"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

mandag 24. mars 2014

Gammelt gjennsyn: Kjøkkenet

Av mangel på nye, ferske bilder, blåser jeg herved liv i noen gamle kjøkkenbilder. Det er ikke akkurat det rommet som har blitt blogget mest om, så for noen av dere er disse bildene kanskje helt nye. 

Jeg kan vel ikke med hånden på hjerte si at kjøkkenet mitt ser like strøkent ut som på bildene under, vel sannheten er vel at nesten hele den hvite benken er full av papirsøppel... ikke særlig lekkert! Digresjon: Jeg blir stadig forundret over hvor mange melke kartonger det går ann å drikke på bare noen få uker. Man kommer liksom aldri i "mål" med papirsøppel eller er det bare meg?
Men hvem er vel interessert i å lese om slikt? Ikke jeg i allefall..... så la oss fortsette med å scrolle nedover.



Kjøkkenet står på min Topp 5 liste over rommene jeg vil pusse opp i huset. Ikke p.g.a at det liksom ser dårlig ut eller no (jeg kan vel forenes med at det ser lekkert nok ut...det er i allefall det min mann sier), men mest fordi det ikke fungerer i det hele tatt. 

  • Kjøleskapet står på den dummeste plassen, slik at man dulter borti bordet hver gang man skal åpne døra. Nei, vi kan ikke flytte bordet. Det blir flittig brukt av mannen og han nekter for evt. omplassering. 
  •  Oppbevaring er nærmest lik null. 3 små hyller til tørrvarer som er utenfor min rekkevidde og hjørneskap til kjeler (som jeg hater). Og skuffene til bestikk og verktøy er jo så små at de fleste moderne sleiver gjør at skuffen ikke går igjen (dobbelt hat). Søppel-løsning er også så godt som intet eksisterende.
  • Fryseboks har vi heller ikke plass til her inne, så den står i mellom-gangen. Ikke akkurat den mest stilige løsningen det heller *arg*. Den lille gangen har jeg nok aldri vist frem her på bloggen.

Derfor så fort jeg er delevis gjeldsfri (som er en stund til enda) så skal kjøkken-sparefondet bli opprettet. Jeg vil da rive en vegg, kjøpe nytt Ikea kjøkken (noe maskulint og retro) og et nytt armatur. Ser det virkelig for meg!
Eller så kan vi jo alltids håpe jeg vinner på FLAX lodd eller noe slikt i mellomtiden, så slepper ventetiden å bli så lang. 
Krysser fingre og tær.



4 koselige kommentarer:

Marit Bekkevold Skoglund sa...

Kjøkkenet er liksom ikke helt gratis å pusse opp nei. Jeg har lyst til å male vårt til sommeren. Men det er mye jeg har lyst til, så vi får se.
Har bodd i huset vårt i 10 år nå og ny farge på kjøkkeninnredningen er en ting som vi bør gjøre noe med. Ett annet prosjekt er å male gangen vår med fem dører. Det blir mye jobb, men får tro jeg får det i land i løpet av sommeren. Først må jeg få unna en konfirmasjon...
Klem fra Marit

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Hei ! Jeg får nesten mark når jeg ser på det bildet med kjøleskap og bord ! For akkurat sånn plassering har vi også hatt i den tiden vi har bodd i dette huset og noe så j... irriterende når man må ha opp kjøleskapet , særlig hvis gubben sitter foran døren , huff for noe dritt !!! Når vi en gang får kjøkkenet opp å gå ( mye råtejobb her !) skal kjøleskapet flyttes og det blir bra . Så eeenig , jeg haater hjørneskap , never again ! Ønsker deg en fortsatt fin kveld ! Klem fra Sidsel.

Tre Engler sa...

Så kjempe koselig kjøkken du har:)
Likte så godt benken med forheng:}
Ha en herlig helg
Klem Merete

Maria - Min oldemors hus sa...

For min del var det et nytt bekjentskap, så litt bilderesirkulering er bare bra. (",)
Artig å lese at andre også sliter med samme praktiske problemer som oss. Skjønt artig... Det hadde vært artigere å få igjen skuffene. (",)

Related Posts with Thumbnails