av veggene på soverommet.
Can't wait!!

Klem Madelén

4 koselige kommentarer:

Trine sa...

Hahaha nå fikk jeg meg en riktig god latter av deres streven med å få det til.Den som gir seg er en dritt hehe...
De blei knallfine begge to og vidt forskjellig inntrykk gir de.
Hva står egentlig DIY for ?
Ha en ypperlig uke .

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så fine de ble begge to da ! Man trenger jo ikke å ha helt like , hmm det er jammen sant ! Det blir spennende å se hvilken farge dere skal ha på soverommet !!! God natta til deg ! Klem

Maria - Min oldemors hus sa...

Så stilige de blei! (",) Før jeg så bildene trodde jeg du kutta den på langs, og ikke på tvers, og lurt fælt på hvordan du hadde lappa sammen skuffene igjen... Vel, din løsning var bedre. (",)(",)

MøbelPøbel sa...

Så bra! Dette har jeg ikke sett før-forfriskende! Likte stilen på begge to. Tommelen opp!!

Related Posts with Thumbnails