"When all else fails, drink tea!"

"When all else fails, drink tea!"

søndag 19. oktober 2014

Før-Etter: Prosjekt soverom.

 "Prosjekt soverom" har tatt sin tid, her i heimen, og det har ført til mange netter på en sliten madrass inne på gjesterommet. Men nå.. endelig.. har soverommet kommet sånn ca. i orden. Nå kan jeg senke skuldrene og nyte rommet litt. Lese en bok, drikke en kopp te og sovne alt for tidlig.

Etter:



Lampa er kjøpt på Ikea på nett. Deretter sprayet med gullspray.
Very happy!

Senga er kjøpt på loppemarked. Retro drømmen min gikk i oppfyllelse når jeg fikk fingrene mine i denne her for en mnd. siden.
*
"Teppet" på veggen er kjøpt på Society6
Merk gåsetegnene da dette gulvteppet var i det tynneste laget hvis det hadde vært tiltenkt gulvet, men ellers kjempe fint. 
 *
Filleryene ved siden av sengen er kjøpt på Bohus.
"Plukket ut av gubben 'sjæl!" Han har forresten vært kjempe involvert i oppussingen av dette rommet. Sikkert derfor det har blitt så tøft. ;)
 *
  Nattbordslampene fikk jeg av min far, som tydligvis var kjøpt på Ikea for en "mannsalder" siden...
Gøy med litt "vintage" Ikea! Men jeg er stygt redd for at disse kanskje blir byttet ut med noen knalltøffe lamper jeg fant på loppa i går..... vi får se.
 *
Listene er malt med bomull og veggene er malt i industriell grå.
Industiell grå har endel mer blåtone enn det du ser på bildet )se forrige innlegg). Hadde en ganske varm sol som sto inn vinduet og ga et flott, men varmere lys.

Før:


Grøss og gru... 
Her er soverommet slik vi har hatt det de siste 5 årene. Så man kan trygt si at det var modent for en liten oppdatering. Vi har flyttet sengen over på motsatt side. Flyttet store klesskap over til gjesterommet og dekket til den gamle døren med et gulvteppe.

Hva synes dere folkens?



6 koselige kommentarer:

Trine sa...

Herlighet det blei kjempestilig til slutt . Ordentlig fan av det der .Også så orden det var. Klart det er en nytelse å sovne i detta rommer. Knallinnsats .Terningkast 6 fra meg :D

Marit Bekkevold Skoglund sa...

Du det ble kjempekult. Skikkelig retro og tøft. Både senga og kommoden er superkule. Her blir det mange søvnige timer framover.
Hilsen Marit

Interi-gjør det selv! sa...

FOR et resultat!! Det er så kult at du kjører din helt egen retro-stil, jeg elsker å se personlighet i interiøret. Godt jobbet :-)

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Jeg synes at dere fikk et fint soverom jeg med litt kule detaljer ! det ble bra med veggteppet og ja alt , gratz ! Fin ny uke til deg ! Klem

angie sa...

danke für die tollen bilder und inspirationen!!! eine schöne woche wünscht angie aus deutschland

Dynamisk Salong sa...

Du assa! FOR et resultat! Har tenkt på det nå i lange tider at jeg må få lagt igjen en kommentar her inne, men jommen meg tok det tid gitt. Fy søren. Jeg er så imponert. Du har en utrolig kul og personlig stil, som jeg liker veldig godt. I tillegg er jeg vel like retro- og teakfrelst som deg! :-) Regner med at dere sover skikkelig godt i dette rommet her. Ha en god ny uke, og ikke forsov deg nå! Er vel fristende å bli liggende lenge utover morrakvisten i så fine omgivelser som dette. Klem klem fra Beate

Related Posts with Thumbnails